Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 02:54
  #313
Medlem
hugTracersbutts avatar
Vad är det för fel på Nintendo egentligen? Finns det någon logisk anledning att sluta producera denna maskin? Nintendo är verkligen ur fas med hur saker fungerar idag. Jag menar, det logiska vore att fortsätta massproducera denna plastgrej som kostar några dollars att producera i Kina, folk kommer ju fortsätta köpa.
Citera
2017-04-23, 05:54
  #314
Medlem
De vill satsa på snes i stället kanske.
Citera
2017-04-28, 11:29
  #315
Medlem
Har de slutat producera helt? Sålde den för bra? Fan, jag som ville ha ett.
Citera
2017-04-28, 11:38
  #316
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lajban
Har de slutat producera helt? Sålde den för bra? Fan, jag som ville ha ett.
De vill att folk köper Nintendo Switch och köper spelen på deras virtual console istället. På så sätt behöver de bara lägga tid på att göra 1 konsol istället för 2.
Citera
2017-04-28, 11:39
  #317
Medlem
BigFatCones avatar
Vad Nintendo borde göra är att göra en box som emulerar allt fram till.. Gamecube antar jag... Och sen ha en affär där man säljer alla, och då menar jag alla, spel för en dollar styck. Sen kan dom sälja nyversioner av passande kontroller.
Citera
2017-04-28, 12:58
  #318
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Läste på FZ.se att produktionen är nerlagd och att priset på ebay nu är uppe i 3000kr.
Grattis till alla som köpte på sig flera enheter och som med is i magen fortfarande håller på dem.
Haha, ja, tackar.

Jo.
Brorsan köpte en för 990kr, preliminärbokad.
Den blev liggandes, han had eingen HDMI kabel o kunde inte bry sig mindre.

Jag provspelade kanske 30 minuter "Metroid", sen tillbaka med allt i kartonage o zip påsarna.

Well.
Får se det som ytterligare ett spel/konsol i min ganska välvårdade GB, GBA, NES, SNES, PS1, N64 collection

Japp.
Då är de bara å vänta på "SNES CE" eller nästa investering.

[Äldre spel spelar man ändå på emulator liksom]
Citera
2017-05-30, 20:10
  #319
Medlem
Bankdosas avatar
Jag fick tillslut hem mina 2 beställda NES. Suget att spela hade dock försvunnit så nu ligger 2 oöppnade i garderoben.
Citera
2017-05-31, 20:36
  #320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad Nintendo borde göra är att göra en box som emulerar allt fram till.. Gamecube antar jag... Och sen ha en affär där man säljer alla, och då menar jag alla, spel för en dollar styck. Sen kan dom sälja nyversioner av passande kontroller.

Skön ide. Win win för alla inblandade.
Citera
2017-05-31, 20:51
  #321
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
De vill att folk köper Nintendo Switch och köper spelen på deras virtual console istället. På så sätt behöver de bara lägga tid på att göra 1 konsol istället för 2.


Är Switch deras huvudkonsol ?
Citera
2017-06-01, 14:39
  #322
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Skön ide. Win win för alla inblandade.
Jag tror att även tredjeparttillverkarna skulle gå med på den. Det blir ju lite samma sak som inom musikbranschen där en låt sällan kostar mer än 99 cent. Visst, musik säljer mer än TV-spel men ändå. Folk har liksom inte lust att betala för sina spel hur många gånger som helst.
Citera
2017-06-27, 01:56
  #323
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Edit: Såg nu att det fanns en SNES classic editon tråd.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-06-27 kl. 01:58.
Citera
2017-06-30, 14:56
  #324
Medlem
Umars avatar
Hur pass bra är kvaliteten på kontrollerna? är det samma som till originalet?

Off topic: kan man räkna med en N64 version av classic mini i framtiden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback