Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-18, 23:28
  #1
Medlem
Har en 32" Asus skärm som stöder 2560x1440 vid 76 (eller om det var 79) Hz. Kör jag bara hdmi så fungerar bara 60 Hz, detta var jag medveten om, ett annat problem är flimmer - folk som säger att olika hdmi-sladdar/prisklasser inte spelar någon roll "har man signal så har man bla bla bla..." Jag har testat flera olika sorters sladdar och den jag har nu har minimalt med flimmer (även sett detta på tv-apparater och på internet så det är inte min i princip helt nya dator som det är fel på även om det inte är omöjligt så klart, men snacket om att har man signal så har man och då kan det inte vara någon skillnad eftersom signalen är digital köper jag inte längre. Då laptopen jag använder inte har DVI så köpte jag en adapter hdmi>DVI, men det fungerade inte och jag vet ev. varför nu, ingen dual link så bara max 1920 fungerade.

Så vad jag ska jag prova nu? Hdmi>display port? Datorn har konstigt nog inte det trots att en annan HP Envy jag köpte för nästan 5 år sen har det, men inte den här helt nya som är in samma prisklass (ca. 14 000 kr)

Tror ni det kan fungera med den här? https://www.kjell.com/se/sortiment/d...ll-hdmi-p98490

"Adapter för anslutning av en HDMI-kabel till en dator med Displayport. Stöd för upp till 7.1-ljud och upplösningar upp till 3840x2160 vid 30 Hz."

Tror ni den klarar 2560x1440 med minst 60 hz? Helst 76 eller vad det är som är max. När jag kopplar laptopen som har display port så fungerar 2560x1440 med högsta Hz. Gör en sån här adapter att man i princip har display port? Eller är det några begränsningar i och med att man har ett hdmi uttag som grund?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback