2023-05-20, 17:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi vet fremdeles ikke, om det finnes en medgjerningsmann.

https://www.fbi.gov/stats-services/p.../serial-murder

"Serial murder crime scenes can have bizarre features that may cloud the identification of a motive. The behavior of a serial murderer at crime scenes may evolve throughout the series of crimes and manifest different interactions between an offender and a victim. It is also extremely difficult to identify a single motivation when there is more than one offender involved in the series."

Mer:
Edit:
"Regardless of the motive, serial murderers commit their crimes because they want to. The exception to this would be those few killers suffering from a severe mental illness."
Nej, misstanken är inte släppt än och utreds fortsatt enligt domaren ang F*lippa.
Har hon upplevt tex fler röster alt sett nån är det mycket obehagligt vilket de måste ta seriöst.

Han utreds även fortsatt om det finns fler brott han är skyldig till enligt ÅK.
Om han är seriemördare återstår att se, just nu är han iaf serieförbrytare.

Eller så har han gjort en Marcel, dvs hotat med fler partners in crime för att sätta skräck i offret och i försök att erhålla tystnad.
Han kopierade iaf hans nedräkning ang 15-åringen, han agerar med kniv och bakbinder så det är svårt att veta om han haft vissa serieförbrytare som läromästare vid datorn, polis lär veta däremot.
Senast redigerad av develi 2023-05-20 kl. 17:33.
Citera
2023-05-20, 17:37
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, misstanken är inte släppt än och utreds fortsatt enligt domaren ang F*lippa.
Har hon upplevt tex fler röster alt sett nån är det mycket obehagligt vilket de måste ta seriöst.

Han utreds även fortsatt om det finns fler brott han är skyldig till enligt ÅK.
Om han är seriemördare återstår att se, just nu är han iaf serieförbrytare.

Eller så har han gjort en Marcel, dvs hotat med fler partners in crime för att sätta skräck i offret och i försök att erhålla tystnad.
Han kopierade iaf hans nedräkning ang 15-åringen, han agerar med kniv och bakbinder så det är svårt att veta om han haft vissa serieförbrytare som läromästare vid datorn, polis lär veta däremot.
Jeg kjenner ikke så godt til saken om Marcel (Amagermannen), men har lest litt.

Var det noen gang opplysninger (mistanker) om at Marcel tilhørte et nettverk?
Senast redigerad av Havhest 2023-05-20 kl. 17:39.
Citera
2023-05-20, 18:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Jeg kjenner ikke så godt til saken om Marcel (Amagermannen), men har lest litt.

Var det noen gang opplysninger (mistanker) om at Marcel tilhørte et nettverk?
Han agerade ensam, däremot fanns vetskap om hans första mord om jag inte minns fel, då kopplat till kriminalitet. Nåt om nåt smycke från offret. Men hans polare vågade väl inte säga nåt då av rädsla att åka dit själv. Han var alltså inte med på mordet.
Marcel hotade dock ett offer med att han hade en partner.

M var betydligt mer antisocial som ung men lyckades leva dubbelliv som familjefar och fotbollstränare när han begick alla våldtäkterna och höll sig under radarn i över 20 år.
Psykopat.
Senast redigerad av develi 2023-05-20 kl. 18:09.
Citera
2023-05-20, 23:36
Citat:
Han agerade ensam, däremot fanns vetskap om hans första mord om jag inte minns fel, då kopplat till kriminalitet. Nåt om nåt smycke från offret. Men hans polare vågade väl inte säga nåt då av rädsla att åka dit själv. Han var alltså inte med på mordet.
Marcel hotade dock ett offer med att han hade en partner.

M var betydligt mer antisocial som ung men lyckades leva dubbelliv som familjefar och fotbollstränare när han begick alla våldtäkterna och höll sig under radarn i över 20 år.
Psykopat.
Takk for opplysninger! Jeg må lese mer.
Felles fotballinteresse også, Marcel og MGM, ser jeg.
Citera
2023-05-21, 00:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Takk for opplysninger! Jeg må lese mer.
Felles fotballinteresse også, Marcel og MGM, ser jeg.
Sök Amagermanden i tråden, jag har nämnt honom innan och där är nån länk.
Citera
2023-05-21, 05:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja. Tanking, og også kjøp av mat har noen her foreslått.
Video/foto i tiden før forbrytelsen: Jeg spekulerer på om han kan ha tatt selfies og/eller om han kanskje kan ha filmet tenåringsjenter i Slagelse eller i Korsør.
Ja, det kan ju vara nåt sånt. Ang video, foto, dator och mobil så snurrar media lite olika.
Ena stunden några timmar innan och mobil (bt) och sen står det i samma veva med HN.

Hur som haver, tittade på åberopad bevisning 11 maj igen (min numrering).

1. PW ägde en Hyundai i30 som sågs på film vid Korsør Station. Den är ju lätt att bocka av.

Ang punkt 2 blev jag dock fundersam. Specar de en viss överfallsplats här?
De har varit konkreta på den punkten förut.
Kliver:
»Vi har et klart billede af, hvor Emilie bevæger sig hen, og i sagen har vi en oplysning om, hvor Emilie forsvinder.«
https://www.bt.dk/emilie-meng-myster...rder-denne-vej

2. Att han några timmar före attacken var nära platsen varifrån Emilie Meng försvann vid Korsør Station.

" at han få timer før overfaldet var tæt på det sted, hvorfra Emilie Meng forsvandt ved Korsør Station."

Ang HN är det inget konstigt, kortköp dagen innan. Foto och video är lite oklart som sagt.

3. Inköp på Harald Nyborg, Slagelse, dagen innan hon försvinner.

" køb i Harald Nyborg dagen før - samt video og fotos, der er fundet downloadet. (1)

"nogle køb foretaget i Harald Nyborg, kortoplysninger, der placerer ham i området omkring gerningstidspunktet, noget video fundet på hans computer"(2)

"Desuden fremhæver dommeren, at han har foretaget nogle køb i Harald Nyborg, og at der er gjort fund på hans computer." (4)

"At han befandt sig ganske tæt på Korsør Station omkring gerningstidspunktet sammenholdt med videoer og fotos, der blev fundet på hans computer og et køb i Harald Nyborg dagen før. "(6)

4. Omständigheter som liket blev hittat i och obduktionsrapport.

Dommeren lagde "vægt på de omstændigheder, som liget blev fundet i samt den obduktionserklæring, der er lavet." (1)

" lagt vægt på omstændighederne, hvorved Emilie Mengs lig blev fundet, og obduktionserklæringen." (2)

"Retten har lagt vægt på de omstændigheder, som liget blev fundet under samt obduktionserklæringer, siger dommeren."(3)

"lagt vægt på de omstændigheder, liget er fundet under, samt obduktionserklæringen, lyder det." (6)

◾Fynd i hans bostad och DNA spår.
Här ses omständigheter ang hur liket blev hittat ihop med DNA

" Og især de fund, der blev fundet på sigtede bopæl herunder dna-spor, og de fund der er gjort på liget, gør, at der er en bestyrket mistanke, sagde dommeren." (1)

"og vigtigst af alt nogle fund, der er blevet gjort på den 32-åriges bopæl under ransagningen. Herunder dna-spor." (2)

"Mistanken underbygges desuden af fund, der er gjort på mandens bopæl under en ransagning. Det drejer sig om dna-spor. Også fund på liget har betydning, fremgår det." (3)

"Fund, der er gjort på mandens bopæl under en ransagning. Det drejer sig om dna-spor. Også fund på liget har betydning, fremgår det." (5)

"Og især de fund, der blev gjort ved ransagningen på hans bopæl, og de fund, der blev gjort på Emilie Meng" (6)

Källor:
Hypotes.

Kan han ha a) köpt nåt på HN dagen innan som b) återfanns på Emilie och detta c) återfanns sen i hans hem med d) Emilies DNA spår på?

En rulle med silvertejp kan ju finnas kvar i hemmet, strips, rep likaså. Plast vet jag inte vart jag fick ifrån men det får stå kvar.

Ang foto (ev download) funderar jag dels på om han sökt på nåt konkret (tex rep, tejp, strips, plast) som han laddat ner och sen handlat.
Kan ju även handla om nån äcklig sexfilm med nåt snarlikt.

Ang 15-åriga tjejen skriver tv2 plasticstrips när hon bakbands.
Är det bultband som menas?
Senast redigerad av develi 2023-05-21 kl. 05:31.
Citera
2023-05-21, 09:20
Medlem
Citat:

Man säger buntband, plaststripes eller stripes på svenska. Så ja, jag skulle säga att det är buntband som menas.
Citera
2023-05-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ja, det kan ju vara nåt sånt. Ang video, foto, dator och mobil så snurrar media lite olika.
Ena stunden några timmar innan och mobil (bt) och sen står det i samma veva med HN.

Hur som haver, tittade på åberopad bevisning 11 maj igen (min numrering).

1. PW ägde en Hyundai i30 som sågs på film vid Korsør Station. Den är ju lätt att bocka av.

Ang punkt 2 blev jag dock fundersam. Specar de en viss överfallsplats här?
De har varit konkreta på den punkten förut.
Kliver:
»Vi har et klart billede af, hvor Emilie bevæger sig hen, og i sagen har vi en oplysning om, hvor Emilie forsvinder.«
https://www.bt.dk/emilie-meng-myster...rder-denne-vej

2. Att han några timmar före attacken var nära platsen varifrån Emilie Meng försvann vid Korsør Station.

" at han få timer før overfaldet var tæt på det sted, hvorfra Emilie Meng forsvandt ved Korsør Station."

Ang HN är det inget konstigt, kortköp dagen innan. Foto och video är lite oklart som sagt.

3. Inköp på Harald Nyborg, Slagelse, dagen innan hon försvinner.

" køb i Harald Nyborg dagen før - samt video og fotos, der er fundet downloadet. (1)

"nogle køb foretaget i Harald Nyborg, kortoplysninger, der placerer ham i området omkring gerningstidspunktet, noget video fundet på hans computer"(2)

"Desuden fremhæver dommeren, at han har foretaget nogle køb i Harald Nyborg, og at der er gjort fund på hans computer." (4)

"At han befandt sig ganske tæt på Korsør Station omkring gerningstidspunktet sammenholdt med videoer og fotos, der blev fundet på hans computer og et køb i Harald Nyborg dagen før. "(6)

4. Omständigheter som liket blev hittat i och obduktionsrapport.

Dommeren lagde "vægt på de omstændigheder, som liget blev fundet i samt den obduktionserklæring, der er lavet." (1)

" lagt vægt på omstændighederne, hvorved Emilie Mengs lig blev fundet, og obduktionserklæringen." (2)

"Retten har lagt vægt på de omstændigheder, som liget blev fundet under samt obduktionserklæringer, siger dommeren."(3)

"lagt vægt på de omstændigheder, liget er fundet under, samt obduktionserklæringen, lyder det." (6)

◾Fynd i hans bostad och DNA spår.
Här ses omständigheter ang hur liket blev hittat ihop med DNA

" Og især de fund, der blev fundet på sigtede bopæl herunder dna-spor, og de fund der er gjort på liget, gør, at der er en bestyrket mistanke, sagde dommeren." (1)

"og vigtigst af alt nogle fund, der er blevet gjort på den 32-åriges bopæl under ransagningen. Herunder dna-spor." (2)

"Mistanken underbygges desuden af fund, der er gjort på mandens bopæl under en ransagning. Det drejer sig om dna-spor. Også fund på liget har betydning, fremgår det." (3)

"Fund, der er gjort på mandens bopæl under en ransagning. Det drejer sig om dna-spor. Også fund på liget har betydning, fremgår det." (5)

"Og især de fund, der blev gjort ved ransagningen på hans bopæl, og de fund, der blev gjort på Emilie Meng" (6)

Källor:
Hypotes.

Kan han ha a) köpt nåt på HN dagen innan som b) återfanns på Emilie och detta c) återfanns sen i hans hem med d) Emilies DNA spår på?

En rulle med silvertejp kan ju finnas kvar i hemmet, strips, rep likaså. Plast vet jag inte vart jag fick ifrån men det får stå kvar.

Ang foto (ev download) funderar jag dels på om han sökt på nåt konkret (tex rep, tejp, strips, plast) som han laddat ner och sen handlat.
Kan ju även handla om nån äcklig sexfilm med nåt snarlikt.

Takk for fin oversikt over utsagn fra flere aviser

Det kan hende at det er slik som du beskrev i din hypotese.

Ja, strips (i plast) og bundtebånd (i plast) er samme ting.

Her er noen podcaster som kan være interessante. Jeg har kun hørt den første av disse:

På Fersk Gerning. (20.05.2023) Korsørmanden - serieforbryder? :
https://www.bt.dk/paaferskgerning (I samme link finner man også andre relevante podcaster).

"EPISODEONSDAG 1. JUN 2022. 40 MIN.
Danske seriemordere i USA 1:2 - The Hitchhiker Slayer.
I det her første afsnit skal du høre historien om Thor Nis Christiansen. En ung mand fra Solvang i Californien, som går fra at være en stille og rolig dreng til at blive mere og mere grusom. Det er en historie om blaffere, dyremishandling, alkohol, svigt, mord og nekrofili."

"EPISODEONSDAG 8. JUN 2022. 34 MIN.
Danske seriemordere i USA 2:2 - The Butcher Baker.
I det her andet afsnit skal du høre historien om Robert Hansen. En dansker-dreng fra Iowa, der knokler i sin fars bageri og bliver drillet i skolen. Det er historien om en dreng, der vokser op og bliver en anerkendt jæger, men som også begynder at gøre modbydelige ting ved kvinder - han holder dem fanget, udnytter dem, torturerer dem og jagter dem rundt i Alaskas ødemark."

Man finner disse to episodene under "Tidligere" under overskriften "Alle episoder" på denne siden:
https://www.dr.dk/lyd/special-radio/djaevlen-i-detaljen
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-21 kl. 11:21.
Citera
2023-05-21, 11:25
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for interessant informasjon og dine tanker

Jeg spekulerer på at han kan ha vært svært godt kjent med Korsør. Han har i følge avisartikler vokst opp i en mindre by på Vestsjælland og han har bodd på forskjellige steder i Vestsjælland etter at han flyttet fra foreldrene. Ettersom han kjøpte hus i Korsør og ettersom ganske mange mennesker velger å kjøpe hus eller leilighet i sin oppvekstby, så spekulerer jeg på om han kanskje kan ha vokst opp i Korsør.

Jeg spekulerer på at hvis han er GM i EM-saken, så kan det hende at hans flytting fra Roskilde til Slagelse kan ha blitt valgt for å komme nærmere Korsør (hvis han i lang tid hadde tenkt på å utføre en slik forbrytelse i Korsør etter å eventuelt ha sett seg ut dette åstedet ved tunnellen).
Hvis han er en serieforbryter, så kan det kanskje hende at han valgte å utføre forbrytelser i andre byer enn i de byene der han selv hadde bosted på samme tid (eventuelt for å unngå mistanke?).

Men hans kidnapping av den 13-årige piken valgte han å utføre på et sted som var ganske nær hans eget bosted, og det kan kanskje skyldes noe slikt som det du skrev her?: "Överfallet på Filippa förefaller dock inte värst smart, mitt på ljusa dan och oskyddad plats. Bilarna på vägen längre upp kan ju se rakt ner på stället för överfall. Där har nog snarare nåt impulsivt kickat in, om han nu inte fått total hybris av att klarat sig tidigare"
Kanskje dette er mest sannsynlig (hvis det viser seg at han er en serieforbryter)? "...fått total hybris av att klarat sig tidigare".

Jeg spekulerer jo på at forbrytelsen i Kirkerup var planlagt og at GM hadde observert BO en eller flere lørdager før kidnappingen fant sted, og derfor tenker jeg at kidnappingen var nøye planlagt og at GM hadde bestemt seg for tid og sted. Men det trenger jo ikke å ha vært slik som jeg spekulerer.
Citat:
Jeg spekulerer jo på at forbrytelsen i Kirkerup var planlagt og at GM hadde observert BO en eller flere lørdager før kidnappingen fant sted, og derfor tenker jeg at kidnappingen var nøye planlagt og at GM hadde bestemt seg for tid og sted. Men det trenger jo ikke å ha vært slik som jeg spekulerer.
Ja, det virker som 32-åringen hadde kjennskap til Fs avisrute, dvs at hun nettopp var blitt ferdig med avisrunden sin.
Citera
2023-05-21, 11:40
Citat:
Ursprungligen postat av skaebne
CITAT HAVHEST: Hypotese: "Den siktede 32-åringen er en serieovergriper/-morder, og har laget en "vegg" på FB, en slags "scrapbook" for seg selv (og andre)."

HATABAKA var med på det också, han antydde att det fanns en kniv på ett foto och att solglasögonfotot också skickade vissa signaler. I kombination med vad HAVHST skriver, tycker jag att HATABAKAs förslag är uppenbara. Jag tror också att det finns en kniv.

CITAT HAVHEST: - Det jeg mener med "veldig trist" passer (kanskje) bedre med "passiv aggressiv".

Passiv aggressiv är ett perfekt val av ord och bättre än bara ledsen.
Jeg har ikke sett noen kniv, men utelukker ingenting. Det er ikke utenkelig det Hatabaka beskriver.

Det jeg mener med "en seriemorders vegg", trenger ikke være konkrete avbildninger. Det kan også være symboler, som totalt sett har et budskap.

Jeg skrev at jeg har "en fornemmelse" - ergo er jeg ikke sikker - bare hypotetisk.

For eksempel: På 1:3 bilder (postet den 1. juni 2010), kan man se en svart logo, øverst i høyre hjørne.
Jeg kunne godt tenkt meg å vite hvilken logo dette er.
Er det en logo fra f.eks. en film, spill eller noe annet?
Citera
2023-05-21, 12:31
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursäkta klipp i inlägg men jag vill lyfta fram vissa delar.
Dina hypoteser är bl.a annat - förutom mobbing och myriader av olyckliga omständigheter och kanske nåt fel i hjärnan:

- Tvång om att prestera.
- Han kan inte leva upp till det.
- Får inte erkännande av män.
- En lillasyster som kanske var lättare att älska.
- Fick han tillräckligt med erkännande av sina närstående?

Bilden du hypotetiskt beskriver är att han fått nån sorts prestationsångest han inte kan leva upp till (överkrav).
Spekulationer om att hans familj gett systern fördelar, att hon var lättare att älska - samt en undran om familjen inte gett honom tillräckligt med erkännande.

Det som hittills framkommit är ett starkt stöd i en normal familj. Min fundering är snarare om han överbeskyddats i all välmening, för att han förefaller brista i social kompetens.
The road to hell is paved with good intentions.

Resten åligger helt hans egen person - dvs hans störda sexuella preferenser och uppenbara egoism.
Han kan troligtvis inte få fungerande relationer ang kvinnor och en familj kan inte trolla med knäna på alla arenor.

Han är nämligen extremt självcentrerad om han frihetsberövat ett barn för sina egna lustars skull och gör upprepade våldtäkter.

Han är även totalt hänsynslös i sitt brutala våld för att få som han vill vilket ses via 15-åringen:
Han hotade henne med kniv, slog henne flera ggr med knuten näve i magen.
Satte sig på hennes rygg och bakband händerna med remsor.
Höll handen över hennes mun, släpade henne 100 meter och syftet var att våldta henne.
Det misslyckades för flickan skrek.
Han säger till henne att räkna till hundra när han flyr.

Man kan tro att det gått snarlikt till för både F*lippa och Emilie initiatilt, varav Emilie utsattes för ännu värre plågor, jag vet inte ens om jag vill veta.

Han tänker öht inte på de skräckslagna flickorna och deras förtvivlade familjer.

Hans störda preferenser, sina sexuella fantasier. Hans feta ego som mynnar ut i att han anfaller helt försvarslösa tjejer.

Vad han har för problematik utreds nu av psykiatriker och det vore minst sagt intressant att veta vad de kommer fram till kring denna serieförbrytare, om än omhuldat av sekretess och möjligen delgivet framledes i rätten.
Eller medfött fel på hjärnan..onda människor föds onda..borde vara dödsstraff för sådana här äckel..
Citera
2023-05-21, 12:40
Medlem
Citat:
Jeg har ikke sett noen kniv, men utelukker ingenting. Det er ikke utenkelig det Hatabaka beskriver.

Det jeg mener med "en seriemorders vegg", trenger ikke være konkrete avbildninger. Det kan også være symboler, som totalt sett har et budskap.

Jeg skrev at jeg har "en fornemmelse" - ergo er jeg ikke sikker - bare hypotetisk.

For eksempel: På 1:3 bilder (postet den 1. juni 2010), kan man se en svart logo, øverst i høyre hjørne.
Jeg kunne godt tenkt meg å vite hvilken logo dette er.
Er det en logo fra f.eks. en film, spill eller noe annet?

Jag grejer inte heller lese teksten i svarte logo. Kanske dolt meddelande, kanske et logo av Liverpool FC eller någet andet... också

28/2 2012 er et foto av logo for LFC med teksten "You'll never walk alone". Tilfældigt eller dubbelt meddelande? I alla fall läskigt, när vi vet, att han är en stalker etc.

också 30/5 2021: någon skrev, att det kan se ut som parkeringen ved Regnemarks Bakke
Senast redigerad av skaebne 2023-05-21 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in