Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-15, 12:08
  #13
Medlem
Det där med hur mycket man ska väga varierar från person till person. Jag är 195 och väger mellan 60 och 65 kg. Andra som är lika långa skulle se ut som anorexia fall om de vägde så lite men jag passar så. Jag får kagge om jag går upp i vikt. Dock så har jag inget arsle och min rygg är väldigt benig, resten är ok. Lägg ner det där med BMI och bro-science-förhållanden mellan längd och vikt. Kolla er i spegeln och skit i vågen, man bar bara nojig ut. Folk bryr sig inte om vad man väger utan om hur man ser ut. Det viktigaste är att man själv är nöjd.
__________________
Senast redigerad av kreativtnamn123 2016-07-15 kl. 12:10.
Citera
2016-07-15, 12:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kreativtnamn123
Det där med hur mycket man ska väga varierar från person till person. Jag är 195 och väger mellan 60 och 65 kg. Andra som är lika långa skulle se ut som anorexia fall om de vägde så lite men jag passar så. Jag får kagge om jag går upp i vikt. Dock så har jag inget arsle och min rygg är väldigt benig, resten är ok.
passar du att se ut som en pinne? eller hur menar du
Citera
2016-07-15, 12:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kleopp
passar du att se ut som en pinne? eller hur menar du

Jag har väl helt enkelt en sådan kroppstyp. Jag tycker om att vara smal. Jag är dock inte så small som det kanske låter. Du föreställer dig säkert någon som ser sjuk ut. Om man struntar i min beniga rygg så ser jag helt ok ut faktiskt. Jag behöver inte mer fett, möjligtvis muskler.
Citera
2016-07-16, 02:49
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är fortfarande väldigt begränsande och tar inte hänsyn till muskler.

Skillnaden i muskler mellan människor är mindre än man tror. Och är man bodybuilder så tror jag att man går och mäter sin fett % mha DXA/Bodpod etc...
Citera
2016-07-16, 08:47
  #17
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Skillnaden i muskler mellan människor är mindre än man tror. Och är man bodybuilder så tror jag att man går och mäter sin fett % mha DXA/Bodpod etc...

Jag har tränat och ätit på lite olika sätt. Höll mig i åratal på en vikt mellan 53-55 kg (är 166.5 lång) när jag sprang långdistans var vikten mer åt 50 kg

Nu tränar jag i huvudsak styrketräning, har gått upp till runt 58/59 kg efter tre månader. Har samma klädstorlek, samma midjemått.

Cirkulerade en bild på tror det var 10 personer med samma vikt och längd som står på rad. De hade varit svår att gissa att alla hade samma BMI, kroppsformen var verkligen unik för varje person. Därför menar jag att det är knepigt att sätta upp vad som är den ideala vikten för alla kroppar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback