Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-09, 23:07
  #1
Medlem
chamaemoross avatar
Hej,
Har blivit erbjuden en attraktiv tjänst hos ett stort internationellt bolag i Schlitz, Hessen. Jag funderar starkt på att ta jobberbjudandet men undrar om någon har erfarenheter från denna byn? Finns det något trevligt område inom omnejden? Hur är festlivet? Alla erfarenheter uppskattas!
Citera
2016-07-10, 02:21
  #2
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
Hej,
Har blivit erbjuden en attraktiv tjänst hos ett stort internationellt bolag i Schlitz, Hessen. Jag funderar starkt på att ta jobberbjudandet men undrar om någon har erfarenheter från denna byn? Finns det något trevligt område inom omnejden? Hur är festlivet? Alla erfarenheter uppskattas!

Jag kände inte till staden utan fick kolla på kartan, men att kalla den för "by" är ju till att ta i..
Befolkningen uppgår till knappt 10.000 inv, så det är en klassisk småstad med andra ord.

Däremot ligger inga större städer direkt i närheten, Fulda ligger 1-2 mil bort, men är heller ingen riktig storstad, bor runt 60.000 där.

Närmsta riktiga storstad som bjuder på party och liknade i världsklass är Frankfurt (700.000 inv), men då får du åka 8-10 mil.

Annars är ju Hessen trevligt, otroligt fin natur.
Citera
2016-07-10, 10:12
  #3
Avstängd
Schlitz ligger i Vogelsberg, fullt med hillbillys där. Att bo där kan liknas med att bo i Norrland i sverige. Om du flyttar dit bosätt dig da i Fulda, med en skitstad men det är i alla fall en stad med järnvägsstation. Bor du i schlitz kommer du bli galen efter ett tag.

Fulda är mest kännt för sin järnväg som e att betrakta som en knutpunkt likt Ange eller Alvesta i sverige annars det enda de har där e ett bad http://www.siebenwelten.de/
__________________
Senast redigerad av KungCharles2 2016-07-10 kl. 10:22.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2739999

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback