2016-07-14, 23:39
Medlem
Går i husbyggartankar, nej jag ska inte bygga det själv utan det får andra göra såklart.

Kikat en del på Älvsbyhus, ligger väldigt bra prismässigt och dom är nyckelfärdiga med vad allt det innebär. Vet ni några andra alternativ som ligger i samma prisklass som Älvsbyhus? Verkar bara vara Älvsbyhus som anger sina priser på nätet.
Citera
2016-07-23, 01:17
Medlem
Smålandsvillan ,Hjältevadshus ,LB hus Älvsbyhus hade jag valt bort direkt !

Man får vad man betalar för uteluftsventilerad krypgrund och sämre konstruktion och standard .
Dem lockar med Trappa och tillhörande grund och fönster på ovanvåning . Dem har dessutom varit i Kallafakta där en rad bygg fel dök upp . Jag hade ringt alla dem hustillverkare och frågar om pris och vad som ingår hos dem olika leverantörerna och gemfört . Googlat om dem hur dem är gentemot sina kunder och så vidare . Gå på olika visningar . Lycka till
Citera
2016-07-23, 04:19
Bannlyst
Har personlig erfarenhet av älvsbyhus ,det är lågbudget in i minsta detalj! arrogant och otrevligt bemötande från säljare /övrig Älvsbyn personal
Citera
2017-08-30, 12:38
Medlem
swentons avatar
Vi var på väg att bygga med Hjältevardshus.. Spira 168 som lockades med "från 1,5mkr" vill man ha någorlunda bo komfort så hamnade vi på 2,7 mkr.. då menar jag att du får betala extra för att få en trappa till övervåningen och stänkskydd i köket...

isolergrund tycker jag känns jäkla märkligt att ha 20 års garanti på en liten fläkt? Slutade med att vi bad en arkitekt att rita upp spiran och så gjorde vi platta på mark, med lite eget arbeta så kom vi ner till samma pris som isolergrunden skulle ha kostat.

tips är att hitta en billig arkitekt och sedan en snickare som kan göra ett nyckelfärdigt hus till dig så får du iallafall lite kvalite. Då kan du också göra små ändringar och inte vara låst till de tre alternativ som finns listade i tillvalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in