Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-10, 13:25
  #13
Medlem
Men ät inte kyckling då. Problem solved!

Ang att inte kunna äta på morgonen så handlar det bara om att vänja sig. Jag vet att du inte känner för frukost, men vem känner inte igen sig i det? Åt själv inte frukost under hela skoltiden för jag pallade inte äta så tidigt. Men det är bara att sluta med den vanan om man känner för det.

Lägg dig i tid, sov dina 8 timmar, sen upp och börja med frukost varje morgon. Börja med något lätt som yoghurt eller vad du nu känner för. Men om du tycker något är jobbigt att äta så fortsätt då inte med det utan testa något annat.
Citera
2016-07-10, 15:47
  #14
Medlem
Acceptera att du är som du är. Jag har fått
tillbaka aptiten sen jag slutade att äta frukost.
Jag äter dagens första mål vid 12. Bland det
bästa jag någonsin har gjort.

Jag skulle rekommendera dig att börja äta
ännu senare än kl 12, då får du ännu mer aptit.

Alla fungerar inte likadant. Det finns inget som
säger att man måste äta frukost, eller ens lunch.

Jag ser nu att det är lite mer komplicerat för dig.
Det verkar som om du äter väldigt torr mat. Ät
sås till så går det lättare att svälja. Och så har
jag märkt att det går att äta mer mat om man
äter lite sallad till maten. Det blir både lättare
att svälja och mindre bastant.

Sen kan jag rekommendera att äta frukt, om du
inte redan gör det. Frukt upplevs av många öka
aptiten. Förklaringen lär vara fruktsockret som
ökar halten av Ghrelin i magen. Ghrelin är ett
aptitstimulerande hormon.
__________________
Senast redigerad av Mustellaminuta 2016-07-10 kl. 15:57.
Citera
2016-07-10, 16:12
  #15
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag äter inte heller på morgonen. Precis som någon nämnde i tråden så är detta guldläge för att köra periodisk fasta, 16/8-dieten. Det finns en massa hälsofördelar med att göra så, huvudpoängen är inte viktnedgång. Googla om du inte vet redan. Många anstränger sig som fan för att klara det vi klarar utan ansträngning, så det ska du bara vara glad över. Ät fler måltider mellan 12-20 bara, det är väl inte svårt?
Citera
2016-07-23, 20:47
  #16
Medlem
Logisksvensks avatar
Köp proteinpulver och kör på det när du känner att du borde få i dig något men inte har aptit, lättare att få i sig flytande föda än fast föda.
Citera
2016-07-23, 21:47
  #17
Medlem
jag äter när jag är hungrig, du borde göra detsamma. spelar ingen större roll om du inte kan äta på morgonen eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback