Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-16, 16:40
  #1
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=6qrP...ature=youtu.be

Titta på klippet då det förklarar allt. Pokemon GO är alltså bara ett redskap som gör att folk får ett zombieliknande beteende OCH staten vet vart vi alla är och gör under alla omständigheter. Vi gör det verkligen väldigt enkelt för staterna, varför ska de filma oss om vi filmar oss själva? VI GÖR JOBBET ÅT DEM
Citera
2016-07-16, 16:53
  #2
Medlem
tänkte också på det här när jag fick beskrivet vad det var för spel och hur de kunnat sälja så fruktansvärt bra. så stor försäljning tror inte jag man får utan "hjälp". Jag tror iofs att de får mest hjälp av Google och Apple, för google och apple är detta ett fantastiskt redskap för att lära sig mer om sina användare
Citera
2016-07-16, 17:08
  #3
Medlem
Det låter troligt, men samtidigt så är det väl just det ALLA smarttelefoner och sociala medoer är byggda för?

Men personen i videon var extremt okarismatisk och någon annan borde göra ett liknade klipp för bättre spridning.
Citera
2016-07-16, 18:15
  #4
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
tänkte också på det här när jag fick beskrivet vad det var för spel och hur de kunnat sälja så fruktansvärt bra. så stor försäljning tror inte jag man får utan "hjälp". Jag tror iofs att de får mest hjälp av Google och Apple, för google och apple är detta ett fantastiskt redskap för att lära sig mer om sina användare

Får det första är spelet gratis, för det andra kommer det - som alla liknande hype'ar - knappast vara populärt mer än någon månad, max ett halvår, eventuellt med undantag för små barn..
Vad förväntar sig CIA/stater få ut av detta menar du? Dagisövervakning?
Citera
2016-07-16, 18:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Får det första är spelet gratis, för det andra kommer det - som alla liknande hype'ar - knappast vara populärt mer än någon månad, max ett halvår, eventuellt med undantag för små barn..
Vad förväntar sig CIA/stater få ut av detta menar du? Dagisövervakning?
Clinton Foundation - Google - CIA mfl är nästan samma sak. Företagen betalar och mutade inom statsmakten utför vad de betalat för. Clinton Foundation är limmet mellan pengarna och staten
Citera
2016-07-16, 19:03
  #6
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Clinton Foundation - Google - CIA mfl är nästan samma sak. Företagen betalar och mutade inom statsmakten utför vad de betalat för. Clinton Foundation är limmet mellan pengarna och staten

På vilket sätt är ditt svar ens nästan relevant för det jag skrev?
Och om du ändå tänker svara så kan du ju belägga ditt påstående om Clinton foundation också...
Citera
2016-07-16, 19:26
  #7
Medlem
Om man känner att man är bevakad av olika program så bör man inte ladda ner och installera berörda program
Citera
2016-07-16, 19:31
  #8
Medlem
ni som inte förstår så är det typ som när google körde runt med sina bilar och fotade allt

nu gör människor med detta spelet det,

ahh där har vi inga bilder hur det ser ut , där finns några pokemons att fånga och då sticker folk dit och tar bilderna åt dom.


ingen ide att bry sig, vi är redan fångade i träsket och NWO är här,
Citera
2016-07-16, 20:00
  #9
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggmastaren
ni som inte förstår så är det typ som när google körde runt med sina bilar och fotade allt

nu gör människor med detta spelet det,

ahh där har vi inga bilder hur det ser ut , där finns några pokemons att fånga och då sticker folk dit och tar bilderna åt dom.


ingen ide att bry sig, vi är redan fångade i träsket och NWO är här,

Hur många bilder behöver de av samma platser? Varför är t.ex. Kungsträdgården en av de absolut pokemon-tätaste platserna i hela Sverige - menar du på allvar att "eliten" behöver fler foton av Kungsträdgården för sina ondskefulla planer?
Om det låg någonting alls i dina påståenden så borde väl norrlands inland och djupa skogar vara mer "befolkade" av pokemons än" stora torget" i varenda stad i hela världen..
Citera
2016-07-16, 20:05
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av byggmastaren
ni som inte förstår så är det typ som när google körde runt med sina bilar och fotade allt

nu gör människor med detta spelet det,

ahh där har vi inga bilder hur det ser ut , där finns några pokemons att fånga och då sticker folk dit och tar bilderna åt dom.


ingen ide att bry sig, vi är redan fångade i träsket och NWO är här,

Inte helt genomtänkt eftersom man kan täcka för kameran med ett flipskal och ändå fånga Pokemons.
Citera
2016-07-16, 20:07
  #11
Medlem
Stäng av platsangivelsen när du inte spelar då om är så jävla skraj för cia . Väderappar och facebook med flera ser väl också var man befinner sig.

Det är väl bra att dom kollar var muslimer går.
__________________
Senast redigerad av Hehehaha1 2016-07-16 kl. 20:10.
Citera
2016-07-16, 20:54
  #12
Medlem
Stäng av AR på så att ni inte tar pokemons från kameran och skaffa ett mobilfodral runt telefonen så finns det inga bilder sen. Eller ännu bättre, spela det från en VM med en rootad android emulator och spoofad GPS. Helt otroligt hur folk kan vara så konspiratoriska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback