Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-19, 14:25
  #1
Medlem
Observerads avatar
När jag startar upp diverse spel dröjer det knapt 5 minuter innan skärmen släcks och texten "No signal" dyker upp. Såhär har det inte varit tidigare utan började för ett par veckor sedan. Kan det ha att göra med att jag petade i nvidia-inställningarna? Ändrade till nvidias video/färg/bildinställningar osv för att minska lagg. Ändrar jag dock tillbaka till standard händer samma sak. Har windows 7.

Någon som vet vad detta kan bero på? Fläktarna som är för dåliga? Överhettning? Tacksam för hjälp
Citera
2016-07-19, 14:32
  #2
Medlem
dreamtools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
När jag startar upp diverse spel dröjer det knapt 5 minuter innan skärmen släcks och texten "No signal" dyker upp. Såhär har det inte varit tidigare utan började för ett par veckor sedan. Kan det ha att göra med att jag petade i nvidia-inställningarna? Ändrade till nvidias video/färg/bildinställningar osv för att minska lagg. Ändrar jag dock tillbaka till standard händer samma sak. Har windows 7.

Någon som vet vad detta kan bero på? Fläktarna som är för dåliga? Överhettning? Tacksam för hjälp
Har kanske något liknande problem, efter typ 5 min eller så i fullscreen blinkar båda mina skärmar till och blir svarta för 1 sek. Sen är allt tillbaka till normalt igen. Började också hända helt ranom för ca 1 månad sen (kanske lite mer) Kan va intressant och se om någon har ett riktigt bra svar!
Citera
2016-07-23, 18:44
  #3
Medlem
Observerads avatar
Ingen som kan tänkas veta vad detta beror på?
Citera
2016-07-23, 18:56
  #4
Medlem
x12s avatar
Laptop eller stationär? modell av grafikkort? vilken drivrutin används? kör gärna nåt program som visar temperaturer, spänningar mm, t.ex http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
och se om allt verkar ok där eller nåt som ser knepigt ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback