Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-09, 16:06
  #1
Medlem
shoot4us avatar
Tja.
Jag flyger till Vancouver på måndag och tillbaka söndagen två veckor efter. Jag har några kamrater som bor där ute som jag ska träffa och de kommer väl att visa mig runt lite, men en turist hittar ju kanske saker som en local inte hittar. Så mina frågor är;
1. Boende i Vancouver (där jag tänkte spendera en till två nätter), finns det hostels? Gärna tips om små intima ställen och stora festställen.
2. Boenden på Vancouver Island? Jag har för avsikt att spendera lite tid i Victoria och Tofino (men här har jag boende).
3. Aktiviteter på VI, jag vet att man kan surfa i Tofino och det kommer jag nog att göra. Longboarding är också aktuellt så om du sitter på något smaskigt tipsa gärna.
4. Uteliv på alla tidigare nämnda platser?

Mvh Shoot4u
Citera
2016-07-09, 22:31
  #2
Medlem
Mintafs avatar
Tips: jag bodde i whistler nu i vintras (2h norr om vancouver) riktigt mysigt. Mycket aktiviteter som skidåkning, downhill, skateboarding och longboarding. Whistler village är hur mysigt som helst!! I just vancouver har jag inte spenderat så mycket tis så kan tyvärr inte komma med tips på boenden.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2739884

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback