Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-01, 21:46
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandanaa
Är det någon mer än mig som har problem med SMS verifikationen? Jag har ett gilltigt nr som PM accepterar. Jag får meddelandet på sidan att de sänt koden. Men den kommer aldrig....
Har dessutom valt SMS verifikationsom sista alternativ då seriöst alla jävla, något anonyma mail-adresser för verifikation är otillåtna.
Det känns fan i mig som att de inte vill ge oss hela deras kapacitet för anonymitet.

Countermail är såklart första hands valet. Men det verkar inte gå att regga via tor, absolut inte i Tails. Vilket stör mig otroligt mycket.
Vad ska jag då ha för mail, de flesta kräver ju CM eller PM.

Eller fungerar det att få samma säkerhet att tex skicka och ta emot mail från Tutanota <-> PM, som med PM <-> PM?
Hur fan löser jag detta....
Du behöver inte ange något mobilnummer för att skapa en PM adress.
Skapade en idag, inga nummer behövdes.
Testa att skapa en genom VPN. Du kanske har skapat för många från din IP adress?
Citera
2017-03-04, 12:54
  #26
Medlem
dknerks avatar
Har ni tips på mail-tjänster som PM accepterar vid email verufikation?

Har testat en handfull av de anonyma mail tjänsterna men PM nekar den tjänsten..
Citera
2017-03-05, 01:49
  #27
Medlem
pandanaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarssons
Du behöver inte ange något mobilnummer för att skapa en PM adress.
Skapade en idag, inga nummer behövdes.
Testa att skapa en genom VPN. Du kanske har skapat för många från din IP adress?
tro mig. Det kommer upp lite random blandaxe metoder. Sms, email, donate och captcha är det som varvas....
Citera
2017-05-30, 19:06
  #28
Medlem
tja andvänder den sen ett tag tillbaka å är nöjd , men är den säker ?? wickr tycker ja är smidigare
Citera
2017-06-27, 12:19
  #29
Medlem
registrera tre konton med re-captcha sen försvinner det alternativet.

det verkar som min router + device (iphone/dator/ipad) får en form av "ip-block" efter tre regs.
har provat via andra routers hos café eller vänners men ligger fortfarande blockad.

är det möjligt att se ut som ett annat ip och därav kunna registrera fler utan väntetid? (hundratals)
Citera
2017-06-28, 23:39
  #30
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandanaa
Är det någon mer än mig som har problem med SMS verifikationen? Jag har ett gilltigt nr som PM accepterar. Jag får meddelandet på sidan att de sänt koden. Men den kommer aldrig....
Har dessutom valt SMS verifikationsom sista alternativ då seriöst alla jävla, något anonyma mail-adresser för verifikation är otillåtna.
Det känns fan i mig som att de inte vill ge oss hela deras kapacitet för anonymitet.

Countermail är såklart första hands valet. Men det verkar inte gå att regga via tor, absolut inte i Tails. Vilket stör mig otroligt mycket.
Vad ska jag då ha för mail, de flesta kräver ju CM eller PM.

Eller fungerar det att få samma säkerhet att tex skicka och ta emot mail från Tutanota <-> PM, som med PM <-> PM?
Hur fan löser jag detta....

Om det inte gör dig något att offra några kr, så köp en riktigt billig gammal dumbphone på Blocket eller eBay och köp ett kontantkort tilll den. Användbart om du vill vara anonym med annat också.
Citera
2017-06-30, 23:35
  #31
Medlem
Finns det något som helst sätt för någon att få reda på någon info om en trots att man använt Protonmail?
Citera
2017-07-01, 01:07
  #32
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Finns det något som helst sätt för någon att få reda på någon info om en trots att man använt Protonmail?
ProtonMail loggar inte IP så förutsatt att de inte gör det i smyg finns det inget sätt att koppla dig till ett konto.
Citera
2017-07-01, 19:39
  #33
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
ProtonMail loggar inte IP så förutsatt att de inte gör det i smyg finns det inget sätt att koppla dig till ett konto.

ProtonMail funkar också alldeles utmärkt med TOR för att utöka säkerheten.
Citera
2017-07-07, 20:21
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
ProtonMail funkar också alldeles utmärkt med TOR för att utöka säkerheten.

Tack för den info.
Har använt PM någon månad nu och är väldigt nöjd hittills. Blev trött på att skapa nya konton på Countermail.
Citera
2017-07-31, 08:42
  #35
Medlem
Pengar_s avatar
Dom använder en före detta militärbunker 1000 meter under berget för att lagra sina servrar. Lite skillnad mot Hotmail som står på nån stol i ett kontor i Detroit
Citera
2017-08-07, 20:54
  #36
Medlem
Jag har precis börjat med att betala 5 Euro per månad för Protonmail och då får jag 5GB + 5 e-post adresser.

Jag är nöjd med deras lösning, önskar bara att dom kom med en klient app för datorer, kör deras app för iOS och jag är riktigt nöjd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback