Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-12-01, 19:34
  #25
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Sexköp är i sig inget samhällsproblem utan det är bara ett gäng hycklande torrfittor och cykelhjälmsbärande kommunister som beslutat detta i vårt rike. Därför är det naturligt att dessa brott inte är något polisen prioriterar.

Människohandel sk Trafficking är ett prioriterat brott, så hallickar och koppleri ligger högre prioriterat hos polisen.

Ärligt talat... vem bryr sig om en gubbe som inte får komma till på krogen eller på frugan, pröjsar en nerknarkad tjackhora så hon kan köpa sin nästa fix. Det är en deal dem emellan. Det är säkert värre för hennes pojkvän som måste tillbringa hela dagarna genom att snatta på varuhus och bryta på nätterna och varje dag åka fast och få stryk av både väktare och polisen. Jag vet vad jag snackar om då jag har barndomsvänner som fastnat i missbruk och om man frågar dem så är det lättare att sälja sin kropp till dem de nu väljer, ( för det är faktiskt så att kvinnan kan välja vem hon vill sälja sig till om det inte handlar om trafficking vilket är en annan grej) än att stjäla varje dag och åka på stryk.
Citera
2016-12-01, 21:50
  #26
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Sexköp är i sig inget samhällsproblem utan det är bara ett gäng hycklande torrfittor och cykelhjälmsbärande kommunister som beslutat detta i vårt rike. Därför är det naturligt att dessa brott inte är något polisen prioriterar.

Kanske, fast det som verkligen fäller avgörandet är de enorma bekymmer polisen i region syd har med omorganisering, dåliga chefer, och att nästan alla resurse går till gränskontroll, och att försöka förindra samhällskollaps i Malmö.

Att de i detta läge skulle prioritera sexköpsbrott är helt och hållet uteslutet. Helsinborg kan glömmas. Det blir någonstans uppåt i lander som poliser eventuellt tar krafttag mot prostitution.
Citera
2016-12-03, 05:47
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Kanske, fast det som verkligen fäller avgörandet är de enorma bekymmer polisen i region syd har med omorganisering, dåliga chefer, och att nästan alla resurse går till gränskontroll, och att försöka förindra samhällskollaps i Malmö.

Att de i detta läge skulle prioritera sexköpsbrott är helt och hållet uteslutet. Helsinborg kan glömmas. Det blir någonstans uppåt i lander som poliser eventuellt tar krafttag mot prostitution.

Säg inte det, som vi ju alla vet vid det här laget så är polisens prioritetslista minst sagt märklig.
Nu har man tex börjat gå på thaimassage i GTB , jag har för mig att det skjuts och eldas där rätt friskt men det är väl inte lika farligt som om någon råkar betala för en HE antar jag.
http://www.expressen.se/gt/polisens-jakt-pa-sexkopare/
Citera
2016-12-03, 14:33
  #28
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Säg inte det, som vi ju alla vet vid det här laget så är polisens prioritetslista minst sagt märklig.
Nu har man tex börjat gå på thaimassage i GTB , jag har för mig att det skjuts och eldas där rätt friskt men det är väl inte lika farligt som om någon råkar betala för en HE antar jag.
http://www.expressen.se/gt/polisens-jakt-pa-sexkopare/

Tre salonger. Hur många finns det i Göteborg? Det där misstänker jag handlar om ställen som mer eller mindre bedriver bordellverksamhet. Inte alla de som endast erbjuder HE.

Annars vet jag inte. Polisen i Väst har kasnke inte samma bekymmer som polisen i Syd.

Men som jag sa Helsingborg kan glömmas för tillfället. Det blir längre up i landet det händer saker.
Citera
2016-12-09, 00:07
  #29
Medlem
Frågan är hur man motiverar "krafttag" mot prostitution när man inte förmår upprätthålla lag och ordning gällande betydligt grövre brott? Jo, sexköp är ett ideologiskt brott. Sverige utmärker sig därför som en havererad stat utan fungerande polis- och rättsväsende.

Eftersom staten skiter i sina egna lagar (att upprätthålla lagen gällande alla brott i alla delar av riket) så måste man fråga sig hur man kan förvänta sig att landets medborgare själva ska följa lagarna. Staten är därför illegitim.
Citera
2016-12-15, 05:01
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Frågan är hur man motiverar "krafttag" mot prostitution när man inte förmår upprätthålla lag och ordning gällande betydligt grövre brott? Jo, sexköp är ett ideologiskt brott. Sverige utmärker sig därför som en havererad stat utan fungerande polis- och rättsväsende.

Eftersom staten skiter i sina egna lagar (att upprätthålla lagen gällande alla brott i alla delar av riket) så måste man fråga sig hur man kan förvänta sig att landets medborgare själva ska följa lagarna. Staten är därför illegitim.
Japp o ju fler korkade lagar de hittar på desto mer börjar man skita i dom och andra lagar, kan tillomed tänka mig att många som bevittnar ett brott skiter i att vittna mot det med tanken varför ska jag när inte ens polisen verkar bry sig längre.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback