Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-19, 14:15
  #1
Medlem
Upptäckte slumpvis att jag har ett Google Plus-konto hos Google. Fann därefter att många av mina vänner, släktingar och bekanta också var medlemmar på G+, som tydligen ska vara en modern social tjänst.
Problemet är att ingen av allaq dessa medlemmar har använt G+. Kan man på något sätt aktivera deras konton eller ska man vända sig till Google först. Anvisningarna för G+ ger inget besked.
Förövrigt vet jag inte hur man ska använda mitt eget G+konto. Det snackas om "grupper" eller "cirklar" men där finns inga av mina bekantingar. Flertalet av inläggen, av användare som jag inte känner, är dessutom flera år gamla.
Vet någon hur det hela är tänkt egentligen. Vore kul om man kunde aktivera alla vänner, som ju faktiskt valt att öppna personliga G+-konton.
Eller väntar alla på att G+ ska bli färdigt att tas i allmänt bruk av alla så småningom?
Ska man skapa en egen "profil", som andra sedan kontaktar? Hur gör man då? Är G+ egentligen bara till för företag, som har varor att sälja? Sökmöjligheterna är faktiskt väldigt knepiga.
Citera
2016-07-19, 15:21
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du finner mer information och tips här -> (FB) Stora tråden om Google+ (EJ INVITES) (Mod)
Citera
2016-07-19, 16:06
  #3
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Ja, kolla länken, men google+ är alltså ett alternativ till Facebook (eller försökte bli). Bara att försöka sätta dej in i hur cirklar och sådant funkar och sen dela med sej. Precis som facebook, men lite annorlunda.
Det är ju såklart klart
Har funnits i flera år nu. Hur kan du ha missat detta?
Citera
2016-07-19, 16:21
  #4
Medlem
Loxuss avatar
Google+ ingår i ditt Google-konto (där bl a Gmail ingår)
Citera
2016-07-19, 23:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Ja, kolla länken, men google+ är alltså ett alternativ till Facebook (eller försökte bli). Bara att försöka sätta dej in i hur cirklar och sådant funkar och sen dela med sej. Precis som facebook, men lite annorlunda.
Det är ju såklart klart
Har funnits i flera år nu. Hur kan du ha missat detta?

Facebook har jag visserligen, men är inte särskilt aktiv. Förstår mig nog inte riktigt på finessen med "sociala media".
G+upptäckte jag av en slump att jag blivit medlem i. Tydligen utan egen förskyllan. Jag hade bara läst om den stora "facebookdödaren" i tidningsartiklar, men hade ingen aning om att - eller hur - jag blivit medlem. Sak samma med mina vänner.
Väldigt svårt att förstå sig på hur G+ fungerar och hur man hittar de ämnen man är intresserad av. Kanske lite för "socialt" för min smak. Liksom Facebook. Vad går egentligen det hela ut på. Vem köper och vem säljer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback