Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-29, 21:12
  #457
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Det är inte klarspråk. Läs vad jag skrev i mitt tidigare inlägg. Det handlar om en helt annan bild av vad som är fakta och kännedom.

Jag köper inte vänsterflummet med "det finns ingen sanning" bara "beskrivningar av sanningen".
Du kan sluta med postmarxistisk teori-lektionen, för jag är inte intresserad. Jag tycker det är bara ren dynga. Och det jag pekade på var att om "världen ändras" till att få ledare som inte har runkat bulle i cirkel på Södertörns högskola eller journalisthögskolan i "sanning, fakta och kännedom, 200 p" kommer den som gjort det inte känna igen sig när världsbeskrivningen ändras. Om du inte vill kalla det klarspråk utan "världsbeskrivning" eller vad du nu vill spjälka upp det till spelar ingen roll.

Jag ser SDs verklighetsbeskrivning som en tillbakagång till vad som rådde före 68-vänsterns övertagande. Det är därför 68-vänstern brukar säga "nu börjar det likna 30-tal". Haha. Jag säger att det liknar tiden innan 68-vänstern började relativisera allting, en tid när man kallade en spade en spade. Det blir en välkommen tillbakagång för att kunna identifiera politiska problem och lösa dem, inte att prata retorik och lansera en till "armbandskampanj".
__________________
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-07-29 kl. 21:26.
Citera
2016-07-29, 21:39
  #458
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag köper inte vänsterflummet med "det finns ingen sanning" bara "beskrivningar av sanningen".
(...)
Men förstår du inte att det är reportern som talar klarspråk här? Det är reportern som vill diskutera benhårda fakta, vilket inte Åkesson är intresserad av. Och detta för att han uppenbarligen tycker att "han har rätt oavsett". Det kan förklaras med antingen att han a) har en annan definition av fakta eller b) att han går på känsla. Det senare är inte att tala klarspråk, det är flum. Hundra gånger flummigare än hundra diskursanalytiker på Södertörns högskola.

PS:
Citat:
Du kan sluta med postmarxistisk teori-lektionen, för jag är inte intresserad.
Det är inte det det är frågan om. Men om det vore? Ja, hur var det Ingemar Stenmark uttryckte det?... "Hä lönar sig int å förklar för nån som int begrip!"
__________________
Senast redigerad av BierFurAlle 2016-07-29 kl. 22:09.
Citera
2016-07-29, 21:50
  #459
Avstängd
jeanclaudevandammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Men förstår du inte att det är reportern som talar klarspråk här? Det är reportern som vill diskutera benhårda fakta, vilket inte Åkesson är intresserad av. Och detta för att han uppenbarligen tycker att "han har rätt oavsett". Det kan förklaras med antingen att han a) har en annan definition av fakta eller b) att han går på känsla. Det senare är inte att tala klarspråk, det är flum. Hundra gånger flummigare än hundra diskursanalytiker på Södertörns högskola.

Eftersom Sverige inte för statistik om invandrares våldtäktsbenägenhet finns det ingen fakta. Alltså diskuterar ingen fakta. Den officiella faktan finns bara i Norge och Danmark, länder som inte är riktigt lika hjärntvättade.
Citera
2016-07-29, 21:55
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sighaj
Oj känns ju lite som att du vill ta ifrån dem rösträtten, kanske något sorts prov innan man får rösta där man bevisar att man förstår omgivningen som ni ser den?

Låter som du talat med mig förr då det är ganska precis vad jag förespråkar.-
Citera
2016-07-29, 21:59
  #461
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Eftersom Sverige inte för statistik om invandrares våldtäktsbenägenhet finns det ingen fakta. Alltså diskuterar ingen fakta.
Uppgifter från polisen är fakta.
Citera
2016-07-30, 02:06
  #462
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
I aktuellt stod Jimmie Åkesson, med sina skönhetsopererade tänder, och svamlade när han får raka frågor. Enkla frågor. Han tycker att frågorna är tramsiga.
Han stammar.

Han
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ha...usikfestivaler

Är detta början på en hårdare attityd mot SD som parti? Det vi har sett innan är beröringsskräck och att SD företrädare. Första gången var mot EU-politikern "Bara ett räkneexempel".

SDs företrädare har varit otroligt bra på att glida runt.

Förut har Jimmie klarat sig genom att glida. "Jag vet inte", "jag kan inte"

https://www.youtube.com/watch?v=7DoVXlILqsM

Om man går ut med tydlighet säger en sak:
"Våldäkterskulturen har kommit med flyktingarna"

Då bör man ju också ha belägg för det. Annars är det bara spel för gallerierna.

När det varken finns bevis, misstänkta eller skyldiga som har invandrarbakgrund.
Utan det mesta är ihopdiktat på flashback, avpixlat och andra obskyra rasistsidor som inget hellre VILL än ha en våldtäktssommar.
Men så blir det inte så... då står ändå partiledaren för Sveriges tredje största parti och låtsas vara dum i huvudet.

När han får frågor om han VET att det är invandrare och att det beror på flyktingar så kan han inte svara.

Är det början på hårdare tag där de måste stå till svars för sina påstående och de inte kan glida runt längre.
Har svenska journalister blivit mer välutbildade i att inte köpa. "Jag vet inte, har ingen aning, vi undersöker det just nu"-slingrandet?

SD-politiker kräver hela tiden att alla andra ska svara. Men när de själva får frågor, de inte kan svara på, då går de på journalisterna: "Så taskigt att fortsätta avkräva svar", "dumma journaläst".

Så vad tror ni?
Hårdare tag?
Bättre analyser av tramset?

Alla vet vad som pågår. http://www.dn.se/nyheter/sverige/sto...en-i-flera-ar/ Det är inte Kalle, Erik och August som begår dessa övergrepp. Den hycklande vänstervridna övre medelklassjournalisten är speciellt medveten om detta och ändå går HEN på som ett litet barn (som skall vinna diskussionen till vilket pris som helst) mot Åkesson.
Citera
2016-08-03, 13:01
  #463
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Men förstår du inte att det är reportern som talar klarspråk här? Det är reportern som vill diskutera benhårda fakta, vilket inte Åkesson är intresserad av. Och detta för att han uppenbarligen tycker att "han har rätt oavsett". Det kan förklaras med antingen att han a) har en annan definition av fakta eller b) att han går på känsla. Det senare är inte att tala klarspråk, det är flum. Hundra gånger flummigare än hundra diskursanalytiker på Södertörns högskola.

PS:
Det är inte det det är frågan om. Men om det vore? Ja, hur var det Ingemar Stenmark uttryckte det?... "Hä lönar sig int å förklar för nån som int begrip!"


Menar du att den utskrattade programledaren är ute efter "benhårda fakta" när han avvisar allt vad polis och brottsoffer sagt med ordet att ingen är dömd trots att det inträffat bara några dagar innan? Så har man inte bra koll på rättsstaten direkt.

Upplysningsvis, ingen är dömd för Palmemordet heller, det betyder inte att det inte skett.
Citera
2016-08-03, 21:50
  #464
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Menar du att den utskrattade programledaren är ute efter "benhårda fakta" när han avvisar allt vad polis och brottsoffer sagt med ordet att ingen är dömd trots att det inträffat bara några dagar innan? Så har man inte bra koll på rättsstaten direkt.

Upplysningsvis, ingen är dömd för Palmemordet heller, det betyder inte att det inte skett.
Det hade varit en lysande replik av Åkesson, " Jaha, så Palmemordet har inte skett, då ingen dömdes för det"
Å andra sidan så tror jag de frälsta och de som är i valet och kvalet inte bryr sig om SVT´s idiottaktik, de som håller med och hummar instämmande är samma idioter som röstar på V, Mp, C, vänster S och nya moderater.

SD förlorar inte på dylika idiotintervjuer, SD vinner, medias korkade taktik är för genomskinlig.
Citera
2016-12-09, 04:12
  #465
Medlem
Svizzeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Uppgifter från polisen är fakta.

Dock inte svensk polis. Kod 291.
Citera
2016-12-21, 20:55
  #466
Medlem
[quote=hushlittledarling|57802131]1. Har du annan fakta så bör du belägga den. Reportern utgick från polisens rapporting. Han frågar klart och tydlig om Jimmie har någon annan fakta. Men Jimmie, den plastikopererade, kunde inte svara. Såna som du går då på Reporterns frågor istället för att din husgud faktiskt står med en lögn i sitt ansikte. Såna är ni sektmänniskor.
Om Jimmie stod med en penis i en barnmun och blev påkommen. Ja då hade ni sagt: "Usch att folk tar fotografier när Jimmie vill vara privat"
Så fungerera en sekt!

2. Har du bevis på att som kan läggas fram så att T.S kan be om ursäkt?
Har det framkommit att våldtäkterna, som inte verkar ha skett, är orsaken till flyktingkrisen?
Jag hörde ju talas om dessa våldtäkter långt innan de skedde... Trots det är inga dömda, eller fängslade. eller jo, 1. Men det sker ju varje år så det kan ju inte bero på årets invällning.[/QU
Citera
2016-12-21, 23:35
  #467
Medlem
Pungsvings avatar
"Om man går ut med tydlighet säger en sak:
"Våldäkterskulturen har kommit med flyktingarna"

Då bör man ju också ha belägg för det. Annars är det bara spel för gallerierna."

Men när sossarna säger att det blir rättvisare med högre skatter så behövs inga belägg, osv. Politik är att beskriva verkligheten och den verklighet man vill ha, och folket röstar på den politiker eller parti som de tycker har rätt uppfattning om läget. Belägg finns för allt som man kan tänkas tycka. Allt är bara åsikter i slutändan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback