Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-10, 20:33
  #1
Medlem
Jeppe Soons avatar
Jag tänkte göra en resturangmeny och har köpt en 34" lcd tv, problemet är att jag vill ställa tv:n upp så den står på sidan, och då måste jag göra menyn i datorn, lägga över den på ett usb sedan kunna visa upp på min stående tv, någon som har något förslag, enkelt tipps eller gratisprogram?
Citera
2016-07-10, 20:36
  #2
Moderator
Protons avatar
Att rotera en bild 90 grader går väl att göra i paint om så skulle vara?
Citera
2016-07-10, 20:36
  #3
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Bildhantering
/Moderator
Citera
2016-07-10, 20:40
  #4
Medlem
Jeppe Soons avatar
Ja det har du ju faktiskt rätt i, tack för tipset, men om jag skulle vilja ha en gif fil med eller något rörligt, finns det speciella program för sådant?
Citera
2016-07-10, 22:19
  #5
Medlem
dreamtools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe Soon
Ja det har du ju faktiskt rätt i, tack för tipset, men om jag skulle vilja ha en gif fil med eller något rörligt, finns det speciella program för sådant?

I princip alla bildfiler går att rotera om man skulle vilja det. Tror de flesta vanliga video/bild-behandlingsprogram fixar detta, alla som filmar med sin videokamera på på fel håll lyckas ju vrida dessa. Googla på det så ska du se att du hittar en uppsjö
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback