Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-19, 00:03
  #13
Medlem
immenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har redan gett dig svar, duger inte det?

Missade ditt svar totalt!

Så varje cell i min kropp binder till sig vattenmolekyler som i sin tur sköljs ur när jag minskar på kalorier och ökar aktivitet? Späds mitt blod ut med vatten när min kropp binder till sig vätska pga kolhydrater? Jag har inte haft ödem btw.
Citera
2016-07-19, 00:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immense
Missade ditt svar totalt!

Så varje cell i min kropp binder till sig vattenmolekyler som i sin tur sköljs ur när jag minskar på kalorier och ökar aktivitet? Späds mitt blod ut med vatten när min kropp binder till sig vätska pga kolhydrater? Jag har inte haft ödem btw.

I princip -ja, som svar på alla dina frågor. Givetvis förlorar du fett om du minskar kaloriintaget och ökar aktivitet men det går oftast ett tag innan fettet bryts ner, vätskan påverkar vikten först. Omvänt om dricker du för lite vätska blir ditt blod tjockare och dina celler i hela kroppen blir mindre i volym och även vätska fritt mellan cellerna minskar. Vissa snabb-bantar genom varma, långa bastubad men uttorkning kan vara dödligt farligt. Väger du dig regelbundet kan du se att man kan pendla mellan något kilo utan att banta, är man uttorkad väger man mindre. En människokropp består av ca. 70% vatten. Vattenmängden regleras, vätskebalansen kan se olika ut periodvis, bantar man så förlorar man ofta vatten i början. Om blodets "tjocklek" påverkas av kolhydratintag vet jag inte men det påverkas av ditt vätskeintag.
Citera
2016-07-19, 01:00
  #15
Medlem
Den mesta av vikten kommer tillbaka lika fort. Är mest vatten som du var inne på. Kroppen består nästan bara av vatten. Där har du svaret.
Citera
2016-07-19, 11:20
  #16
Medlem
immenses avatar
Tack för svaren!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback