Citat:
Ursprungligen postat av
Knotknet
Jag har alltid tyckt att Alex skriver bra, och tycker även att det är det enda han bör ägna sig åt i offentligheten. Hans prettopolare Sigge vet jag dock inte alls vad han besitter för kvaliteér. Och Calle är en talanglös tönt som bör försvinna från offentligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Jag speglar dina åsikter till 100%. Kan dock tycka att Alex gör sig väl i podcasten, han drar rätt sköna storys på sitt gubbiga vis. Calle verkar typ rida på den "schulman-hype" som fanns för 8 år sedan utan att komma med något eget, helt ointressant snubbe om du frågar mig.
Jag är inte lika imponerad. Visst, Alex besitter vissa kvaliteter som skribent, dock så blir det sällan bra eftersom han är så oerhört självcentrerad och melodramatisk. Det känns främst som att han själv är så övertygad om sin egen förträfflighet - om att han är en "bra skribent" - vilket genomsyrar hans texter och gör dem överdrivna.
Citat:
Ursprungligen postat av
iSee
Har aldrig sett storheten i Alex krönikor och texter men den senaste om att besöka gravar vid juletid var som ett slag i magen.
Jag har väldigt svårt för hans krönikor överlag. Som jag anförde ovan; det mesta han skrivet är självcentrerat, melodramatiskt samt även förbluffande naivt.
Nyligen skrev han en krönika om prinsessan Madeleines och Chris O'Neills intervju i Skavlan som kändes helt verklighetsfrånvänd:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21931934.ab
Fick mig att undra om det var samma program som vi sett. Extra ironiskt blir det hela med tanke på Alex och hans fru Amandas misslyckade intervju hos just Skavlan för några år sedan. Paret blottades i all sin ytlighet och självupptagenhet på ett föredömligt vis av skådespelaren Nikolaj Coster-Waldau som mer eller mindre tog över intervjun från Skavlan. (Tyvärr verkar det inte finnas något klipp tillgängligt men det hela var oförglömligt.) Känns därför bara som att Alex är bitter när han skriver något om programmet.
Ett annat bottenmärke var denna oerhört naiva krönika:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21370290.ab