Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-08-30, 18:11
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mab
Då har du alltid haft fel.
Upp till bevis.

Citat:
Nej, det är det inte. Då hade jag skrivit det. För att göra det lättare både för mig själv och andra skriver jag det jag menar.
OK, du tycker Sverige alltså har brist på mångfald, samtidigt så tycker du inte Sverige har för mycket vita? Så vad är då din definition på mångfald?



Citat:
Varför skulle det krävas för att bevara mångfald?
Varför krävs det att en mindre andel av Sverige är Svenskar? Du påstod innan att du minsann inte menade "mindre andel svenskar/vita" med mera mångfald, ändå anser du att det alltid kan bli för mycket vita men aldrig för mycket araber, vilket bevisar din riktiga agenda.


Citat:
Det behövs inga åtgärder för att lösa det där. Det är ett konspirationsteoretiskt nonsensargument utan stöd i verkligheten.
Det är teoretiskt möjligt. Så ni har då alltså ingen plan på att bevara mångfalden och förhindra att araber blir den nya majoritetsbefolkningen det är för mycket av, som ni tycker med Svenskar i dagsläget?



Citat:
Jag tror Japan hade mått bättre av ett mer blandat samhälle. Där fler vita förmodligen skulle kunna bidra.
Vad kan Syrianer och Somalier bidra med till det Japanska samhället?



Citat:
Vet inte. Jag har inte koll på befolkningsstatistiken i Israel.
Jamen självklart har du inte det.



Citat:
Poängen med att grunda Piratpartiet var att sätta fokus på fri- och rättigheter på nätet samt hur särintressen drivit fram en upphovsrätt som inte fungerar i ett digitalt samhälle och som skapar orimliga konsekvenser för våra medborgare. Det är fortfarande där vårt fokus ligger, och det är fortfarande områden där de andra partierna står utan lösningar och trovärdighet.
Och någonstans på vägen så skiftade ni fokus till precis samma mångkulturs och massinvandringspropaganda som sjuklövern, tragiskt.
Det som gör er så förbannat falska är att ni försöker lura datanördar som mest vill ladda ner film och tv-spel som säkerligen inte har mycket till övers för den nuvarande invandringspolitiken som ni stödjer, jag har stött på flera PP-röstare i min närhet som inte är medvetna om er invandringspolitik och blir förvännade, lyckades övertyga åtminstone en att inte rösta på er i fortsättningen.
De flesta datanördar brukar egentligen ligga närmare SD när det kommer till migration, eftersom ert parti ter sig rebelliskt så inbillar de väl sig att ni även vill ha förändring i migrationsfrågan, eller åtminstone mer reglerad sådan istället för ännu mera av vad vi har i dagsläget.


Citat:
Nej, det har jag inte sagt. Sametinget kan rättfärdigas av andra skäl än att det skulle vara en rättighet för samerna att det fanns.
OK, och vilka rättfärdigheter finns för sametinget om det samtidigt ska vara förbjudet med etniska särrättigheter eller politiskt verksam etnocentrism?



Citat:
Det beror nog väldigt mycket på vilket land vi pratar om. Världen är en komplex plats och att tro att det ska gå att svara på dina frågor är bara dumt. Vilket jag utgår ifrån att du är medveten om.
Du borde ha svar på dessa frågor eftersom du skanderar om nyttan med ännu mera Syrianer och somalier i landet än den stora andel som redan finns, ändå tycks du inte kunna peka på exakt vad du menar, exakt vad vi behöver ännu mera av som vi inte redan har i landet, du kommer bara med obskyra uttryck utan egentlig innebörd.
Om vi antar att Somalier och Syrianer besitter spetskompetens Sverige är beroende av så borde vi ju antaga att du menar att vi än så länge har för lite av dessa folkgrupper i landet.
Citera
2016-09-01, 14:22
  #74
Medlem
Mabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
du tycker Sverige alltså har brist på mångfald

Har jag inte sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Varför krävs det att en mindre andel av Sverige är Svenskar?

Det har jag inte sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Du påstod innan att du minsann inte menade "mindre andel svenskar/vita" med mera mångfald, ändå anser du att det alltid kan bli för mycket vita men aldrig för mycket araber, vilket bevisar din riktiga agenda.

Det har jag inte sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
...som ni tycker med Svenskar i dagsläget?

Det har jag inte sagt.



Jag diskuterar gärna här på flashback. Men enbart om den jag diskuterar med visar en ärlig intention av att försöka förstå vad jag menar oavsett om vi är överens i sak eller ej. Jag upplever inte att xenomorph-ball har den intentionen utan verkar mest vara ute efter att tillskriva mig åsikter som hen sedan kan ifrågasätta.

Det är inte särskilt konstruktivt för mig, och förmodligen inte för de som läser den här tråden. Så för att göra alla en tjänst kommer jag inte besvara hens inlägg mer.

Upplever någon av er andra att hen har en poäng någonstans mitt i all text får ni gärna plocka upp det hen skriver och omformulera det så att det inte är fullt av falska påståenden och medvetna missförstånd och sedan posta på nytt.
Citera
2016-09-03, 02:29
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mab
Har jag inte sagt.



Det har jag inte sagt.



Det har jag inte sagt.



Det har jag inte sagt.



Jag diskuterar gärna här på flashback. Men enbart om den jag diskuterar med visar en ärlig intention av att försöka förstå vad jag menar oavsett om vi är överens i sak eller ej. Jag upplever inte att xenomorph-ball har den intentionen utan verkar mest vara ute efter att tillskriva mig åsikter som hen sedan kan ifrågasätta.

Det är inte särskilt konstruktivt för mig, och förmodligen inte för de som läser den här tråden. Så för att göra alla en tjänst kommer jag inte besvara hens inlägg mer.

Upplever någon av er andra att hen har en poäng någonstans mitt i all text får ni gärna plocka upp det hen skriver och omformulera det så att det inte är fullt av falska påståenden och medvetna missförstånd och sedan posta på nytt.
Det är DU som har oärliga intentioner och inte talar klarspråk, kom in i matchen och red ut begreppen du slänger dig med. Om nu Sverige inte har brist på mångfald så har vi ju inget behov av ytterligare massinvandring? Notera att jag syftar på behov, inte omsorgsinvandring som ni fegisliberaler ofta växlar till när berikningsargumentet inte räcker. Vet du själv vad du vill med din politik egentligen, eller följer du bara en trend utan egentlig innebörd eller motivation?
Citera
2016-09-03, 07:38
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Det är DU som har oärliga intentioner och inte talar klarspråk, kom in i matchen och red ut begreppen du slänger dig med. Om nu Sverige inte har brist på mångfald så har vi ju inget behov av ytterligare massinvandring? Notera att jag syftar på behov, inte omsorgsinvandring som ni fegisliberaler ofta växlar till när berikningsargumentet inte räcker. Vet du själv vad du vill med din politik egentligen, eller följer du bara en trend utan egentlig innebörd eller motivation?


Som förut omsätter du MABs ord till något flummigt och försöker förvränga det han säger. Du tar dessutom diskussionen i helt fel perspektiv.

1. Det har ALDRIG funnits någon folkgrupp som har kallat sig svenskar! De folkgrupper vi har är svear, götar (öst, väst), daner, gutar och samer. Dessa är inhemska. Sedan har vi folkgruppen tornedalsfinnar som blev till vid splittringen av Sverige och Finland. Efter det har vi de mindre minoriteterna.

2. Om PP ska driva en politik där de är för fri kunskap, fri kultur och ett skyddat privatliv så kan man inte ha stängda gränser eller ett helt homogent stängt samhälle. Ty det kräver övervakning och ingrepp i den privata integriteten. PP vill stärka den privata integriteten och inte göra som SD: att övervaka alla, dakta oskyldiga utländska personer, kriminalisera opposition och politiska motståndare.
Citera
2016-09-03, 23:15
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Som förut omsätter du MABs ord till något flummigt och försöker förvränga det han säger. Du tar dessutom diskussionen i helt fel perspektiv.

1. Det har ALDRIG funnits någon folkgrupp som har kallat sig svenskar! De folkgrupper vi har är svear, götar (öst, väst), daner, gutar och samer. Dessa är inhemska. Sedan har vi folkgruppen tornedalsfinnar som blev till vid splittringen av Sverige och Finland. Efter det har vi de mindre minoriteterna.

2. Om PP ska driva en politik där de är för fri kunskap, fri kultur och ett skyddat privatliv så kan man inte ha stängda gränser eller ett helt homogent stängt samhälle. Ty det kräver övervakning och ingrepp i den privata integriteten. PP vill stärka den privata integriteten och inte göra som SD: att övervaka alla, dakta oskyldiga utländska personer, kriminalisera opposition och politiska motståndare.
1.
Bra, då har vi ju inget behov av ytterligare "mångfald", vad fan gapar ni om och är så exalterade över då? Varför får ni orgasm över något ni påstår att vi alltid har haft som inte är nytt?
2.Definiera "helt homogent" samhälle? Är 95-99% för homogent?
PP kan lika gärna införa anarki om de vill skrota det där med landsgränser.
Citera
2016-09-05, 00:09
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
1. Det har ALDRIG funnits någon folkgrupp som har kallat sig svenskar! De folkgrupper vi har är svear, götar (öst, väst), daner, gutar och samer.
Är du helt från vettet människa? Det finns bevisligen en stor grupp som kallar sig svenskar, och så har det varit i många hundra år. Du skulle lika gärna kunna säga att månen inte finns. Åh fan, det fanns visst redan en bunt konspirationsmongon som menar att månen är ett hologram. Välkommen till tokskalleklubben!

Citat:
2. Om PP ska driva en politik där de är för fri kunskap, fri kultur och ett skyddat privatliv så kan man inte ha stängda gränser eller ett helt homogent stängt samhälle.
Rappakalja. Hemma hos mig råder full frihet. Det betyder inte att jag måste släppa in vem som helst. De jag väl släpper in får dock säga vad fan de vill utan att jag slänger ut dem. Om du menar vad du säger får du bevisa varför det är så. Varför ska jag ta ditt ord på det?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback