Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-08, 10:10
  #121
Medlem
Är det något fel med protonirockerxow.onion? Det går inte att ansluta till Protonmail där, sedan någon timme.
Citera
2019-06-26, 23:23
  #122
Medlem
Akcamalliss avatar
Om man loggar in på sin ProtonMail ifrån olika enheter, får man någon notis om det då? Alltså, om någon skulle tex ladda ner appen och logga in på min Mail, får jag reda på det?
Citera
2019-06-27, 17:21
  #123
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akcamallis
Om man loggar in på sin ProtonMail ifrån olika enheter, får man någon notis om det då? Alltså, om någon skulle tex ladda ner appen och logga in på min Mail, får jag reda på det?
Jag loggar in via Webbläsare när jag är hemma och Appen i telefonen lite hela tiden och jag har aldrig fått en notis om det.
Citera
2019-06-29, 18:08
  #124
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akcamallis
Om man loggar in på sin ProtonMail ifrån olika enheter, får man någon notis om det då? Alltså, om någon skulle tex ladda ner appen och logga in på min Mail, får jag reda på det?
Nej.
Citera
2019-08-19, 16:47
  #125
Medlem
Fler som har problem med att mail man skickar till företag inte kommer fram?
Citera
2020-01-30, 02:01
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Fler som har problem med att mail man skickar till företag inte kommer fram?

Kanske någon har skickat proton avsändare mail tidigare. Och dom blockar protonmail?
Citera
2020-01-30, 02:02
  #127
Avstängd
ResareBengts avatar
Protonmail är väl ej gratis?

edit - nu ser jag att det är, men innan var det väl ej så?
Citera
2020-01-30, 17:10
  #128
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
Protonmail är väl ej gratis?

edit - nu ser jag att det är, men innan var det väl ej så?
Alltid varit gratis. Haft det sedan betan. Däremot under betatiden så släppte man bara ett visst antal konton per dag för nyregistrering men man kunde köpa sig förbi denna kö.
Citera
2020-01-30, 17:55
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostberg
Kanske någon har skickat proton avsändare mail tidigare. Och dom blockar protonmail?
Så är det. Tydligen inte helt ovanligt med gratiskonton. Dock första gången det händer mig med ett svenskt företag.

Citat:
[–]ProtonMailProtonMail Team 1 point 2 years ago

If it is your own domain make are spf and dkim are configured properly.

If it is protonmail.com address, for best deliverabiliy, we recommend upgrading to a paid plan because paid plans include dedicated IP addresses which have higher sender reputation.
https://old.reddit.com/r/ProtonMail/...tered_to_spam/
Citera
2020-01-30, 18:28
  #130
Medlem
Toalettborstens avatar
För kännedom: Protonmail är ett enkelt och bra alternativ om man vill ställa till djävulskap, man sparar många arbetstimmar och blockerar många spammare genom att bara blockera hela Protonmail-domänen. För er som fortfarande skicka mejl till företag: Ändra mejladress till @pm.me istället, det kostar ingenting och ingenting förändras med ditt konto, du får bara @pm.me eller @protonmail.com att välja medan när du skickar.
Citera
2020-01-31, 15:37
  #131
Avstängd
ResareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Alltid varit gratis. Haft det sedan betan. Däremot under betatiden så släppte man bara ett visst antal konton per dag för nyregistrering men man kunde köpa sig förbi denna kö.
Jaha.

Men hela konceptet låter som "capitalism surveillance".
Citera
2020-02-11, 19:06
  #132
Medlem
Så protonmail kan inte se en ip men Google kan? Om jag skickar hotmejl till nån som använder gmail, kan polis få reda på mitt ip då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback