Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-16, 14:06
  #1
Avstängd
Daftdarks avatar
Så använde gammla skor och fick ont i hälen vilket jag trodde var en sten men idag ser jag att jag har ett spink från sulan uppstickande och det finns blod i skon. Saken är att jag har en sula i skon så det har mest retat ytan av min häl.

Sitter och läser och stelkramp just nu. Är 26 och antar att jag fick spruta vid 10 års åldern. Står på nätet att man måste ta en var 20 år.

Kan tillägga att jag har haft ont i nacken igår och huvudvärk. Känner just nu en stor nervositet.

BÖr jag uppsöka akuten?
Citera
2016-07-16, 14:10
  #2
Medlem
Hidden333s avatar
Risken för att du får stelkramp är nästan försvinnande liten.
Citera
2016-07-16, 14:15
  #3
Avstängd
Daftdarks avatar
Tror ändå att jag åker in till akuten.

Har haft spänningar i käkarna i några dar.

Sammankopplade inte alls detta med eventuell hälpenetration
Citera
2016-07-16, 14:20
  #4
Medlem
Tripportreats avatar
Kontakta sjukvårdsupplysningen, lika bra att ta det säkra.

//Tripportreat
Citera
2016-07-16, 14:21
  #5
Avstängd
Daftdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Kontakta sjukvårdsupplysningen, lika bra att ta det säkra.

//Tripportreat

Hur ska de kunna bedöma detta.
Citera
2016-07-16, 14:23
  #6
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Hur ska de kunna bedöma detta.
Hur skall flashback kunna bedöma detta?
Citera
2016-07-16, 15:00
  #7
Medlem
Fredrik81s avatar
Det är mindre risk att få stelkramp av en rostig spik en än icke rostig, då en "ny" spik innehåller massda farliga oljor och sådant. En polare som är snickare snackade om det för ett tag sedan..
Citera
2016-07-16, 15:15
  #8
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Så använde gammla skor och fick ont i hälen vilket jag trodde var en sten men idag ser jag att jag har ett spink från sulan uppstickande och det finns blod i skon. Saken är att jag har en sula i skon så det har mest retat ytan av min häl.

Sitter och läser och stelkramp just nu. Är 26 och antar att jag fick spruta vid 10 års åldern. Står på nätet att man måste ta en var 20 år.

Kan tillägga att jag har haft ont i nacken igår och huvudvärk. Känner just nu en stor nervositet.

BÖr jag uppsöka akuten?

Gå och ta en stelkrampsspruta! Den ska man ta vart femte år om man tillhör riskgrupperna lantbrukare, parkarbetare, skogshuggare med mera. Normala människor räcker det med en spruta var femtonde år. Detta fick jag höra av sjuksköterskan när jag trampat på en spik för 15 år sedan, så det är väl dags för mig också att ta en spruta.
Citera
2016-07-16, 15:45
  #9
Avstängd
Daftdarks avatar
Han på sjukvårdsupplysningen lät helt klart bestämd. Så nu sitter vi väntar på undersökning
Citera
2016-07-16, 15:53
  #10
Medlem
En rostig spik är i sig inte farligt. Det hela kommer från att spikar som ligger i jorden blir ofta rostiga och när man trampar på dem så får man med sig bakterier och annan skit från jorden som kan ge stelkramp. Därav farligt att trampa på rostig spik, men järnoxid är inte farligt.
Citera
2016-07-17, 09:11
  #11
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Han på sjukvårdsupplysningen lät helt klart bestämd. Så nu sitter vi väntar på undersökning

Hur gick det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback