Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-12, 01:27
  #13
Medlem
Inget att oroa sig över, det är bara "Operation Gladio" som fortsätter enligt planerna.
Citera
2016-08-12, 16:40
  #14
Medlem
FreeWorldNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Inget att oroa sig över, det är bara "Operation Gladio" som fortsätter enligt planerna.

Hahaha, ja kanske är det så ändå..
Citera
2016-09-14, 11:59
  #15
Medlem
DikTs avatar
Lite nytt i ämnet hos AB:

Citat:
Det är dags att röra sig mot en europeisk försvarsunion, säger den tyska försvarsministern Ursula von der Leyen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ut...cle23516240.ab
Citera
2016-09-15, 14:27
  #16
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merki
Om Trump blir president i USA lär en EU-styrka behövas för att försvara Europa mot Ryssland.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6479330

Tvärt om bror lille, tvärt om. Trump är för handel inte för krig.
Citera
2016-09-25, 13:15
  #17
Medlem
Tyskarna har väl byggt en Eurofighter som är en direkt konkurrent med JAS Gripen. Skulle bli kaka på kaka ifall Sverige deltog i detta samarbete vad gäller försvarsmaterial.

Framförallt för försvarsindustrin är en sammanslagning inte bra.

Jag kan tänka mig att Irland skulle säga blankt nej. Även om britterna är ute ur leken så är irländarna stenhårda vad gäller neutralitet och alliansfrihet.
Citera
2020-05-25, 21:02
  #18
Medlem
Satt idag och samtalade med vad han själv kallade sig som en pensionerad EU Marshall .

Han berättade otroligt mycket förmodligen mer än vad han borde ha gjort. Gruppen han var i som nu mera är ur tjänst och ersatta höll på med vad han kallade samhällsfiender, han var specifik med att de inte var en anti terrorist grupp utan han arbetade med att ta in pedofiler, massmördare och psykopater mm.

Mannen led av PTSD och ville därför inte fråga han för mycket. Han berättade iallafall för mig att det är så sjukt mycket mer som pågår varje dag i operationer än vad en vanlig person vet om eller kan ta reda på.

Kommer inte gå in på mer detaljer om mannen eller varför jag kom i kontakt med han på grund av respekt och säkerhetsskäl.

En av de sjukaste och starkaste jävlarna jag talats vid med går att tillägga. Han visste själv inte ens hur många som fanns där ute och poängterade att jag kunde vara en av dem utan att han skulle veta om det. De gjorde insatser i princip världen över.

Känns jävligt sjukt att ingen vet om att EU är fullt aktiva inom militära ingripanden på hemliga och Offentliga stadier, känns samtidigt jävligt skönt att veta om att det är grabbar av den kalibern som skyddar oss utan att vi vet om det.

Alla hade olika etniciteter och kom från olika länder.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback