Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-11, 10:04
  #1
Medlem
"Här slår ordningsvakten ner François, 25, utanför en söderkrog – och lämnar honom medvetslös på gatan."

"Plötsligt slår 40-åringen François i huvudet med full kraft – mitt framför ögonen på de andra vakterna. Han faller baklänges ned i asfalten och vakterna går därifrån och lämnar honom medvetslös på gatan"

http://www.dn.se/sthlm/filmen-visar-...dlar-francois/


.................................................. .......

Länk till FUP: (FB) Vakt på Bar54 på Södermalm misshandlar gäst, döms för misshandel

Länk till domen: (FB) Vakt på Bar54 på Södermalm misshandlar gäst, döms för misshandel

/Mod
__________________
Senast redigerad av blomvattnare 2016-07-13 kl. 11:30.
Citera
2016-07-11, 10:18
  #2
Medlem
sfrges avatar
Nu vet man ju inte vad som ligger bakom detta men faktum är att en del krogvakter är ju ganska väck.
Har själv blivit nekad inträde för att jag var för full trotts att jag druckit bara en öl.
Citera
2016-07-11, 10:42
  #3
Medlem
HC47s avatar
Fega kräk, både han som slår och hans kollegor. Ren skam att vakten bara får villkorligt och lite böter. Han knockade snubben, som trillade med huvudet före ner i gatan. Det kunde gått jävligt illa och det råder knappast någon tvekan om att det fanns uppsåt.

Äckliga, maktmissbrukande wannabe-poliser som inte har hjärna nog till en riktig utbildning. Hoppas han fick sparken, den idioten.
Citera
2016-07-11, 10:44
  #4
Medlem
lyktstolpes avatar
Ser endel vakter som lätt tar anabola, vet inte hur det ligger till här men kanske snetänt.

Kan tänka mig det är påfrestande att arbeta som vakt med mycket hot osv. Men med det sagt så är det rätt mycket dryga vakter som vet de har lagen med sig och alla backar upp varandra.

Hade det inte varit för kamerorna så hade han förmodligen klarat sig från detta.
Citera
2016-07-11, 11:11
  #5
Medlem
Tratts avatar
Eftersom domen fallit, någon som har möjlighet att begära FUP?
Citera
2016-07-11, 11:28
  #6
Medlem
Märkligt att Ordningsvakten fick behålla sitt förordnande hos Polisen efter sådan grej.
Citera
2016-07-11, 11:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorilla-Mannen
Märkligt att Ordningsvakten fick behålla sitt förordnande hos Polisen efter sådan grej.

Vart får du det ifrån? Står att domen inte vunnit laga kraft än och att beslut inte kan ges innan dess.
Citera
2016-07-11, 11:46
  #8
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorilla-Mannen
Märkligt att Ordningsvakten fick behålla sitt förordnande hos Polisen efter sådan grej.

Enig. Synnerligen märkligt att fanskapet inte fick fängelse och förlorade förordnandet!

Oavsett vad målsägande gjorde eller sa, när man tittar på klippet så framgår det med all önskvärd tydlighet att våldet inte var det minsta försvarbart.

En jävligt grisig misshandel som gav en ännu värre eftersmak då vakterna återvände till krogen utan att på minsta sätt bistå den medvetslöse mannen.

Det skulle ju vara intressant att få reda på hur krogen agerade vad det gäller vakternas fortsatta anställning?

Tillägg: Noterade att förordnandet hänger i luften. Hoppas att åklagaren överklagar så att skiten får skaka galler!
__________________
Senast redigerad av Utflyttad 2016-07-11 kl. 11:48. Anledning: tillägg:
Citera
2016-07-11, 11:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorilla-Mannen
Märkligt att Ordningsvakten fick behålla sitt förordnande hos Polisen efter sådan grej.

Är du sierska och kan spå i framtiden eller har du läst något som inte står i den länkade artikelserien?
Citera
2016-07-11, 12:06
  #10
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Namn på 40-åringen och kollegerna?


Från artikeln i TS:
Citat:
För poliserna på plats står det redan klart att misshandeln utförts av en vakt. Det har de fått höra både av vittnen och kollegor på ”desken”, där polisen bedriver minutstyrd övervakning via kameror uppsatta på särskilt utsatta platser i Krogstockholm.

Det finns en kåranda hos ordningsvakter, precis som inom andra grupper, och den har tyvärr inte varit sund i det här fallet
- ... yttre befäl, Södermalmspolisen

– Det är uppenbart att han (ordningsvakten, reds anmärkning) sett slaget och det är även uppenbart att han ljög för mig om vad han sett. Jag anser att detta är mycket graverade för en ordningsvakt att dels inte ingripa när brott begås och dels ljuga för polisen ...

– Vi fick samma intryck allihop, att vakterna som jobbade där skyddade sin kollega. Det stöds också av övervakningsfilmen och vittnesuppgifter ...
Citera
2016-07-11, 12:11
  #11
Medlem
herewegodaves avatar
Fy fan vad förbannad jag blir när jag ser detta. Vilka avskum till vakter, Fransmannen kunde lika bra ha dött och alla (ALLA) vakter bara vänder och går in på restaurangen för att skydda sin kollega som precis utfört en grov misshandel. In med kräken i fängelse och inte bara han som slog utan alla vakter på plats.

Känns inte bra att det är dessa vakter som står för säkerheten på krogarna och till och med om de är inblandad i regelrätt misshandel får man tydligen jobba kvar. Undrar var man ska göra för att få sparken som vakt.

Vet vi vilket vaktbolag det är frågan om?
Citera
2016-07-11, 12:26
  #12
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Nu vet man ju inte vad som ligger bakom detta men faktum är att en del krogvakter är ju ganska väck.
Har själv blivit nekad inträde för att jag var för full trotts att jag druckit bara en öl.
Känns som detta enbart sker i Stockholm. Min flickvän har blivit nekad otaliga gånger för att hon "såg för full ut" trots att hon inte ens har druckit en droppe. Samtidigt så har jag kommit in då jag har varit skitpackad. I en något mindre stad som jag besöker ganska ofta så var jag och min flickvän ute och vi var bägge onyktra men nekades inte inträde, utan fick bara en tillsägelse att sköta oss där inne och inte dricka för mycket.

Att det här sker på Södermalm är verkligen ingen förvåning, att det sker i Stockholm är inte heller någon större förvåning. Vakterna i Stockholm är helt jävla cp-skadade och vet fan inte hur man beter sig som en människa. Det är som om krogägarna vill ha den mest psykopatiskt lagda vakten de kan hitta så att de stökiga gästerna ska gå vidare till nästa ställe. Visst, en kund mindre, men väger man in vad en renovering av en sönderslagen vägg skulle kosta så kanske man ändå går plus.

Har själv råkat i bråk med kaxiga vakter. Och då är jag en ganska lugn person, men jag pratar tillbaka och råkade bara göra det till fel vakt(er). Men att detta sker varenda jävla helg i Stockholm garanterar jag. Men ingen pratar om det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback