Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 23:40
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Förra året var stadsparken knökfull med människor som är äldre än 15 år och spelade i min hemstad.

Ett år senare såg jag endast på samma plats enstaka 10 åringar som spelade, idag ser man ingen vuxen spela i min hemstad, jag vet var pokemån stråken är och de var näst intill tomma i somras, förra sommaren var det 100 tals personer som vandrade förbi under en timme, i somras var det kanske en person varannan timme som gick förbi stråket och den personen var barn.

Där jag bor är Pokemon hel dött, fritis kan på loven ordna pokemonvandringar men då är åldergruppen 7-10, vuxna spelar inte längre där jag bor.

De har helt fel. Gå med i den lokala Pokémon go gruppen på Facebook så ser du att det fortfarande är gott om spelare och de flesta är vuxna
Citera
2017-11-11, 23:43
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är väl, precis som jag skrev, främst populärt bland små barn idag (kanske tonåringar också?)? Inte ser man särskilt många vuxna irra omkring i Kungsträdgården längre i alla fall.
Redan i april (2017) hade 80% av spelarna slutat.

Givetvis har du inte sett att man haft event på Mall of Scandinavium dit 4000 vuxna spelare anländer för en dags spelande. Vuxna spelare.
Citera
2017-11-11, 23:57
  #135
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienforce
Givetvis har du inte sett att man haft event på Mall of Scandinavium dit 4000 vuxna spelare anländer för en dags spelande. Vuxna spelare.
Jag var där, med min son, och grannpojken (10 år)..

Vad vill du säga?
Citera
2017-11-12, 00:24
  #136
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienforce
Givetvis har du inte sett att man haft event på Mall of Scandinavium dit 4000 vuxna spelare anländer för en dags spelande. Vuxna spelare.

Varför vill CIA/stater att det ska springa runt 4000 människor på MoS?
Citera
2021-04-12, 16:34
  #137
Medlem
Fittheligeandes avatar
Pokemon GO var endast en fluga som vara en kort period. Det finns säkert inbitna nördar som spelar det fortfarande. Men den stora hypen varade inte länge.
Citera
2021-04-12, 18:46
  #138
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Pokemon GO var endast en fluga som vara en kort period. Det finns säkert inbitna nördar som spelar det fortfarande. Men den stora hypen varade inte länge.

Märkligt nog har deras intäkter aldrig varit större än de 2020, så de som ännu spelar verkar plöja ner en hel del pengar i det..

2016: 832 MUSD
2017: 589 MUSD
2018: 828 MUSD
2019: 902 MUSD
2020: 1000 MUSD

2016 fanns dock spelet endast fr.o.m sommaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback