Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-18, 22:37
  #1
Medlem
Hej!
Har spelat in en sekvens med mobiltelefonen från ett trapphus. Ja, ni vet hur det kan låta i en trapp, mycket eko alltså!
Finns det någon vänlig skäl som kan berätta för mig om det är möjligt att ta bort, eller i alla fall reducera ekot så mycket som möjligt? Audacity är ett alternativ men har även FL-studio. Andra gratisprogram är helt ok, om det finns något som löser uppgiften.

Tack på förhand!

Mod. får flytta om jag postat galet!!
__________________
Senast redigerad av haldur27 2016-07-18 kl. 22:47.
Citera
2016-07-18, 23:32
  #2
Medlem
edm4lifes avatar
Det går inte.
Citera
2016-07-19, 00:02
  #3
Medlem
HemskeSvens avatar
Omöjligt i praktiken. Spela in det igen under vettiga förhållanden.
Citera
2016-07-19, 09:19
  #4
Medlem
Ah...så är det alltså! Tack för era svar. Tyvärr har jag inte möjlighet att spela in det på nytt, utan det var mer en engångsföreteelse så att säga. Mer ett "bevis" typ, i en ganska problematisk situation.

Tack i alla fall för era svar!

/ Lasse
Citera
2016-07-19, 09:41
  #5
Medlem
RX är ett program som har en de-reverb funktion som kan minska effekten en del men programmet kostar lite också.

https://www.youtube.com/watch?v=CwZgFoowu2U
Citera
2016-07-19, 11:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristiang
RX är ett program som har en de-reverb funktion som kan minska effekten en del men programmet kostar lite också.

https://www.youtube.com/watch?v=CwZgFoowu2U

Tackar! Ska kolla det när jag är hemma igen!
Citera
2016-07-19, 13:56
  #7
Medlem
iZotope RX är bra som tidigare nämnt. Ännu bättre är Unveil från Zynaptiq som jag själv använt i vissa studioinspelningssammanhang post-prod.

http://www.zynaptiq.com/unveil/

Bäst är förstås att spela in det korrekt, för dessa algoritmer kan inte rädda en kass inspelning.
Citera
2016-07-19, 22:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
iZotope RX är bra som tidigare nämnt. Ännu bättre är Unveil från Zynaptiq som jag själv använt i vissa studioinspelningssammanhang post-prod.

http://www.zynaptiq.com/unveil/

Bäst är förstås att spela in det korrekt, för dessa algoritmer kan inte rädda en kass inspelning.

Tackar för info! Tyvärr har jag inte hunnit att kolla detta idag då det har varit lite mycket med annat. Jag återkopplar när och om jag testar något av förslagen! Jag är mycket tacksam för era svar ska ni veta!
Citera
2016-07-19, 23:40
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av haldur27
Hej!
Har spelat in en sekvens med mobiltelefonen från ett trapphus. Ja, ni vet hur det kan låta i en trapp, mycket eko alltså!
Finns det någon vänlig skäl som kan berätta för mig om det är möjligt att ta bort, eller i alla fall reducera ekot så mycket som möjligt? Audacity är ett alternativ men har även FL-studio. Andra gratisprogram är helt ok, om det finns något som löser uppgiften.

Tack på förhand!

Mod. får flytta om jag postat galet!!

Lägg på ett delay på max, så har du ännu mer eko.
Citera
2016-07-20, 09:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Lägg på ett delay på max, så har du ännu mer eko.

Bra idé! Nu var det ju inte det jag var ute efter...efter...efter...fter...ter..er...
Citera
2016-07-20, 18:21
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av haldur27
Bra idé! Nu var det ju inte det jag var ute efter...efter...efter...fter...ter..er...

Ja, vad väntar du på? BARA GÖR DET FÖR GUDS SKULL!!!
Citera
2016-07-21, 10:07
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Ja, vad väntar du på? BARA GÖR DET FÖR GUDS SKULL!!!


Hm...väntar på att du ska fylla detta forum med mer adekvata kommentarer

...Till er andra kan jag bara säga att jag nu försökt lite olika alternativ, som ni varit vänliga att dela med er av, men med uselt resultat!
Tack för hjälpen!
/Lasse
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback