Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 17:28
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är inte alls standard eftersom hela världen inte röker cannabis. Även värt att påpeka eftersom alkohol och cannabis inte är att klassa som prestationshöjande medel.

Okej,
Det är standard i "min" umgängeskrets..
Testa Contra3 på svåraste, Så fåru challenge


Klarat på svåraste, Dock med alla continues..
Första gången så använde vi oss av "fusk" vi ställde vikter på dosorna och ställde varsin gubbe åt varsitt håll..
Massa me liv efter det
Citera
2017-11-29, 17:29
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Jävligt svår fråga. Jävligt svår fråga...

NES: Monopol, Mega Man, Super Mario Bros. 3, Turtles, Robo Warrior, Castlevania.

SNES: Secret Of Mana, Rock 'N' Roll Racing.

Jag måste nog, trots allt, säga: Secret Of Mana. Det enda spelet som ens kommer i närheten, det är det första Diablo.

Secret Of Mana är verkligen perfektion.


Spelade du Diablo, På PS1 lr PC?
Citera
2017-11-30, 15:45
  #75
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolcpl
Spelade du Diablo, På PS1 lr PC?

PC. Jag minns när jag var på Battle.net och lyckads komma över rustningen vid namn Godly Plate Of The Whale

Jag har även försökt att installera det på min nuvarande dator men det är lättare sagt än gjort.
Citera
2017-11-30, 16:05
  #76
Medlem
Mega Man 2
Gun Smoke
Super Mario Bros. 3

Av någon anledning går de NES spelen alltid hem. Kanske för att de är väldigt lätta att plocka upp och komma igång med...och när man väl gjort det är man fast även om man klarat de ganska många gånger tidigare.
Citera
2017-11-30, 16:17
  #77
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Mega Man 2
Gun Smoke
Super Mario Bros. 3

Av någon anledning går de NES spelen alltid hem. Kanske för att de är väldigt lätta att plocka upp och komma igång med...och när man väl gjort det är man fast även om man klarat de ganska många gånger tidigare.

Jag körde Mario 3 igår och tycker det är så jäkla bra Lirade Gun Smoke för några dagar sedan också, dock så är det spelet så ruggigt svårt
Citera
2018-01-01, 12:14
  #78
Medlem
jonesy.s avatar
Super Metroid för mig.

Så välgjort.

Grym scifi atmosfär och soundtracket är helt magiskt.

2d Metroid forever
Citera
2018-01-07, 17:00
  #79
Medlem
Gosifs avatar
Måste säga SMB, SMB3 och FFVI
Citera
2018-01-10, 08:25
  #80
Medlem
DURN80s avatar
Hmm svårt att välja ett som står ut mer än andra.

Vad räknas som retro dessa dagar?

"Nytt" retro som tar tronen för mig personligen är Castlevania - Symphony of the Night (PS1)

Trots allt 21 år gammalt nu.
Citera
2018-01-10, 08:48
  #81
Medlem
Super Mario Bros 3, Super Mario World 1, Yoshis Island Snes, Donkey Kong Country, Fzero och NHL94 är nog mina favoriter.

NHL 94 till Mega Drive är ett spel jag kan plocka fram en kväll då det absolut inte finns något att göra, NHL94 är fortfarande skoj i multiplayer i soffan.

Retro spel är så soft att plocka fram ibland, det var då folk spelade för att det var skoj, idag är det så himla allvarligt när man kör online tex, finner inte att spel är lika avslappnande idag som förr.
Citera
2018-01-10, 10:14
  #82
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Super Mario Bros 3, Super Mario World 1, Yoshis Island Snes, Donkey Kong Country, Fzero och NHL94 är nog mina favoriter.

NHL 94 till Mega Drive är ett spel jag kan plocka fram en kväll då det absolut inte finns något att göra, NHL94 är fortfarande skoj i multiplayer i soffan.

Retro spel är så soft att plocka fram ibland, det var då folk spelade för att det var skoj, idag är det så himla allvarligt när man kör online tex, finner inte att spel är lika avslappnande idag som förr.

Om du inte testat det så leta rätt på ett ex av NHL 93. Det enda sportspelet jag ens klarat av att lira, och jag älskar det fruktansvärt mycket.

Sonic 2 det som går mest hos mig. Lirar genom det ungefär en gång i veckan.
Citera
2018-01-10, 10:24
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Om du inte testat det så leta rätt på ett ex av NHL 93. Det enda sportspelet jag ens klarat av att lira, och jag älskar det fruktansvärt mycket.

Sonic 2 det som går mest hos mig. Lirar genom det ungefär en gång i veckan.

Jo jag har NHL93 också, dock via Everdrive som jag tycker alla med Mega Drive ska skaffa.
NHL 93 är också ett skönt spel men föredrar nog 94 med one timers och fler sätt att göra mål på.
Dock är musiken i NHL93 sjukt skön på Mega Drive, skulle kunna ha den som bakgrundsmusik :-)
Eller så ska man spela EA hockey i 60hz, sjukt snabbt och skoj.
Citera
2018-01-12, 20:13
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Super Mario Bros 3, Super Mario World 1, Yoshis Island Snes, Donkey Kong Country, Fzero och NHL94 är nog mina favoriter.

NHL 94 till Mega Drive är ett spel jag kan plocka fram en kväll då det absolut inte finns något att göra, NHL94 är fortfarande skoj i multiplayer i soffan.

Retro spel är så soft att plocka fram ibland, det var då folk spelade för att det var skoj, idag är det så himla allvarligt när man kör online tex, finner inte att spel är lika avslappnande idag som förr.

Håller helt med dig! Skulle även vilja lägga till Super Metroid, Nhl 95..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback