Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 19:44
  #85
Medlem
Om det är ett spel jag återvänder till gång på gång är det Quackshot på Sega Mega Drive. Äventyrsspel i 16 bitar med härlig story, bra och varierande gameplay och lagom utmanande svårighetsgrad.
Citera
2018-01-18, 15:28
  #86
Medlem
En väldigt okänd titel till NES som är oerhört bra är "KickMaster".
Jag upptäckte det spelet för fem dagar sen och har lirat det ett par gånger varje dag sen dess.

Det är i korthet ett ganska standard plattformsspel med fokus på "close combat", det speciella med det här spelet är dock att det också innehåller flera RPG-element, bland annat Levels, HP, MP och magier.
Det påminner också till viss del om "Double Dragon"-spelen, eftersom karaktären kan lära sig en massa fysiska attacker, bland annat klassiker i stil med "sliding kick", "butterfly kick", "roundhouse kick" osv.
Det finns till och med en attack där karaktären snurrar väldigt snabbt, ungefär som Screw Attack i "Metroid"-spelen.

Jag tror inte att jag kan hitta någonting speciellt att klaga på angående det här spelet;
kontrollen är väldigt bra, musiken är fantastisk, grafiken är behaglig och detaljerad med fina färger, det finns oändligt många Continues samt ett Password-system, och spelet har en hyfsad längd.
Man kan dessutom lira en svårare "Second Quest" efter att man har klarat spelet, och till och med en "Third Quest" efter detta, så livslängden är det inte heller några fel på.

Jag skulle nog ge det här spelet minst betyget 8.5/10.

Här har ni en "Gameplay"-video som demonstrerar spelupplägget i det här spelet:

https://www.youtube.com/watch?v=vUvRXNVTB7A
__________________
Senast redigerad av Peter_18 2018-01-18 kl. 15:40.
Citera
2018-01-24, 02:15
  #87
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
En väldigt okänd titel till NES som är oerhört bra är "KickMaster".
Jag upptäckte det spelet för fem dagar sen och har lirat det ett par gånger varje dag sen desshttps://www.youtube.com/watch?v=vUvRXNVTB7A

Ser att jag har det, ska testa det imorgon.

Först måste jag dock varva Punch-Out och det är tydligen lättare sagt än gjort. Skitspel. Den där jävla Vodkaryssen, Soda Popinski, har sänkt mig typ tolv gånger nu
Citera
2018-06-11, 01:48
  #88
Medlem
Punch Out till Nes fungerar i alla lägen. Har man gäster hemma och man tar en öl tillsammans framför tv:n är det alltid ett säkert kort. Här för ett tag sen lyckades jag och en kompis klara sista bossen som är sjukt svår. Lite av dröm som gått i uppfyllelse
Citera
2018-06-11, 02:47
  #89
Medlem
JoelSUOMIs avatar
(FB) Heroes of Might and Magic 3

Verkar gå riktigt strongt än idag, hittade flera timslånga singleplayer-challenges på Youtube av användare som TheKnownWorld eller Ramsrock39, och suget infann sig direkt!

Kul med mer eller mindre officiell HD-mod som gör klassikern hållbar i dagens klimat
Citera
2018-06-24, 18:11
  #90
Medlem
Jag återkommer mest till spel där man kan variera sitt party, sina skills och/eller annat, och bygga upp det utan oron att bli av med det och få en ny karaktär uppstoppad i ansiktet en tredjedel in i spelet.

Jag har svårt att lita på spelmakarna. Varför tar du min välförtjänta gubbe ifrån mig? Kanske samma problem som pensionärer har med mobiltelefoner och ny teknik i allmänhet, men värre.

NES: Dragon Warrior 3
GBA: Advance Wars 1 och 2, Fire Emblem 7 och 8, Rebelstar: Tactical Command
PC: Civilization-versioner, Diablo 2, Fallout 3/Vegas

Och Metroid-spelen, men det beror inte på att de är särskilt återspelbara trots möjligheterna till nya vägar och speedruns, utan att de helt enkelt är bra.
Citera
2018-06-24, 21:26
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davexx360
Punch Out till Nes fungerar i alla lägen. Har man gäster hemma och man tar en öl tillsammans framför tv:n är det alltid ett säkert kort. Här för ett tag sen lyckades jag och en kompis klara sista bossen som är sjukt svår. Lite av dröm som gått i uppfyllelse

Snackar vi retro skulle jag säga NHL 95 och NHL 96 på Snes (Super Nintendo). Jösses vad jag har bjudit hem polare och haft turneringar tills småtimmarna på natten. Hade varit roligt att veta hur många jag spöat skiten ur haha!

Samma gäller FIFA 95-96 och fightingspel såsom Mortal Kombat 1, 2 och 3 samt även Street Fighter, Clay Fighter, Killer Instinct och TMNT tournament fighters...
Citera
2018-07-03, 02:30
  #92
Medlem
EdvardGriegs avatar
Super Mario Bros och likaså Pac-Man och Galaga har jag suttit och tokspelat det senaste året och har fortfarande inte tröttnat. Spelen var fan bättre förr.
Citera
2018-10-27, 07:30
  #93
Medlem
Svennglenns avatar
Mario 3. Banorna, dräkterna, musiken och variationen gör att det inte brukar hinna passera mer än typ 2 veckor innan jag spelar igenom det igen.
Citera
2018-11-02, 22:57
  #94
Medlem
SailorSkankes avatar
Det har redan nämnts men Bubble Bobble, arkadversionen på Mame är otroligt roligt och håller än.

Lite nyare.. Tekken 3 på PlayStation 1 också bra.
Citera
2018-11-04, 11:34
  #95
Medlem
Gosifs avatar
Shining forces 2, spelar numera på min ds lite
Citera
2018-11-05, 08:05
  #96
Medlem
"Wild Guns" till Super Nintendo.
Förbaskat bra spel, och musiken är fantastisk.

https://www.youtube.com/watch?v=zCm39HHw4qs&t=7s&hd=1
__________________
Senast redigerad av Peter_18 2018-11-05 kl. 08:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback