Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-21, 04:23
  #13
Medlem
Pluvioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Minns det också. Jag tror att barn helt enkelt satte ord till Tarzans ordlösa rop.
Tror inte att barn idag kör Tarzan-vrål. Eller att de gör det där indianlätet heller, det man gjorde genom att ropa något samtidigt man förde handflatan rytmiskt mot munnen.

Kvinnan i länken för detta vid 0:22.

https://www.youtube.com/watch?v=KjfEvOJBWng



Kan upplysa om att jag själv går på gymnasiet och minns att jag och mina kompisar ropade "Aaaali-ali-ali-apa!" en del när vi var små. Jag minns inte var det kom ifrån, men det var definitivt något man ropade när man hoppade omkring och typ lekte Tarzan. För mig har detta alltså alltid varit en version av det klassiska Tarzan-vrålet fast med ett "apa" på slutet.
Citera
2018-08-12, 02:34
  #14
Medlem
marreparres avatar
Haha, klockren tråd.

Jag gick igenom lite bilder på min son som svingar sig i en lian vid en sjö denna supersommar, då djäklar satte hjärnan igång och fiskade upp gamla lianminnen från 80-talet, inklusive skriket alialiaaapan!

Det var alltså Tarzan boy som körde det. Tur att infon fanns här, det hade blivit en sömnlös grubblande natt annars.



aaaaaaalialiaaapan!
Citera
2021-06-08, 12:45
  #15
Medlem
Jag som är född på nittitalet har också minnen av det här uttrycket. Då är det Alialiapaan som gäller!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback