Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-13, 17:36
  #1
Medlem
Troll0lzs avatar
Jag har ett problem med min dator och jag förstår inte vad orsaken är.

Om jag t.ex. har Spotify igång, men inte spelar någon musik, så kan en låt startas av sig själv helt plötsligt utan anledning och då måste jag pausa låten. Om jag har en låt igång på Spotify så händer det ibland att låten startas om helt utan anledning och även att Spotify bläddrar igenom en massa låtar av sig självt.

Nu tittade jag precis på en film i VLC som jag har i datorn och filmen startades om från början av sig självt tre gånger, på tre olika minutmarkeringar.

Det är precis som om någon annan person har kontrollen och startar/stoppar/byter låtar i Spotify och spolar tillbaka filmer till början hela tiden. Fattar verkligen inte vad det är som orsakar detta, men det är så förbannat drygt. Det händer dock INTE om jag tittar på något på Youtube, utan bara när det är något som är i min egen dator.

Jag kör Windows 7 Ultimate, 64-bit och ljudsystemet är ett surroundsystem med optisk kabel (S/PDIF).. om det nu har någon betydelse.

Någon som har en lösning på detta?
Citera
2016-07-13, 17:53
  #2
Medlem
Kanske någon annan person HAR kontrollen och startar/stoppar/byter låtar i Spotify och spolar tillbaka filmer till början hela tiden?
Citera
2016-07-13, 21:53
  #3
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Kanske någon annan person HAR kontrollen och startar/stoppar/byter låtar i Spotify och spolar tillbaka filmer till början hela tiden?

Nja, det tvivlar jag på. Efter att ha googlat en del nu så står det klart att det är fler än jag som upplever precis samma problem med bla. Spotify.
Citera
2016-07-20, 13:40
  #4
Medlem
Psilosofens avatar
Jag hade detta problemet med mitt gamla tangentbord, Razer Lycosa (fyfan för Razer, köpte det när jag inte visste bättre ). Det var helt enkelt multimediaknapparna som var fuckade, dessa var nämligen av touchvarianten.

Offtopic: Mitt nuvarande är mumma, Njöt verkligen av att förinta det gamla med socker och salpeter, fan vad det brann.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback