Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-17, 22:25
  #1
Medlem
Hej på er,

Har kört strikt LCHF ett antal veckor med mycket bra resultat. Öl-kaggen bara rinner av !

Det blir mest ägg, ost, kött, fisk och diverse feta mejeriprodukter och jag oroar mig huruvida jag får i mig tillräckligt med vitaminer/näringsämnen. Att åka på skörbjugg är liksom ingen option.

Hur bör jag göra? Räcker det med lite sallad/gurka/tomat/avocado emellanåt eller bör jag komplettera med nån form av vitamintabletter?

Hur gör ni andra?
Citera
2016-07-17, 22:36
  #2
Medlem
jpettersson1991s avatar
Ät grönsaker och eventuellt frukt. Kan vara sallad, gröna bönor, broccoli,gurka,tomat osv. Ta de du själv tycker om så är det ingen fara.
Citera
2016-07-17, 22:40
  #3
Medlem
Noose..s avatar
Frukt är inte LCHF nånstans. Men med grönsaker bör du kunna hålla intaget av vitaminer.

Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ät grönsaker och eventuellt frukt. Kan vara sallad, gröna bönor, broccoli,gurka,tomat osv. Ta de du själv tycker om så är det ingen fara.
Citera
2016-07-17, 22:59
  #4
Medlem
jpettersson1991s avatar
Nej men LCHF är ju Low Carb och frukt är ingen fara. Inga enorma mängder vi pratar om.
Citera
2016-07-17, 23:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Nej men LCHF är ju Low Carb och frukt är ingen fara. Inga enorma mängder vi pratar om.
TS skriver att han kör strikt lchf och du rekommenderar gröna bönor och frukt. Strikt lchf är ca. 10% kolhydrater om dagen och det är inte mycket.

TS kan givetvis ta en multivitamin/mineraltablett om dagen, finns ingen anledning att inte göra det.
Ta och googla recept och tips ist. för att fråga på detta forum.
Citera
2016-07-18, 00:23
  #6
Medlem
Klart LCHF ska täcka kroppens behov av vitaminer. Hoppas ingen påstår att man måste ta vitamintillskott. Gäller att äta rätt mat. Ibland kallas det att "äta varierat". Dvs äta så man får i sig allt kroppen vill ha på en dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback