Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-10, 18:37
  #1
Medlem
Hej!
Jag har gjort en app som jag skulle säga att jag är ganska nöjd med och funderar på stt publicera den på appstore. Men min fråga är, hur mycket kan man tjäna på att ha en reklamremsa längst ned på appen? Hur mycket kan man tjäna på att ha korta reklamvideosnuttar som poppar upp någon gång ibland? Känner att jag vill tjäna ihop de 100$ som de kosta att ha en utvecklaranvändare ifall det ska vara värt
Citera
2016-07-10, 18:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deuehw
Hej!
Jag har gjort en app som jag skulle säga att jag är ganska nöjd med och funderar på stt publicera den på appstore. Men min fråga är, hur mycket kan man tjäna på att ha en reklamremsa längst ned på appen? Hur mycket kan man tjäna på att ha korta reklamvideosnuttar som poppar upp någon gång ibland? Känner att jag vill tjäna ihop de 100$ som de kosta att ha en utvecklaranvändare ifall det ska vara värt
Det baseras på väldigt många faktorer, hur många som laddar ner appen, vilken typs app det är, vad du gör reklam för mm.
Citera
2016-07-10, 19:27
  #3
Medlem
Det första steget är att få spridning på appen. Även för stora företag är det ofta helt oförutsägbart vad som kommer att flippa eller floppa.

Skippa alla annonser till en början. Så fort du slår på annonsering bli folk förbannade och avinstallerar appen. Fokusera istället på att sprida den. Kommer du mot all förmodan upp i en miljon användare så kan du börja tjäna pengar.

Annonser på skärmen ger knappast något värde i sig. Du måste lura användare till att av misstag klicka på en annons och öppna sidan som kränger skräp i en webbläsare. Då kan du få betalt för antal klick om du har avtal med någon annonsmäklare. Skulle gissa på att det rör sig om bråkdelen av ett öre för varje klick.
Citera
2016-07-22, 01:18
  #4
Medlem
Hur funkar det med all sälja "surfmönster" eller vad man ska säga. Alltså menar sälja information om vad folk gör i appen.
Citera
2016-07-23, 02:01
  #5
Medlem
lasternassummas avatar
Vad kan man tjäna?
Upp till $14 miljoner per månad.
http://www.bluecloudsolutions.com/bl...-apps-revenue/

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback