Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 23:36
  #661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är en komedi du länkar till. Skapad av Demokrater.

Blir det ingen mur så hoppas jag Trump börjar med utvisning av Mexikanare. Typ 50% ska nog räcka. Sedan får dem inte skaffa barn.

Då behövs ingen mur.

Ja var den inte rolig?

Så om man utvisar Mexikanare och de får inte skaffa barn så behövs ingen mur. Det är ju en komedi det.

Men seriöst hur går det med muren? Har han valt prototyp eller har det runnit ut i sanden och det blir inget?
Citera
2018-02-16, 23:44
  #662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Trump har angivit att det ska läggas en skatt på reemitteringat från USA till Mexiko. Sådana skatter är knappast nya utan har tillämpats vid flera tillfällen. Denna ska ska bekosta "muren" som i själva verket ska vara konstruerad på samma vis som Israels "mur". (Endast idioter tror att det ska röra sig om en tio meter hög cementmarknaden längs med hela gränsen.)

Muren som blir tre gånger så lång som Israels mur bör därmed kosta ungefär tre gånger så mycket, knappast ouppnåeligt, varför en skatt på överföringarna räcker.

Har Trump skattat på pengarna som förs över? Var inte idéen den att muren skulle vara big and beautiful? Fast sen tillkom det ju att det skulle finnas fönster och även små hål längst ner så att djur kunde ta sig fram och tillbaka.
Citera
2018-02-18, 01:02
  #663
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Ja var den inte rolig?

Så om man utvisar Mexikanare och de får inte skaffa barn så behövs ingen mur. Det är ju en komedi det.

Men seriöst hur går det med muren? Har han valt prototyp eller har det runnit ut i sanden och det blir inget?

Det kommer bli en mur för att republikanska partiet ska överleva.
Citera
2018-03-21, 15:11
  #664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det kommer bli en mur för att republikanska partiet ska överleva.

Hur går det för republikanska partiet och muren nu i slutet på mars då? Den skulle ju börja byggas för fjorton månader sen så det är väl i stort sätt klar nu?
Citera
2018-03-21, 18:32
  #665
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Hur går det för republikanska partiet och muren nu i slutet på mars då? Den skulle ju börja byggas för fjorton månader sen så det är väl i stort sätt klar nu?

Det måste röstas igenom först.
Citera
2018-03-21, 18:49
  #666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det måste röstas igenom först.

Exakt. Trump har inget att säga till om. En rätt blek president som inte har minsta lilla möjlighet att få igenom den här muren och få Mexiko att betala för den. Men det förstod väl även du innan valet hoppas jag för din skull?

Snacka om att ljuga så att folk tror det är sant, det är han bra. Det finns inte ens något rimligt behov av en mur. Pengarna borde läggas på att hindra missbruk i landet i stället för på någon idiotmur.
Citera
2018-03-21, 19:44
  #667
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Exakt. Trump har inget att säga till om. En rätt blek president som inte har minsta lilla möjlighet att få igenom den här muren och få Mexiko att betala för den. Men det förstod väl även du innan valet hoppas jag för din skull?

Snacka om att ljuga så att folk tror det är sant, det är han bra. Det finns inte ens något rimligt behov av en mur. Pengarna borde läggas på att hindra missbruk i landet i stället för på någon idiotmur.

Mexiko kommer inte betala för den. Men Mexiko kommer få höga tullar som straff.

Muren är viktig för om GOP ska överleva. Muren blir av.
Citera
2018-03-21, 19:45
  #668
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Exakt. Trump har inget att säga till om. En rätt blek president som inte har minsta lilla möjlighet att få igenom den här muren och få Mexiko att betala för den. Men det förstod väl även du innan valet hoppas jag för din skull?

Snacka om att ljuga så att folk tror det är sant, det är han bra. Det finns inte ens något rimligt behov av en mur. Pengarna borde läggas på att hindra missbruk i landet i stället för på någon idiotmur.

Mexiko kommer inte betala för den. Men Mexiko kommer få höga tullar som straff.

Muren är viktig för om GOP ska överleva. Muren blir av.

Jag bryr mig inte om Mexiko. Lika bra att Trump kastar ut dem alla. Lika bra. Jag bryr mig inte om andra mexikaner.
Citera
2018-03-21, 22:06
  #669
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Mexiko kommer inte betala för den. Men Mexiko kommer få höga tullar som straff.

Muren är viktig för om GOP ska överleva. Muren blir av.

Jag bryr mig inte om Mexiko. Lika bra att Trump kastar ut dem alla. Lika bra. Jag bryr mig inte om andra mexikaner.
Dock ett vallöfte, så mycket för det löftet.
Och strafftulla Mexiko låter som en sådär idé, då man är beroende av dom för sin egna fordonsindustri tex.
Men slutar inte där.

Det kommer aldrig bli en mur som har betydelse för nått, kanske en symbolisk sådan.
Droger skeppas idag flitigt över gränsen på bevakade gränser, och kommer aldrig påverkas av en mur, även om den sträcker sig hela vägen.
Kan bli så att drogerna blir dyrare för konsument i USA, vilket innebär mycket mer brott för få ihop mer pengar för dessa.

Och invandring ligger på minus, så inte heller där kommer en mur ha speciellt stor påverkan.
Men betydligt större än på drogerna, då människor är svårare att smuggla men inte i närheten av omöjligt.
Citera
2018-03-22, 16:18
  #670
Medlem
Den federala budgeten verkar vara i hamn fö stunden och muren försvann som en vind ser det ut som, åtminstone den fysiska mur Trump brölat om. Men visst behöver ökad gränssäkerhet medel så att kontrollerna förbättras, det får man vilket ju är ju helt naturligt. Dessutom mer effektivt att finslipa nuvarande gränsövervakningar än bygga en grandios motbjudande mur utan större påverkan på införsel av droger. En fakemur i bästa fall.
Citera
2018-03-22, 16:41
  #671
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Mexiko kommer inte betala för den. Men Mexiko kommer få höga tullar som straff.

Muren är viktig för om GOP ska överleva. Muren blir av.

Jag bryr mig inte om Mexiko. Lika bra att Trump kastar ut dem alla. Lika bra. Jag bryr mig inte om andra mexikaner.

Härligt. Äntligen en mur!

En fin bild på Trumps stålstaket.

https://www.telegraph.co.uk/content/...g?imwidth=1400

Pojken är oerhört imponerad av den ointagliga muren (Staketet) som byggs vid gränsen. Oroa dig inte att det ser ut som överblivna delar från en soptipp. Det är bara symboliskt för att representera rostbältet i USA. Äntligen är GOP räddat.
Citera
2018-03-22, 19:06
  #672
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Härligt. Äntligen en mur!

En fin bild på Trumps stålstaket.

https://www.telegraph.co.uk/content/...g?imwidth=1400

Pojken är oerhört imponerad av den ointagliga muren (Staketet) som byggs vid gränsen. Oroa dig inte att det ser ut som överblivna delar från en soptipp. Det är bara symboliskt för att representera rostbältet i USA. Äntligen är GOP räddat.

Borde vara elstängsel + automatisk robot som kan skjuta mexikanare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback