Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-27, 06:28
  #121
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskich
Japp, klart mer kraftfull än Nintendos egna sparfunktion...

http://www.emulationstation.org
https://retropie.org.uk

Trevligt, jag får lust att bygga en men jag har redan en TV-dator att spela på och begränsat med HDMI-ingångar.
Citera
2016-11-05, 02:50
  #122
Medlem
BigFatCones avatar
Läste just på IGN att kablarna till kontrollerna bara är 75 cm korta samt att det finns vare sig förlängningskablar eller trådlösa kontroller att köpa till. Bakläxa som fan på det Nintendo. Eller ja, tredjepartskablar lär ju finnas men kom igen, inte ens en meter sladd. Jag förstår att dom vill hålla ner vikten på kontrollen men jag personligen hade föredragit trådlöst och inbyggt batteri som Sony kör med.
Citera
2016-11-05, 14:51
  #123
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Läste just på IGN att kablarna till kontrollerna bara är 75 cm korta samt att det finns vare sig förlängningskablar eller trådlösa kontroller att köpa till. Bakläxa som fan på det Nintendo. Eller ja, tredjepartskablar lär ju finnas men kom igen, inte ens en meter sladd. Jag förstår att dom vill hålla ner vikten på kontrollen men jag personligen hade föredragit trådlöst och inbyggt batteri som Sony kör med.

Det ska gå med förlängning i annat fall förlängning på HDMI-kabeln.
Citera
2016-11-05, 14:57
  #124
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det ska gå med förlängning i annat fall förlängning på HDMI-kabeln.
Det finns till kontrollerna också men det spelar ingen roll. Det är ändå ren idioti att ha trådade kontroller med 75 cm korta sladdar. Dessutom så finns det inget snabbkommando för att komma till hem-menyn utan man måste fram till konsolen. Kablar, i alla fall korta sådana, och tvånget att gå fram till konsolen för att komma till menyn är retrodetaljer som jag gärna hade varit utan.
Citera
2016-11-05, 20:20
  #125
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det finns till kontrollerna också men det spelar ingen roll. Det är ändå ren idioti att ha trådade kontroller med 75 cm korta sladdar. Dessutom så finns det inget snabbkommando för att komma till hem-menyn utan man måste fram till konsolen. Kablar, i alla fall korta sådana, och tvånget att gå fram till konsolen för att komma till menyn är retrodetaljer som jag gärna hade varit utan.

Det är ju därför sladden bara är 75 cm lång. Så du ska slippa gå så långt.

Men jag håller med. Hade verkligen hoppats på trådlösa kontroller.
Citera
2016-11-05, 21:14
  #126
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Det är ju därför sladden bara är 75 cm lång. Så du ska slippa gå så långt.

Men jag håller med. Hade verkligen hoppats på trådlösa kontroller.
Allvarligt designfel skulle jag vilja säga. Nintendos Famicom har ju också tokkorta sladdar. Jag har funderat lite och jag vill nog inte ha trådlösa kontroller. NES-spelen har i många fall så exakt styrning att input lag kan förstöra upplevelsen. Fattar inte hur dom tänkte, dom vet att man behöver i alla fal sex fot lång kabel för att det ska funka.
Citera
2016-11-06, 12:17
  #127
Medlem
Tror ni att det kommer finnas nes classic på hyllorna i mediamarkt, elgiganten osv eller är allt förbokat sålt?
Citera
2016-11-07, 13:34
  #128
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har bokat detta på SIBA den 15:e augusti. Hur stor chans är det att jag får det till den 11:e tror ni?
Jag har kontaktat SIBA eftersom jag har läst att alla inte får det till den 11:e. Men de kunde inte ge svar på om jag får det eller ej, eller var jag stod i kön.
Citera
2016-11-08, 13:50
  #129
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Läste just på IGN att kablarna till kontrollerna bara är 75 cm korta samt att det finns vare sig förlängningskablar eller trådlösa kontroller att köpa till. Bakläxa som fan på det Nintendo. Eller ja, tredjepartskablar lär ju finnas men kom igen, inte ens en meter sladd. Jag förstår att dom vill hålla ner vikten på kontrollen men jag personligen hade föredragit trådlöst och inbyggt batteri som Sony kör med.
Hur långa var kablarna på gamla original NES?
Citera
2016-11-08, 14:58
  #130
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Hur långa var kablarna på gamla original NES?
91,5 fot får jag fram när jag googlar så cirka 2,3 meter.
Citera
2016-11-08, 15:41
  #131
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
91,5 fot får jag fram när jag googlar så cirka 2,3 meter.
Jaha

Då har Nintendo snålat rejält den här gången.
Med tanke på att man dessutom satt mycket närmare tv´n på 80-talet.
Citera
2016-11-08, 15:44
  #132
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jaha

Då har Nintendo snålat rejält den här gången.
Med tanke på att man dessutom satt mycket närmare tv´n på 80-talet.
Ja, verkligen. Jag förstår inte alls hur dom har tänkt här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback