Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-30, 16:35
  #181
Medlem
Provokatörs avatar
När jag läser domen från 2014 så framstår den först som helt riktig, hon är upprörd och det finns ett vittne som uppger att GM ska ha sagt att han kan 'bli åtalad', läkarundersökningen ger inget som tyder på våldtäkt men det finns heller inget som motsäger hennes berättelse. Baserat på endast denna information så ser domen som den brukar göra i fall som dessa. TR och HR har dömt enligt gängse praxis, det räcker med att kvinnan verkar trovärdig och att MGM är något korkad, om sen hans advokat i princip bara sitter av tiden för att kunna skicka en faktura så är han rökt.

Det kunde ha stannat där och jag skulle inte lagt ned tid på att ens posta ett svar i denna tråd.

Men i ljuset av alla andra våldtäkter så börjar jag undra hur den där natten i Norrtälje egentligen avlöpte. Hon hade haft sex med 'vittnet' bara någon vecka tidigare, hur var 'vittnets' förhållningssätt och känslor inför BO. Bipolaritet, missbruk, narkotikabrott, vapenbrott, falskanmälningar och socialt utanförskap är ytterligare faktorer som får mig att dra öronen åt mig.

Stämmer följande?

Lillasystern, 18 år: råkar ut för en blottare 2009/10 och blir sedan våldtagen i december 2014, 2015 anmäler hon som tredje person en 15-årig pojke för våldtäkt på hörsägen.

Mellansystern, 23 år: blir våldtagen i augusti 2014 i Norrtälje, hon anmäler sedan en till våldtäkt i Mariestad 2016 och ytterligare en våldtäkt i Tibro 2018. Hon uppger även att hon våldtogs 2010. Hon uppger alltså att hon våldtagits 4 gånger, 2010, 2014, 2016 och 2018 men endast våldtäkten 2014 har lett till fällande dom.

Storasystern, 25 år: Våldtagen 2010

Systrarna säger sig alltså ha blivit våldtagna 6 gånger innan någon av dom fyll 25 år: 2010, 2010, 2014, 2014, 2016 och 2018.

Upp med samtliga dokument, domar, FUPar, åtal, utlåtande från socialen etc, det här är värt att göra en djupdykning i men det behövs mer material.

/Provokatör
Citera
2019-05-31, 08:47
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
När jag läser domen från 2014 så framstår den först som helt riktig, hon är upprörd och det finns ett vittne som uppger att GM ska ha sagt att han kan 'bli åtalad', läkarundersökningen ger inget som tyder på våldtäkt men det finns heller inget som motsäger hennes berättelse. Baserat på endast denna information så ser domen som den brukar göra i fall som dessa. TR och HR har dömt enligt gängse praxis, det räcker med att kvinnan verkar trovärdig och att MGM är något korkad, om sen hans advokat i princip bara sitter av tiden för att kunna skicka en faktura så är han rökt.

Det kunde ha stannat där och jag skulle inte lagt ned tid på att ens posta ett svar i denna tråd.

Men i ljuset av alla andra våldtäkter så börjar jag undra hur den där natten i Norrtälje egentligen avlöpte. Hon hade haft sex med 'vittnet' bara någon vecka tidigare, hur var 'vittnets' förhållningssätt och känslor inför BO. Bipolaritet, missbruk, narkotikabrott, vapenbrott, falskanmälningar och socialt utanförskap är ytterligare faktorer som får mig att dra öronen åt mig.

Stämmer följande?

Lillasystern, 18 år: råkar ut för en blottare 2009/10 och blir sedan våldtagen i december 2014, 2015 anmäler hon som tredje person en 15-årig pojke för våldtäkt på hörsägen.

Mellansystern, 23 år: blir våldtagen i augusti 2014 i Norrtälje, hon anmäler sedan en till våldtäkt i Mariestad 2016 och ytterligare en våldtäkt i Tibro 2018. Hon uppger även att hon våldtogs 2010. Hon uppger alltså att hon våldtagits 4 gånger, 2010, 2014, 2016 och 2018 men endast våldtäkten 2014 har lett till fällande dom.

Storasystern, 25 år: Våldtagen 2010

Systrarna säger sig alltså ha blivit våldtagna 6 gånger innan någon av dom fyll 25 år: 2010, 2010, 2014, 2014, 2016 och 2018.

Upp med samtliga dokument, domar, FUPar, åtal, utlåtande från socialen etc, det här är värt att göra en djupdykning i men det behövs mer material.

/Provokatör

Tre anmälningsnummer/målnummer ligger i tråden för motsvarande kedja i Kiruna.

Domarna mot de två 2010 och 2014 handlar om två utsatta personer som har barn och hustrur. De har jobb, i ett fall har polisen åkt runt och plockat upp tre barn från skolor grundat på en falskanmälan och det finns en pöbel i Norrtälje som i en falskanmäld våldtäkt i Älmsta gett sig ut med bilar för att hämnas. Mellansystern drog igång en pöbel i Mariestad 2016 som gav sig på en flyktingförläggning. Varav följer att det inte kommer att publiceras några namn eller dokument av mig.
Två av domarna, den andras nummer ligger i Kirunatråden, och de två falskanmälningarna i Skövde trakten får räcka så här långt. SVT har dock allt material just nu.
Citera
2019-05-31, 20:16
  #183
Medlem
Hej
Såg ditt citat tycker det är intressant det du skriver !
En sak jag reagerade på var : vittnet hade haft sex med målsägande en vecka tidigare ?
Hur säker källa är det ?
Citera
2019-06-01, 19:46
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
När jag läser domen från 2014 så framstår den först som helt riktig, hon är upprörd och det finns ett vittne som uppger att GM ska ha sagt att han kan 'bli åtalad', läkarundersökningen ger inget som tyder på våldtäkt men det finns heller inget som motsäger hennes berättelse. Baserat på endast denna information så ser domen som den brukar göra i fall som dessa. TR och HR har dömt enligt gängse praxis, det räcker med att kvinnan verkar trovärdig och att MGM är något korkad, om sen hans advokat i princip bara sitter av tiden för att kunna skicka en faktura så är han rökt.

Det kunde ha stannat där och jag skulle inte lagt ned tid på att ens posta ett svar i denna tråd.

Men i ljuset av alla andra våldtäkter så börjar jag undra hur den där natten i Norrtälje egentligen avlöpte. Hon hade haft sex med 'vittnet' bara någon vecka tidigare, hur var 'vittnets' förhållningssätt och känslor inför BO. Bipolaritet, missbruk, narkotikabrott, vapenbrott, falskanmälningar och socialt utanförskap är ytterligare faktorer som får mig att dra öronen åt mig.

Stämmer följande?

Lillasystern, 18 år: råkar ut för en blottare 2009/10 och blir sedan våldtagen i december 2014, 2015 anmäler hon som tredje person en 15-årig pojke för våldtäkt på hörsägen.

Mellansystern, 23 år: blir våldtagen i augusti 2014 i Norrtälje, hon anmäler sedan en till våldtäkt i Mariestad 2016 och ytterligare en våldtäkt i Tibro 2018. Hon uppger även att hon våldtogs 2010. Hon uppger alltså att hon våldtagits 4 gånger, 2010, 2014, 2016 och 2018 men endast våldtäkten 2014 har lett till fällande dom.

Storasystern, 25 år: Våldtagen 2010

Systrarna säger sig alltså ha blivit våldtagna 6 gånger innan någon av dom fyll 25 år: 2010, 2010, 2014, 2014, 2016 och 2018.


Upp med samtliga dokument, domar, FUPar, åtal, utlåtande från socialen etc, det här är värt att göra en djupdykning i men det behövs mer material.

/Provokatör


Det stämmer. Finns några andra händelser som är osäkra eller inte är våldtäkter ofredanden. Bland annat en trolig kusin som fick en dom om ofredande, och pengar.
Citera
2019-06-02, 07:47
  #185
Medlem
Ok men om vittnet har haft sex med målsägande så borde han kanske inte få vittna ? Pratar vi om fallet 2014 el 2010 .
Tycker det låter konstigt att vittnet skulle erkänna att han haft sex med målsägande, därför fråga jag hur säkert detta är .
Fallet 2010 är intressant tycker jag !
Läste domen men kan inte förstå varför man dömde på hennes ord !!!! Helt klart det finns ingen bevisning.
Men håller med föregående talare att detta borde verkligen läggas ner energi på . Men Norrtälje 1 du verkar ha fakta dela med dig !
Citera
2019-06-02, 10:12
  #186
Medlem
Det har skett flera händelser som gör att jag är försiktig med vad som läggs ut här. Det finns inte bara ett tiotal skäl att inte lägga ut namn, utan snarare tjugo. Ett av dem tjugo är att systrarna uppenbarligen så sent som 2018 inte har haft eller har kännedom om denna tråd. Så de fortsätter. Om de fortsätter ännu mer så ökar chansen att någon kan lösa detta i ett nytt case.
Citera
2019-06-09, 12:20
  #187
Medlem
Ny våldtäkt i Norrtälje ?koppling ?
Citera
2019-07-08, 18:45
  #188
Medlem
Polisanmält. Polisens ärendenummer 5000-766059-19 anmält 21 juni 2019. Brottsoffer är de två först dömda samt troligen Brottsoffermyndigheten, försäkringsbolag m fl.

I och med att ärendet upprättades kan polisen så i sina register efter fler fall. Det kan därför finnas fler ärenden kopplade till detta nu. Om man begär ut samtliga handlingar på 5000-766059-19 kan de synas, om det inte sekretessmarkerats. Förundersökningen kan också leda till förhör och åtal, framför allt om de hittar fler anmälningar och domar.
__________________
Senast redigerad av norrtalje1 2019-07-08 kl. 18:49.
Citera
2019-07-09, 02:23
  #189
Medlem
Kan någon PM:a mig fullständiga namn på dessa systrar?
Citera
2019-07-13, 22:19
  #190
Medlem
Norrtälje 1 ! Jag förstår inte riktigt vad du menar ?
Den senaste våldtäkten i Norrtälje är det någon av systrarna ?
Citera
2019-08-31, 18:39
  #191
Avstängd
anoxanoxs avatar
Sjukt att sådan får inträffa!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback