Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-18, 17:01
  #1
Medlem
Mx_1337s avatar
http://mmajunkie.com/2016/06/report-...-92-main-event
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
After announcing the UFC’s first trip to Salt Lake City, Utah, the promotion appears close to nailing down a main event.

A report from FloCombat stated a featherweight clash between Alex Caceres (12-8 MMA, 7-6 UFC) and Yair Rodriguez (8-1 MMA, 4-0 UFC) will serve as the evening’s featured bout.
Citat:
UFC Fight Night 92 takes place Aug. 6 from Vivint Smart Home Arena – home of the NBA’s Utah Jazz. Full broadcast details have not been confirmed, but the main card will air on FOX Sports 1.

http://mmajunkie.com/2016/07/david-t...ght-92-in-utah
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
Next month’s UFC Fight Night 92 event in Utah has a couple of new additions.

Officials today announced David Teymur (4-1 MMA, 1-0 UFC) will fight promotional newcomer and fellow lightweight Jason Novelli (11-1-1 MMA, UFC).
Citat:
The latest UFC Fight Night 92 card now includes:

Alex Caceres vs. Yair Rodriguez
Tatsuya Kawajiri vs. Cub Swanson
Court McGee vs. Dominique Steele
Zak Cummings vs. Santiago Ponzinibbio
Viktor Pesta vs. Marcin Tybura
Chris Camozzi vs. Thales Leites
Dennis Bermudez vs. Rony Jason
Joseph Gigliotti vs. Trevor Smith
Justin Ledet vs. Chase Sherman
Jason Novelli vs. David Teymur
Kanske inte hetaste headlinern, men några trevliga namn + David Teymur såklart. Bra matchning för honom, förmodligen ett, eller ett par, steg upp i nivå från Martin Svensson dock.
Citera
2016-07-18, 17:20
  #2
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kanske inte hetaste headlinern, men några trevliga namn + David Teymur såklart. Bra matchning för honom, förmodligen ett, eller ett par, steg upp i nivå från Martin Svensson dock.
Verkar inte vara något stort steg upp om alls. Jasono Novelli är dessutom 37(!!) enligt tapology, känns ju verkligen någon som UFC har signat för att bygga upp andra fighters.

Någon som vet om Teymur tänkt stanna i LW? Han såg ju betydligt mindre ut än Svensson som relativt nyligt klivit upp från FW. Känns som han hör hemma i FW i dagens MMA mått, han verkar knappast vara större än McGregor, Aldo, Mendes och Edgar t.ex.
Citera
2016-08-07, 14:37
  #3
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Någon som vet om Teymur tänkt stanna i LW? Han såg ju betydligt mindre ut än Svensson som relativt nyligt klivit upp från FW. Känns som han hör hemma i FW i dagens MMA mått, han verkar knappast vara större än McGregor, Aldo, Mendes och Edgar t.ex.
Han såg lite kort ut nu mot Novelli också, men bra prestation av David! I det stående verkar han ju riktigt stabil. Kontrollerar avståndet bra och landar med hög precision, så finns stor potential där. Frågan är bara var han står när det kommer till grapplingen? Hade varit lite synd om alla BJJ-snubbar skulle dominera honom.
Citera
2016-08-07, 18:21
  #4
Medlem
DjungelJenss avatar
Härlig huvudmatch på detta kort. I min bok ska aktiviteten och kreativiteten som Rodriguez visade upp belönas med poäng. En av domarna verkade dock ha tilldömt segern till Cacares med 49-46 om jag inte missuppfattade (var lite trött). Hursomhelst en underhållande match. Blir kul att följa Rodriguez framöver.

Även Teymur såg stark ut. En bra bit kvar till toppen dock.
Citera
2016-08-08, 21:01
  #5
Medlem
XtraXs avatar
http://twitter.com/teruto_ko/status/...304961/photo/1

Citera
2016-08-12, 14:25
  #6
Medlem
Wuzzies avatar
Jag vet inte om det är produktionen, i mina ögon ointressanta personer, eller att det inte är det "äkta" ufc (missförstå mig rätt). Men det känns som att dom flesta UFC FN är otroligt tama och tråkiga.

Detta kort inkluderat.
Nu har jag inte sett prelims eller early prelims
Satte spoiler om nån inte sett detta kortet än.

Early Prelims och prelims brukar vara där man ser lite mer "glöd" enligt mig. fast det gäller kanske inte enbart Fight Night.

Men detta var ytterligare ett Fight Night som snabbspolades, tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback