Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-19, 21:32
  #1
Medlem
pastregretss avatar
Hejsan! Då jag legat på svältnivå i stort sett så länge jag kan minnas så skall jag äntligen ta tag i träningen samt maten och det from imorgon bitti.

08:00 - Frukost: 1-2 portioner havregrynsgröt, banan & mjölk. Till detta en proteindryck med frusen banan, näve nötter, jordnötssmör, 2 skopor protein (800 kcal, 30g protein, 35g fett och 30g kolhydrater)

Totalt ca 1000+ kalorier beräknat BARA på morgonen. Jag tänker ge allt.

Vid 10 tiden - Mellanmål: Keso alt kvarg med banan samt proteindryck.

Halv 12, 12: Lunch: Fläskfilé från kyldisken på ICA. Kvalité. Ca 5-6 bitar av storleken så att du kan äta köttbiten på 2-3 tuggor / bit. Jag vet att jag slarvar lite med att berätta för er hur mycket det här är men ni kan ju ana på ett ungefär. Till detta, sås och ris samt grönsaker.

Ca en timme efter vid 13 tiden. STOR näve cashewnötter eller andra bra nötter.

15 tiden Proteinbröd med jordnötssmör + vanligt smör, frukt och apelsinjuice.

17 tiden träning

18:30 / 19:00 - Samma middag som till lunch (kan variera från kött till fisk då och då)

Småtugg och proteinshake till jag går och lägger med för att sedan repeat.

Vad tror ni? Jag behöver 2600 kalorier har jag beräknat för att varken gå ner eller gå upp. Jag vill helst ha ett kaloriöverskott på minst 600 kalorier dagligen.
Citera
2016-07-19, 21:34
  #2
Medlem
pastregretss avatar
Jag är 21 år gammal, väger 65, är 182 lång. Har ALDRIG ens behövt oroa mig för att saker och ting ska lägga sig på kaggen, just därför kan jag äta mer dirty än många andra jag känner. Tänker också på att tillägga den fetaste mjölken.
Citera
2016-07-19, 21:36
  #3
Medlem
Vad behöver du hjälp med?
Citera
2016-07-19, 21:38
  #4
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vad behöver du hjälp med?

Jag behöver hjälp med råd eller liknande från grabbarna som genomgått likadan resa. Bör jag ta bort något, eller tillägga något, eller ser det bra ut för mitt mål att gå upp i vikt samt bygga muskler?
Citera
2016-07-19, 21:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Jag behöver hjälp med råd eller liknande från grabbarna som genomgått likadan resa. Bör jag ta bort något, eller tillägga något, eller ser det bra ut för mitt mål att gå upp i vikt samt bygga muskler?
du äter inte mycket alls ju. mer kolhydrater skulle jag säga för du får i dig tillräckligt med protein och fibrer
Citera
2016-07-19, 21:41
  #6
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
du äter inte mycket alls ju. mer kolhydrater skulle jag säga för du får i dig tillräckligt med protein och fibrer

No shit. Jag har ju inte börjat att äta det jag skrivit. Det är bara vad jag överväger att börja med och det from imorgon.

JUST NU äter jag lite. Säger du att det är lite för en smal kille för mig så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Så pass mycket vet jag.
Citera
2016-07-19, 21:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
No shit. Jag har ju inte börjat att äta det jag skrivit. Det är bara vad jag överväger att börja med och det from imorgon.

JUST NU äter jag lite. Säger du att det är lite för en smal kille för mig så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Så pass mycket vet jag.
jaja men OM du åt det så skulle mitt svar vara det. du vill äta runt 2600 kalorier så jag föreslog att du ökar kolhydratintag va e problemet
Citera
2016-07-19, 21:48
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Hur lite äter du idag jämfört med det du börjar äta i morgon? Är det ett stort hopp i kalorier kan det nog bli svårt eftersom du inte är van vid mängden.
Citera
2016-07-19, 21:51
  #9
Medlem
Ett tips jag kan ge som rör temat är väl att om du tycker du blir för mätt av en måltid så kan du göra den mindre och sprida ut kalorierna mer. Men det ger sig ganska snabbt om du skulle vilja äta en måltid som egentligen känns för stor. Äter du samma mängd mat varje dag en viss tid så vänjer du dig långsamt. Men som sagt så behöver man inte lägga måltiderna så utan kan sprida ut dem.

Ett annat sätt är att äta mer nötter och mindre av något annat. Nötter kan man ju äta hela tiden under dagen utan problem så har du vägt upp en påse på 200g nötter så kan du småäta i den påsen under hela dagen och samtidigt få i dig 1000 kalorier.

Det finns många sätt.
Citera
2016-07-19, 21:56
  #10
Medlem
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Hur lite äter du idag jämfört med det du börjar äta i morgon? Är det ett stort hopp i kalorier kan det nog bli svårt eftersom du inte är van vid mängden.

Jag äter kanske 2 gånger per dag. Har tyckt mat var meningslöst innan jag fick en "wake up alert"

Jag vet att magen kommer bli chockad i början och så men det är en del av allting. Det börjar där liksom.

Vi kan säga att det är ett enormt kliv.
Citera
2016-07-19, 21:58
  #11
Medlem
jpettersson1991s avatar
Förresten så behöver du inte ett så stort överskott som över 600 kcal om dagen. Tränar du något?
Citera
2016-07-19, 22:22
  #12
Medlem
är nog ingen bra ide att gå från svältkost till 2600+ kcal. Ändra dina kostvanor sakta, börja t.ex. med en stabil frukost och fortsätt äta som vanligt resten av dagen sen kan du utvärdera efter 2 månader om du behöver göra fler förändringar i kosten.

Har du levt på svältkost så har din kropp ställt in sig på att lagra fett och förbränna väldigt lite så ditt behov är antagligen mycket mindre än det du räknat ut.

Personer som jojobantar brukar inte må eller se speciellt stiliga ut och det finns nog en risk att du påverkar din kropp på samma sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback