Flashback bygger pepparkakshus!
2016-07-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrEmil
Mirka har gett sin 16 åriga anorexia sjuka dotter tillåtelse att tatuera sig. Det tycker jag är oansvarigt. Är man myndig fattar man sina beslut själv men innan dess kan man behöva stöd från förälder. Dottern har haft allvarliga psykiska problem så man kan ifrågasätta om detta var ett bra beslut.

Vilken tur att ett av Maddes alla ex är tatuerare så är det bara att ringa honom när någon i familjen är sugen på en ny tatuering. Det känns väldigt moget det Madde och Mirka håller på med
2016-07-31, 14:50
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vilken tur att ett av Maddes alla ex är tatuerare så är det bara att ringa honom när någon i familjen är sugen på en ny tatuering. Det känns väldigt moget det Madde och Mirka håller på med

Han "är" inte ens tatuerare utan amatör på hobbynivå och det syns tydligt då alla tatueringar Madde och Mirka lagt upp bilder på de senaste veckorna ser ut som skräp.
Värst är Linneas som är sned och blaffig, den är verkligen förskräckligt ful och jag förstår inte hur Mirka kan tillåta sitt omyndiga barn att göra den mitt på armen.
2016-07-31, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Han "är" inte ens tatuerare utan amatör på hobbynivå och det syns tydligt då alla tatueringar Madde och Mirka lagt upp bilder på de senaste veckorna ser ut som skräp.
Värst är Linneas som är sned och blaffig, den är verkligen förskräckligt ful och jag förstår inte hur Mirka kan tillåta sitt omyndiga barn att göra den mitt på armen.

Det är så pinsamt alltihop. Känns bara fel att låta någon som inte är myndig tatuera sig. Omoget av Mirka och Madde att föra över det beteendet på sina barn. Att tatuera sig är ju ändå en stor grej, inget man vanligtvis gör bara sådär utan närmare eftertanke. Vad händer om Linnea skulle tröttna på sin tatuering och inse att hon inte vill ha den kvar om några år? Hur kan det vara ett genomtänkt beslut när man bara är 16 år?

Det återstår väl att se hur länge M och M kommer att hålla ihop. Skulle inte förvåna mig ett dugg om de tappat kontakten om något år och inte längre vill ha med varandra att göra. Det är bara en massa impulsgrejer hela tiden, förstår inte riktigt vad de håller på med? Nej, det ingen bra idé av Mirka att börja umgås med Madde. Men jag tror att Mirka gillar att umgås med yngre personer, då får hon känna sig lite ungdomlig och kan köra samma stil som Madde. Hon verkar i alla fall väldigt glad och ser väl sin chans att hitta på något nytt.
Senast redigerad av AlexandraIda 2016-07-31 kl. 15:21.
2016-07-31, 16:12
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling

var tvungen att kolla bloggarna då ni tog detta och ja min första tanke var också att de ser för jävliga ut. Mirkas unge kevin ser ännu mera wt ut nu och det står säkert inte på förens hans brud är på tjocken,
2016-07-31, 16:19
Medlem
Alltså ärligt talat om nu Maddes ex inte är en seriös tatuerare är inte detta ett fall av barnmisshandel och utnyttjande av barn?Nu har inte jag sett tatueringen, ej heller är jag expert på tatueringar men skulle tatueringen vara misslyckad och flicka ångrar sig så är det en smärtsam och kostsam behandling att bli av med den. Vad myndiga personer gör är en sak, det får det stå för. Men att som förälder bidra till att en ung, oerfaren och skör flicka kanske gör sitt livs dumhet tycker då jag är synnerligen och upprörande allvarligt.
2016-07-31, 17:19
Medlem
Jag visste att Mirka gillade tatueringar och att hon har flera stycken själv men att hon skulle låta sin omyndiga dotter skaffa en stor tatuering som dessutom är svår att dölja trodde jag aldrig. Känns så konstigt att låta sina barn tatuera sig bara för att de vill. Vore det inte bättre att vänta till 18 årsdagen och se om det fortfarande är aktuellt med en tatuering. Det låter också ganska konstigt att någon som inte är utbildad får hålla på och tatuera hur som helst. Undrar hur bra det är att skriva så öppet om saker som händer kring barnen. Tänker om någon gör en anmälan och socialen blir inkopplad, jag hade inte känt mig bekväm med att skriva om mina barns svårigheter helt öppet så att vem som helst kan läsa.
2016-07-31, 17:57
Medlem
Undrar vad inställningen till tobak och alkohol innan 18 är. Familjen är tidigare anmäld till soc
2016-07-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilli
Undrar vad inställningen till tobak och alkohol innan 18 är. Familjen är tidigare anmäld till soc

Ganska loj inställning tror jag, man vill ju vara kompis med sina ungar, vet du

Ang socanmälan så hoppas jag att det blir fler av den varan, det är inte ok att fläka ut hela familjen sådär, att dessutom visa upp att man tillåter mycket kontroversiella saker på ungar, som tatueringar,
visar bara hur jävla inkompetent WT dom är
2016-07-31, 18:59
Medlem
Fullt kaos på Maddes blogg men hon slår som vanligt ifrån sig all kritik. Nu vill hon få läsarna att tro att hon och Micke har det så bra tillsammans och att deras problem är som bortblåsta. Hennes senaste tatuering är verkligen inte snygg och det var tydligt en ren impulsgrej. Bara att ringa sitt ex så är det orndat på ett kick. Förstår inte heller varför Linneas tatuering är helt sned? Det var väl ändå inte meningen. Konstigt att inte Mirka och Madde ser att den inte är så snyggt gjort, alla andra ser det ju.
2016-07-31, 20:13
Medlem
farlings avatar
Det har aldrig varit så mycket prat om Micke från Maddes sida som nu, det är så patetiskt genomskinligt att man storknar.
Vad är grejen, har han varit otrogen eller är det bara någon som försökt jävlas med dem eftersom hon för några dagar sedan skrev något om en vän som inte tog ansvar över saker och ting?
Jag hoppas att folk fortsätter kritisera henne när hon skriver svävande inlägg med antydningar eftersom hon samtidigt påstår att hon inte är en sådan bloggare, att hon minsann är ärlig och rakfram.

Undrar när inlägget med försvarstalet om tatueringarna kommer komma från Mirika?
Hon sjönk verkligen i mina ögon iom detta, och åker hon på en socanmälan har hon gjort sig förtjänt av den,
Man låter inte sitt sjuka omyndiga barn märka sig för livet hos en oproffessionell hemmakörar!
2016-07-31, 20:21
Medlem
Har också fått en annan bild av Mirka, hon känns väldigt omogen och barnslig , känns som att hon blev sån sen hon började att umgås med Madde, började att läsa deras blogga då Mirka kom ut att hon skulle skilja sig, och sen Maddes försvarsinlägg om Mirka efter det. Känns som 2 fjortisar.
2016-07-31, 20:32
Medlem
Får någon som inte är utbildad hålla på och tatuera sådär utan vidare? Madde har ju skrivit att både hon och äldsta sonen tatuerat sig hos honom och nu var det alltså Linneas tur. Får det gå till så? Finns det inga som helst regler? Låter märkligt att det får gå till så och man som mamma kan godkänna att ens 16 åriga dotter får skaffa en tatuering låter galet. Vad händer när hon inser att hon inte längre vill ha en stor och dessutom sned tatuering över hela armen? Går ju inte att bara hoppa på en massa spontangrejer utan att tänka på konsekvenserna. Mirka kommer säkert börja försvara sig och Madde kommer att heja på och tycka att alla som är kritiska bara är avundsjuka och kan sluta läsa om det inte passar. Förstår de inte att man som bloggare får ta emot både positiva och negativa kommentarer? Det är så tydligt att Mirka blivit mer omogen och naiv sedan hon träffade Madde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in