Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-15, 02:00
  #1
Medlem
Ni vet hur många kommer att klaga på att folk har hashtaggen "Pray for Paris" och säga att ingen gör hashtag för Libanon, Syrien osv. Vad känner ni?
Citera
2016-07-15, 02:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ni vet hur många kommer att klaga på att folk har hashtaggen "Pray for Paris" och säga att ingen gör hashtag för Libanon, Syrien osv. Vad känner ni?

Spyr galla åt denna vidriga virtue signaling över sociala medier. Likadant vid Orlando-massakern. Massor med folk som bara vill framstå som goda men vägrar att se orsak, verkan och samband.
Citera
2016-07-15, 02:07
  #3
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Spyr galla åt denna vidriga virtue signaling över sociala medier. Likadant vid Orlando-massakern. Massor med folk som bara vill framstå som goda men vägrar att se orsak, verkan och samband.

Bra skrivet. Håller med fullständigt. Så jävla respektlöst att använda dessa oskyldiga människors död som ett sätt att dra uppmärksamhet till sig själv genom att visa vilken "god" människa man är. Tvi. Jag föraktar dessa människor så oerhört mycket att jag inte vet hur jag ska uttrycka det i ord.
Citera
2016-07-15, 02:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Spyr galla åt denna vidriga virtue signaling över sociala medier. Likadant vid Orlando-massakern. Massor med folk som bara vill framstå som goda men vägrar att se orsak, verkan och samband.
Håller med. Men varför ska folk bli arga över den hashtaggen? Det är bara folk som vill ha uppmärksamhet.
Citera
2016-07-15, 02:14
  #5
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Håller med. Men varför ska folk bli arga över den hashtaggen? Det är bara folk som vill ha uppmärksamhet.

Det är ett smutsigt sätt att dra uppmärksamhet till sig själv. En tragedi ska inte användas för uppmärksamhetshoreri.
Citera
2016-07-15, 02:16
  #6
Medlem
bithaxs avatar
Vi är inte Araber, vi är Européer. Säg det till alla som klagar.
Då kanske det går upp ett ljus för dem om varför vi bryr oss mer om saker som händer i Europa än i Mellanöstern.

Mellanöstern är en annan världsdel. Dessutom är det folk som vi inte delar vare sig språk, etnicitet, religion eller kultur med.
Citera
2016-07-15, 02:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Vi är inte Araber, vi är Européer. Säg det till alla som klagar.
Då kanske det går upp ett ljus för dem om varför vi bryr oss mer om saker som händer i Europa än i Mellanöstern.

Mellanöstern är en annan världsdel. Dessutom är det folk som vi inte delar vare sig språk, etnicitet, religion eller kultur med.
Men sedan händer inte de sådana tragedier i mellanöstern nästan dagligen? Ska man lägga upp hashtagg hela tiden då?
Citera
2016-07-15, 02:55
  #8
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ni vet hur många kommer att klaga på att folk har hashtaggen "Pray for Paris" och säga att ingen gör hashtag för Libanon, Syrien osv. Vad känner ni?

Jag bryr mig mer om när fienden slår till i våra länder, än när de slaktar varandra i sina hemländer. Folk får gråta över det hur mycket de vill, men rimligtvis är jag helt likgiltig inför det.

Sedan brukar jag förvisso inte själv använda liknande hashtags, brukar inte använda dessa färdiga bilder som folk delar på Fejan o.s.v.
Citera
2016-07-15, 04:31
  #9
Medlem
Dr3s avatar
Just att dem använder pray stör mig något extremt för att Be har med religon och göra och religon är den största faktorn vid dessa terror attacker
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback