Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 14:59
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
SNES
Link to the past
Super Metroid

PC
Operation stealth
Indiana jones and the fate of atlantis

Håller helt med dig gällande Super Nintendo spelen. Skulle även vilja lägga till "Super Mario World", "Super Ghouls N Ghosts", "Mickey Mouse" samt "TMNT in time"!
Citera
2017-10-14, 15:43
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Commodore:
Football Manager
Rambo
The Last Ninja
Cauldron
Boulder Dash
Kickstart 2

Amiga
Lotus Turbo Challenge
Wings

Kommer inte ihåg till vilken konsol
Out Run

PC
Duke Nukem 3D
DOOM I
DOOM II

Finns säkert många fler som man spelade och på andra konsoler men dessa är de jag kommer ihåg nu när jag hittade tråden.

Till PC så tycker jag du glömde Quake 1, Quake 2, Quake 3 Arena, Half Life, Command and Conquer, Command and Conquer Red Alert, Command and Conquer Tiberian Sun, Command and Conquer Red Alert 2, Starcraft 1...
Citera
2017-10-14, 17:34
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Till PC så tycker jag du glömde Quake 1, Quake 2, Quake 3 Arena, Half Life, Command and Conquer, Command and Conquer Red Alert, Command and Conquer Tiberian Sun, Command and Conquer Red Alert 2, Starcraft 1...

Kan hålla med dig om C&C och C&C Red Alert, har tyvärr inte spelat några av de andra spelen så de kan jag inte uttala mig om.
Citera
2017-10-15, 15:20
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Kan hålla med dig om C&C och C&C Red Alert, har tyvärr inte spelat några av de andra spelen så de kan jag inte uttala mig om.

Visst är det så! Command and Conquer serien tillsammans med Starcraft och Warcraft är de bästa strategispelen som någonsin har gjorts... Kanske också att man lägger till Emperior Battle for Dune...
Citera
2017-11-28, 14:40
  #65
Medlem
DooM måste nog ändå skriva är ett av spelen jag ofta återkommer till. Nu kör jag den nyaste public betan på Brutal DooM version 21. DET ÄR JU HELT SINNESSJUKT MÄKTIGT!

Spelade version 20 också. Men version 21 har massor av nytt. Så det blir ett omspel i år också.
Citera
BigFatCones avatar

Moderatormeddelande

Postat av BigFatCone 2017-11-28, 16:06
Medlem
Att bara skriva titlar utan någon som helst annan kommentar är inte tillåtet och såna inlägg raderas vid upptäckt.

Mvh,
BFC, moderator
2017-11-28, 16:07
  #67
Medlem
BigFatCones avatar
Jag tror bestämt att Turtles In Time är det mest spelade retrospelet för mig. Jag och min vapendragare klarar det numera på hard på ett continue. Men det är fortfarande lika kul.
Citera
2017-11-28, 18:01
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tror bestämt att Turtles In Time är det mest spelade retrospelet för mig. Jag och min vapendragare klarar det numera på hard på ett continue. Men det är fortfarande lika kul.

Konsol eller emulator?
Citera
2017-11-28, 21:01
  #69
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolcpl
Konsol eller emulator?
Konsol eller emulator, vi klarar båda två. Fulla och höga.
Citera
2017-11-28, 22:59
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Konsol eller emulator, vi klarar båda två. Fulla och höga.


Värt att tillägga fulla och höga?
Ganska standard att man krökar och röker o gamear oldschool..

Men på 1 continue, Är imponerande
Måste typ gömma Turtles när man ska lira med vänner..
Annars blire instant pick :/
Citera
2017-11-29, 01:28
  #71
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolcpl
Värt att tillägga fulla och höga?
Ganska standard att man krökar och röker o gamear oldschool..

Men på 1 continue, Är imponerande
Måste typ gömma Turtles när man ska lira med vänner..
Annars blire instant pick :/
Det är inte alls standard eftersom hela världen inte röker cannabis. Även värt att påpeka eftersom alkohol och cannabis inte är att klassa som prestationshöjande medel.
Citera
2017-11-29, 01:32
  #72
Medlem
Frimurares avatar
Jävligt svår fråga. Jävligt svår fråga...

NES: Monopol, Mega Man, Super Mario Bros. 3, Turtles, Robo Warrior, Castlevania.

SNES: Secret Of Mana, Rock 'N' Roll Racing.

Jag måste nog, trots allt, säga: Secret Of Mana. Det enda spelet som ens kommer i närheten, det är det första Diablo.

Secret Of Mana är verkligen perfektion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback