Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-15, 10:27
  #1
Medlem
Hej som rubriken lyder har jag nästan fått vänta 9 månader för att få fiber installerat och idag blev det installerat men vi saknar ''boxen'' som är det enda vi behöver. för att det ska funka Jag är väldigt otålig efter så länge och undrar om någon snäll kan säga hur långt tid det tog för er innan den kom?
Citera
2016-07-15, 11:23
  #2
Medlem
Beror säkert på vem som installerat, jag har Telias Öppen Fiber och de som var hemma hos mig och monterade fibern i huset(borrade hål i fasaden osv) hade samtidigt med sig "boxen", så länge du menar boxen som omvandlar fiber till vanligt kopparnätverk(fiberconverter/router...).

Är dem helt klara med installationen? Dem brukar nämligen ofta börja med att dra ett tomt rör som bara innehåller luft, sen kan det ta ett tag till innan dem kommer och skjuter fiber genom det tomma röret. Även att dem för det mesta brukar lämna det tomma röret utanför fastigheten.
Citera
2016-07-15, 11:27
  #3
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Det finns ju egentligen bara ett sätt att ta reda på det och det är att kontakta leverantören.
Vi andra kan bara gissa men eftersom du frågar så gissar jag på söndag morgon.
Citera
2016-07-15, 12:14
  #4
Medlem
Det är inte bara en router du behöver? borde isånt fall gå med vilken som helst. tror att dom installerar fiberkonverter samtidigt som dom drar in fibern i huset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback