Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-26, 14:39
  #205
Avstängd
LKVNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
"Bedrövligt att gubbfan kom undan men så kan det tyvärr gå ibland." skrev du och det innebär att du anser att han är skyldig trots att bevis saknas. Så nej, jag har inte misstolkat dig, du skuldbelägger en person utan bevis.

Min åsikt om "gubbfan" är min och har inget att göra med vad åklagaren lyckats eller inte lyckats övertyga domstol
om, det förstår även du och på så vis blir dina citat till mig endast en salig röra eftersom du klumpigt nog inte skiljer
på mig och mina åsikter och domen.

Domen är korrekt men själv, alltså jag som privat person, köper inte historien och sen ifall du väljer att dra snyftkortet att en gubbe blir oskyldigt skuldbelagd av mig är av mindre vikt. För varken din eller min åsikt har betydelse i det stora hela utan bördan låg på en mindre alert åklagar och ju slarvigare en åklagare sköter en förundersökning desto mildare blir straffet. I detta fall friades "gubben" helt pga att åklagaren kom till rätten så gott som tomhänt och det är det som avgjorde. Punkt.
Citera
2016-07-26, 14:45
  #206
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Min åsikt om "gubbfan" är min och har inget att göra med vad åklagaren lyckats eller inte lyckats övertyga domstol
om, det förstår även du och på så vis blir dina citat till mig endast en salig röra eftersom du klumpigt nog inte skiljer
på mig och mina åsikter och domen.

Domen är korrekt men själv, alltså jag som privat person, köper inte historien och sen ifall du väljer att dra snyftkortet att en gubbe blir oskyldigt skuldbelagd av mig är av mindre vikt. För varken din eller min åsikt har betydelse i det stora hela utan bördan låg på en mindre alert åklagar och ju slarvigare en åklagare sköter en förundersökning desto mildare blir straffet. I detta fall friades "gubben" helt pga att åklagaren kom till rätten så gott som tomhänt och det är det som avgjorde. Punkt.

Jag ser att du anser att det fel att han friades samtidigt som du anser att det saknas bevis eftersom åklagaren gjort ett dåligt jobb. Detta är som sagt var en helt förkastlig inställning, du drar dig inte för att döma någon utan bevis.
Citera
2016-07-31, 19:26
  #207
Avstängd
Omsveps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag ser att du anser att det fel att han friades samtidigt som du anser att det saknas bevis eftersom åklagaren gjort ett dåligt jobb. Detta är som sagt var en helt förkastlig inställning, du drar dig inte för att döma någon utan bevis.

Är väl en ganska vanlig massuppfittning att inte kunna hålla isär personlig inställning och de facto att domstolar dömer och inte en frukt-skribent på Flashback.

Väx upp din jävla nolla.

I övrigt så kan jag bara instämma om att åklagaren kunde varit mer på tår.
Citera
2016-07-31, 19:29
  #208
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omsvep
Är väl en ganska vanlig massuppfittning att inte kunna hålla isär personlig inställning och de facto att domstolar dömer och inte en frukt-skribent på Flashback.

Väx upp din jävla nolla.

I övrigt så kan jag bara instämma om att åklagaren kunde varit mer på tår.

Ja och domstolen frikände ditt ärkepucko, snacka om att inte kunna hålla isär personlig inställning från bevisning.
__________________
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-07-31 kl. 20:23.
Citera
2016-07-31, 20:22
  #209
Avstängd
LKVNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omsvep
Är väl en ganska vanlig massuppfittning att inte kunna hålla isär personlig inställning och de facto att domstolar dömer och inte en frukt-skribent på Flashback.

Väx upp din jävla nolla.

I övrigt så kan jag bara instämma om att åklagaren kunde varit mer på tår.


Visst är det så, åklagaren kunde varit mer på tå.

I övrigt håller jag definitivt med dig, privat skit ställer till det. Sova när tjejen vill ligga.

Hoppas Åk rycker upp sig och begär PT om inte så är gjort annars resning, så bedrövligt detta. Sjukt att en gubbe på nära 60 år får ligga med en 13- åring "i sömnen " och komma undan med det.

Äckel svin!
Citera
2018-05-18, 10:29
  #210
Medlem
Kan någon förklara hur mannen kan komma undan helt när han bevisligen har gjort en trettonåring gravid, som jag förstår det? Är det ett tekniskt misstag i åtalet på nåt sätt? Att det brottet inte inkluderades?
Citera
2018-05-18, 13:49
  #211
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaqk
Kan någon förklara hur mannen kan komma undan helt när han bevisligen har gjort en trettonåring gravid, som jag förstår det? Är det ett tekniskt misstag i åtalet på nåt sätt? Att det brottet inte inkluderades?

Från domen:

Citat:
Om det tillfälle då samlaget ska ha ägt rum har A berättat i huvudsak följande: Hon
gick in och lade sig bredvid Urban Näslund då denne och Eva Wallberg hade somnat. Hon kände att Eva Wallberg hade slutat att bry sig om henne sedan Eva
Wallberg hade inlett en relation med Urban Näslund. Hon tänkte ha sex med Urban
Näslund då denne sov och hoppades på att Eva Wallberg då skulle vakna och tro att
det var Urban Näslund som hade tagit initiativ till samlaget. Hon hoppades att Eva
Wallberg då skulle göra slut med Urban Näslund. Hon knäppte upp ett par knappar i
Urban Näslunds kalsonger och drog ned sina egna mjukisbyxor till knäna. Sedan
tog hon tag i Urban Näslunds penis och smekte den så att den blev hård. Härefter
förde hon in Urban Näslunds penis i sin slida och juckade fram och tillbaka några
minuter. Eva Wallberg vaknade dock inte, och det gjorde inte heller Urban Näslund.
Efter samlaget gick hon tillbaka till vardagsrummet.

Det är enligt flickan alltså hon som har våldtagit mannen, inte tvärt om.
Citera
2018-05-18, 16:24
  #212
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Och snubben får närmare 100k i skadestånd.


Han knullar och gör en 13åring gravid, skyller på att han sov, får två års fängelse och 100k när han kommer ut.


Vilket underbart land sverige är, paradiset för pedofiler!
Citera
2018-05-19, 10:44
  #213
Medlem
LuluBrooksies avatar
Sånt här trodde jag bara hände i små byar i innersta Södern i USA, där gubbe med skägg och hängselbrallor spelar banjo medan han blir omsvärmad av sin lilla käresta som också är släkt med honom. Samtliga är barfota och saknar några tänder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback