Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-21, 17:47
  #25
Medlem
"FrontOffice Nordice visar för andra kvartalet i rad över tre miljoner kronor i vinst och framtiden ser ännu mer spännande ut."

https://www.redeye.se/arena/posts/fr...q3-rekordvinst

Otroligt bra i ett bolag med ett börsvärde under 50mkr. Nästa vecka kommer den öppna emissionen klubbas igenom.
Föreslår att intressenter tecknar i den för 3kr/aktie ifall det inte går att komma över aktier billigare i handeln.
Citera
2017-11-22, 19:07
  #26
Medlem
Frontoffice meddelar idag att de avyttrat aktier i The Great Wild för 1.5 miljoner kr och gör en vinst på ca 1miljon.

Den trevliga nyheten är att Frontoffice har kvar en stor del av innehavet. Hela 2.800.000 aktier!

Vi kan bara spekulera i vad som är på gång. Med 20 miljoner kronor att investera i ett eller flera intressanta case under våren kan göra detta unga företag legendariskt!
Citera
2018-04-17, 12:10
  #27
Medlem
Tjena_67s avatar
Fyll gärna på:
(FB) Frontoffice Nordic -Johan Lund
Citera
2018-04-29, 08:12
  #28
Medlem
FRONT OFFICE
SÄLJER DELAR AV INNEHAV I THE GREAT WILD (Direkt)
2018-04-27 18:36
STOCKHOLM (Direkt) Investmentbolaget Front Office säljer 1.540.000 i intressebolaget The Great Wild till en köpeskilling om 4.620.000 kronor.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Försäljningen görs till kursen 3 kronor per aktie och resulterar i en nettovinst om 3.380.000 kronor innan uppskrivningar, baserat på Front Office genomsnittliga anskaffningsvärde per innehavd aktie i The Great Wild, uppger bolaget.

Avyttringen omfattar ca 12 % av samtliga aktier i The Great Wild. Front Office kvarvarande innehav efter avyttringen motsvarar cirka 10 % av samtliga aktier.
Citera
2018-05-15, 16:47
  #29
Medlem
Tyvärr var rapporten i Q1 inte lysande.. Men med dagens PM i FTCS som frontoffice äger lite över 4% av så tror jag vi kan få en jävla resa framöver. Ponera en värdering runt miljarden på FTCS vid notering så är enbart innehavet i FTCS lika stort som hela börsvärdet på frontoffice!!
Citera
2018-07-05, 11:26
  #30
Medlem
lazycowboys avatar
Verkar vara en ganska intressant aktie det här. Tyvärr är handeln i den alldeles för låg vilket jag tycker är konstigt med tanke på att det ändå var en del skriverier om att t.ex. Alexander Gustafsson (The Mauler) samt en känd norsk investerare köpte in sig på typ 3,20. Nu står den i 2,30. Frågan är om man ska köpa in sig? Problemet verkar vara att vill man köpa för mer än 40 tusen så finns det inga aktier till salu...

Här är lite info som jag saxat från en användare på Avanza

"Är ny aktieägare i Front och delar gärna med mig av min analys som jag grundade köp på. Man äger nästan 10% av FTCS. Det enda jämförbara bolag jag hittat verkar vara revolut.com. De är värderade till 1,7 miljarder dollar. FTCS ser ut att lansera en liknande produktsvit. Revolut har tagit in enorma summor i riskkapital. Ingen aning hur mycket FTCS tagit in, men tittar man på deras siffror kan det inte vara mer än 100 miljoner SEK och man äger sin teknik. Sedan gör man en affär i Brasilien som ger ca 300 miljoner per år i NETTOINTÄKT. Johan Lund säger att bolaget förhandlar fler stora affärer. Men låt oss titta bara på Brasilien. 300 miljoner SEK per år netto, borde ju senare leda till en värdering av FTCS på minst 8-10 gånger nettoinkomst (alltså upp till 3 miljarder). Front äger 10%... Front borde på en mycket försiktig värdering handlas till minst 150 miljoner i börsvärde bara på innehavet i FTCS. Jag tänker ligga väldigt lång i aktien eftersom jag tror att det tar tid innan marknaden fått upp ögonen riktigt för FTCS. Nu verkar det vara mest trading i aktien. Inte så många ägare heller. Verkar ju löjligt för ett fintechbolags aktier att värderas till knappt över P/E 1... Det kommer nog en islossning när andra typer av investerare får upp ögonen för bolaget. Lägg sedan till Quickbit som verkar ha något spännande på gång i Gibraltar. Personligen är jag nöjd med kursen just nu eftersom jag fortsätter köpa. Men ”gratisaktierna” tar nog snart slut. Okunskap kan vara dyrt och kunskap skapar vinst. Det är iallafall mina tankar. Framtiden får utvisa om jag har rätt."

Utgår man från detta som jag iofs inte vet om det stämmer men lite ligger det nog i det så skulle det motsvara en kurs på nästan 7kr.
Någon med andra åsikter?
Citera
2019-09-24, 21:00
  #31
Medlem
Förvisso stendöd tråd, men någon som kan förklara dagens ökning? Landade på +16% utan någon för mig förklarlig anledning.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback