Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-15, 02:00
  #1
Medlem
Atrocituss avatar
Hur hanterar medierna lastbilsattacken i Frankrike? Kommer de publicera bilder på döda familjer och barn eller kommer de tiga som muren?
Citera
2016-07-15, 02:07
  #2
Medlem
Prawitzs avatar
Svensk media har alltid svårt att hantera situationer när islam är iblandat. Troligtvis kommer vi få höra mycket om islamofobi dom kommande dagarna.
Citera
2016-07-15, 03:14
  #3
Medlem
SVT försökte så smått peka på högerextrema men lyckades inte ens tro på det själva den här gången.
Det finns inte så många kända högerextrema grupperingar i Frankrike som skulle kunna genomföra en sådan här attack.
No shit sherlock, det lär nog heller inte vara Hitler som återuppstått för att en gång för alla erövra landet.
Det hela är lite av ett mysterium helt enkelt.
Citera
2016-07-15, 03:46
  #4
Medlem
Samtidigt som utländska medier rapporterar om en 31-årig tunisier, filtrerar SVT som vanligt:
Citat:
Alldeles nyss fick vi uppgifter från [lokaltidningen i Nice] om att gärningsmannen var identifierad. Vi vet inte allt för mycket om honom än, så att vi är lite försiktiga med uppgifter, men det ska alltså vara en 31-åring bosatt i Nice.

http://www.svt.se/nyheter/live/flera...-attack-i-nice 3h46m in.
Citera
2016-07-15, 04:20
  #5
Medlem
AndreSanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Svensk media har alltid svårt att hantera situationer när islam är iblandat. Troligtvis kommer vi få höra mycket om islamofobi dom kommande dagarna.


Precis och samma visa hela tiden, ju mer de skadar västlänningar ju mer ska vi oroa oss för att det kan skada den fredliga religionen.

Att media fortfarande tror vi går på deras lögner efter varje gång något händer, det är en gåta i sig.

MSM är en bidragande faktor till att det tillåts fortsätta om och om igen.
__________________
Senast redigerad av AndreSans 2016-07-15 kl. 04:32.
Citera
2016-07-15, 06:56
  #6
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Denna händelse skiljer sig från flera av de andra terrordåden i Frankrike, i det avseendet att det finns så många filmer från händelsen. Inklusive film på skadade och döda. After math på europeisk mark.

Åtminstone SR verkar inte veta hur de ska hantera det faktumet. Nu på morgonen intervjuade de en svensk i Nice och frågar något i stil med "ni ska också ha sett filmer tagna på platsen, med fruktansvärda scener, vad visar dessa?". Som om man måste vara på plats i Nice för att surfa in på LiveLeak. Eller förstå vad man ser där.

Internet just got real för statsradion. Efter 15 års verklighetsflykt.
Citera
2016-07-15, 07:29
  #7
Medlem
AndreSanss avatar
SVT verkar också chockad att Francoise Hollande benämnde det som islamistisk terror attentat.

Det benämns som en attack, ja ingen vet om det kan vara ett terror dåd än i svensk msm, troligtvis är det just det men media har fortfarande inte lyckats smälta det än, förhoppningar finns ju att det rör sig om höger extrema krafter som vill islam något ont.

Från en fransk som blev intervjuad så är det en stor fruktansvärd prövning för fransmännen, när ska då denna prövningen ta slut? Verkar ju väldigt utdragen prövning och med 3 stora terrordåd på 1 och ett halvt år, betänk alla som behövt och kommer behöva sätta livet till för att västs media och politiker inte fattat var problemet ligger än.
__________________
Senast redigerad av AndreSans 2016-07-15 kl. 07:51.
Citera
2016-07-15, 07:34
  #8
Avstängd
Jag väntar bara in medias "islamofobi"-orkestrering. Har en känsla av att den inte dröjer länge. Den har säkert redan börjat...
Citera
2016-07-15, 07:41
  #9
Medlem
AndreSanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Jag väntar bara in medias "islamofobi"-orkestrering. Har en känsla av att den inte dröjer länge. Den har säkert redan börjat...


Media lider av stockholm syndrome, den ända logiska förklaringen just nu.
Ironiskt nog ligger de stora media bolagen där också.
__________________
Senast redigerad av AndreSans 2016-07-15 kl. 07:45.
Citera
2016-07-15, 08:25
  #10
Medlem
Joe Blows avatar
Jag har på morgonen vaknat till SR P1 och hört om Nice-attacken. Dom har haft över sju timmar på sig och det enda man gjort är att rensa i tablån för att helt fokusera på rapporteringen om dådet. Man har hittat vittnen som inte sett något. Man har uttalanden från statsöverhuvuden och FN som fördömer och kallar det fegt. Lågmälda röster berättar om att vi skall besinna oss och inte dra några slutsatser. Bara nonsens efter många timmar. Det är som om statsradio manar till lugn för att om en liten stund skall ge sin tillrättalagda islam-certifierade vrångbild av vad som hänt. Sannolikt kommer man fokusera på polisens övervåld mot den misstänkte gärningsmannen tillika föraren till den vita lastbilen. Att det är regimtrogna feminister och kvinnor i redaktionen behöver väl inte påminnas om.

Kan någon föreställa sig någon sämre nyhetsförmedlare än SR P1 vill jag gärna veta. (Kanske TV3-nyheterna på 80-talet var värre när jag tänker efter. Men dom var i alla fall roliga.)
Citera
2016-07-15, 08:31
  #11
Medlem
Libertarismuss avatar
Ser på TV4 och lyssnar till Nyhetspanelen. Den socialdemokratiske forskaren - som jag inte vet namnet på - klagar denna dag på medias hanteringar av terrordåd i andra delar av världen. Han anser tydligen att det är lämpligt att klaga på brist av empati mot de muslimer som dog i Irak och Nigeria för en tid sedan. Att känna empati för de fransoser, de européer, våra bröder och systrar - kommer inte på tal.

Kalla mig nazist om du vill, sosse"forskare". Men jag bryr mig faktiskt mycket mer om det franska folket än muslimerna i Mellanöstern.
Citera
2016-07-15, 08:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ser på TV4 och lyssnar till Nyhetspanelen. Den socialdemokratiske forskaren - som jag inte vet namnet på - klagar denna dag på medias hanteringar av terrordåd i andra delar av världen. Han anser tydligen att det är lämpligt att klaga på brist av empati mot de muslimer som dog i Irak och Nigeria för en tid sedan. Att känna empati för de fransoser, de européer, våra bröder och systrar - kommer inte på tal.

Kalla mig nazist om du vill, sosse"forskare". Men jag bryr mig faktiskt mycket mer om det franska folket än muslimerna i Mellanöstern.

Han kom på sig själv senare och sa nåt i stil med att det är förståeligt att man går på sin fasters begravning men inte på grannens fasters begravning.

Rutten panel för övrigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback