Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-12, 01:52
  #1
Medlem
Hej ! Jag är intresserad av att börja i Teater ! jag vill verkligen testa. jag undrar därför om någon vet om en bra skola/kurs i göteborg för detta ? då menar jag inte som är på högskolenivå eller gymnasienivå då jag redan går i gymnasiet. utan något som jag kan göra efter skoltid..
jag har googlat en massa själv och vart inne på kurser.se osv, men jag får aldrig svar på några av mailsen jag skickar ...... vilket är ju sjukt irriterande. jag vill bara lära mig att skådespela och skulle vilja hitta en kurs som fokuserar på att lära ut det och som gör det bra.
Citera
2016-07-13, 18:51
  #2
Medlem
Hej

Härligt att du vill börja med skådespeleri!

Snabb googling gav detta:

http://www.kurser.se/kurs/teaterkurs-goteborg

Verkar finnas en del olika att välja mellan. Improvisations kurser kan vara väldigt kul men lär en inte så mycket om själva hantverket. Men är å andra sidan bra för att få lite scenvana och komma över scenskräck.

Sen måste jag bara nämna att om du skulle vilja testa på teater studier på heltid efter gymnasiet så bör du kolla in nordiska folkhögskolan som ligger i Kungälv. Spenderade själv ett år där som var mycket givande på alla sätt

Svarar gärna på fler frågor om du har några
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback