Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-08, 12:32
  #1
Medlem
hushlittledarlings avatar
I aktuellt stod Jimmie Åkesson, med sina skönhetsopererade tänder, och svamlade när han får raka frågor. Enkla frågor. Han tycker att frågorna är tramsiga.
Han stammar.

Han
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ha...usikfestivaler

Är detta början på en hårdare attityd mot SD som parti? Det vi har sett innan är beröringsskräck och att SD företrädare. Första gången var mot EU-politikern "Bara ett räkneexempel".

SDs företrädare har varit otroligt bra på att glida runt.

Förut har Jimmie klarat sig genom att glida. "Jag vet inte", "jag kan inte"

https://www.youtube.com/watch?v=7DoVXlILqsM

Om man går ut med tydlighet säger en sak:
"Våldäkterskulturen har kommit med flyktingarna"

Då bör man ju också ha belägg för det. Annars är det bara spel för gallerierna.

När det varken finns bevis, misstänkta eller skyldiga som har invandrarbakgrund.
Utan det mesta är ihopdiktat på flashback, avpixlat och andra obskyra rasistsidor som inget hellre VILL än ha en våldtäktssommar.
Men så blir det inte så... då står ändå partiledaren för Sveriges tredje största parti och låtsas vara dum i huvudet.

När han får frågor om han VET att det är invandrare och att det beror på flyktingar så kan han inte svara.

Är det början på hårdare tag där de måste stå till svars för sina påstående och de inte kan glida runt längre.
Har svenska journalister blivit mer välutbildade i att inte köpa. "Jag vet inte, har ingen aning, vi undersöker det just nu"-slingrandet?

SD-politiker kräver hela tiden att alla andra ska svara. Men när de själva får frågor, de inte kan svara på, då går de på journalisterna: "Så taskigt att fortsätta avkräva svar", "dumma journaläst".

Så vad tror ni?
Hårdare tag?
Bättre analyser av tramset?
Citera
2016-07-08, 12:38
  #2
Medlem
Svenskares avatar
Jag förstår din frustration i detta, men jag tycker du ska vara sparsam med att kalla flashback för en rasistsida. Flashback är ett öppet forum där alla har rätt att uttrycka sig oavsett vidrighetsgraden i sina inlägg, vilket inte gör den till nödvändigtvis rasistisk.

Att det finns människor på flashback som är upprörda och skriver massa skit dagligdags är ett uttryck för liknande frustration såsom du verkar känna inför SDs yttranden. När det övergår till rena elakheter dock då är det rasism, men den rasismen ska enbart tillskrivas respektive inläggsförfattare.
Citera
2016-07-08, 12:40
  #3
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
den enda som svamlar är TS , och den enda som var pinsam var reportern som tjatade om att inga har blivit dömda för sexofredande än, det reportern inte verkade fatta var att händelserna inträffade för 5 dagar sen.
__________________
Senast redigerad av SS-Panzer-Division 2016-07-08 kl. 13:24.
Citera
2016-07-08, 14:10
  #4
Avstängd
chimons avatar
Polisen har ju av eliten fått en kod 291 som de mörkat för svenskarna det säger väl allt. Med flyktingarna in i Europa med hjälp av er journalister har vi fått lära oss nya ord som taharush och bashi bashi. Vi vet idag att wallenberg samt boniiers hjörne schibstedt ingår nwo att blanda folk till ett låglönefolk utan makt med rfcid chip inopererade. De som inte vill svenskarna väl ska i framtiden hänga i lykstolparna betänk det när du ljuger här på flashback.
Citera
2016-07-08, 14:27
  #5
Medlem
Y2Ws avatar
Det finns nog få politiker på länge som fått så mycket hyllade för en dag i Almedalen som Åkesson hade igår, där ingår ju givetvis hur han riktigt läxade upp den mycket undermåliga och partiska programledaren i Aktuellt.

Den debatten vann Åkesson på knock, speciellt roligt var när programledaren flera gånger sa "men det finns ju ingen dömd" trots att det bara gått några dagar sedan övergreppen.

Snacka om PK-självmål.
Citera
2016-07-08, 14:59
  #6
Medlem
TS är du rädd för att SD kommer få 30% nästa val?

Säger som Trump, OUT OUT OUT!
Citera
2016-07-08, 15:10
  #7
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
den enda som svamlar är TS , och den enda som var pinsam var reportern som tjatade om att inga har blivit dömda för sexofredande än, det reportern inte verkade fatta var att händelserna inträffade för 5 dagar sen.

1. Om jag svavlar. Kan du vara konkret med vad du menar.
2. Reportern ställde en fråga. Han fick inget svar av "Jimmie "jag vet inte" Åkesson.
3. Repotern frågade igen. Jimmie börjar svamla.
4. Reportern ställer frågan igen eftersom han har fakta på sin sida. Polisen har inte tagit fram ensamkommande flyktingar. Jimmie hävdar det. Om Jimmie hävdar det borde då inte Jimmie säga: - Ja, jag vet det...
Men jimmie är inte intresserad av fakta. Jimmie är intresserad av sig själv och att stärka sekten SD.
Citera
2016-07-08, 15:13
  #8
Medlem
Jag har fått intrycket av att Jimmy Åkessons taktik är att försöka fördumma andra politiker och journalister, istället för att sakligt ge svar på tal och tydliggöra deras åsikter som parti osv. Vet inte om det beror på lathet, dumhet eller att han helt enkelt inte är psykiskt återhämtad från utbrändheten. Han känns loj och undvikande.
Citera
2016-07-08, 15:14
  #9
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det finns två personer som har gjort bort sig!

För det första reportern i Aktuellt, som uppvisar en journalistik som är extremt bristfällig. Reporterns okunskap och taffliga försök är enbart pinsamma!

Den andre som har gjort bort sig är trådskaparen, som så taffligt försöker komma åt SD, utan varesig vettiga argument eller sund logik. Ska du attackra Jimmy eller SD så får du åtminstone göra en intelligent trådstart.

1. Har du annan fakta så bör du belägga den. Reportern utgick från polisens rapporting. Han frågar klart och tydlig om Jimmie har någon annan fakta. Men Jimmie, den plastikopererade, kunde inte svara. Såna som du går då på Reporterns frågor istället för att din husgud faktiskt står med en lögn i sitt ansikte. Såna är ni sektmänniskor.
Om Jimmie stod med en penis i en barnmun och blev påkommen. Ja då hade ni sagt: "Usch att folk tar fotografier när Jimmie vill vara privat"
Så fungerera en sekt!

2. Har du bevis på att som kan läggas fram så att T.S kan be om ursäkt?
Har det framkommit att våldtäkterna, som inte verkar ha skett, är orsaken till flyktingkrisen?
Jag hörde ju talas om dessa våldtäkter långt innan de skedde... Trots det är inga dömda, eller fängslade. eller jo, 1. Men det sker ju varje år så det kan ju inte bero på årets invällning.
Citera
2016-07-08, 15:14
  #10
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midu
Gå och lägg dig. Inse att ditt spel har förlorat.
Ni kommer numer enbart med rent gnäll.
Väntsertomte. Gaska upp dig och kom igen, eller lägg ned.

stavas vänstertomte.
Men du framkommer inte med bevis, ska jag tolka det som att antingen ljuger du, hittar på, eller bara är dum i huvudet?
Citera
2016-07-08, 15:16
  #11
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
1. Om jag svavlar. Kan du vara konkret med vad du menar.
2. Reportern ställde en fråga. Han fick inget svar av "Jimmie "jag vet inte" Åkesson.
3. Repotern frågade igen. Jimmie börjar svamla.
4. Reportern ställer frågan igen eftersom han har fakta på sin sida. Polisen har inte tagit fram ensamkommande flyktingar. Jimmie hävdar det. Om Jimmie hävdar det borde då inte Jimmie säga: - Ja, jag vet det...
Men jimmie är inte intresserad av fakta. Jimmie är intresserad av sig själv och att stärka sekten SD.

Det har väl framgått i en polisrapport från Värmland att det handlade om ensamkommande i fallet festivalen Putte i parken? Eller menar du att man inte kan utröna ett mönster i vilken grupp som ligger bakom övergreppen på festivalerna?
Citera
2016-07-08, 15:16
  #12
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Polisen har ju av eliten fått en kod 291 som de mörkat för svenskarna det säger väl allt. Med flyktingarna in i Europa med hjälp av er journalister har vi fått lära oss nya ord som taharush och bashi bashi. Vi vet idag att wallenberg samt boniiers hjörne schibstedt ingår nwo att blanda folk till ett låglönefolk utan makt med rfcid chip inopererade. De som inte vill svenskarna väl ska i framtiden hänga i lykstolparna betänk det när du ljuger här på flashback.

japp det är många nya ord.
Frågan är fortfarande; Varför är det inga som blivit ditsatta för alla dessa våldtäkter. Det är enbart enskilda utpekade förövare som senare släpps för att de inte ens varit i närheten.

Är våldtäkterna bara påhittade av såna som har nånting att vinna på att piska upp stämningen.

Att vi fått nya ord, ja, men det innebär ju inte att orden blivit verklighet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback