Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-07, 18:47
  #1
Medlem
macdress avatar
Hej,

jag har registrerat ett antal domäner hos en .SE-ombud för ett par dagar sedan. Insåg dock att istället för att köpa domäner för 119 kronor så finns det ett alternativ på 8 kronor. Det enda jag läst om det billigare alternativet är att man måste säga upp domänen inom 30 dagar annars får man en faktura.

Det är ju en sån grej som många glömmer att göra så jag förstår om det är en bra affärsplan. Dock är jag ganska noga med sådant och skulle jag inte få den sålt så säger jag upp den.

Nu till saken: Jag reggade som sagt ett antal på ett .SE-ombud som alla lär känna till. Vet inte om man får skriva företagets namn men det börjar på L och slutar på A. Så här står det på deras avtal:


Någon som vet om det går att ångra ett köp / om det är öppet köp på denna sida? Hade varit tacksam för svar. Köpte dom för ungefär 2 dagar sedan.

MVH
Citera
2016-07-07, 18:52
  #2
Medlem
macdress avatar
Okej, så det finns ingen ångerrätt?

Var inte jättemånga domäner jag reggade mig men hade lätt kunnat spara ett par hundra om jag varit mer observant. Sånt man lär sig av. Tack för svaret
Citera
2016-07-07, 18:58
  #3
Medlem
https://www.loopia.se/pdf/loopia_allmanna_villkor.pdf

3.1 Tjänsten löper enligt den period som Kunden väljer i samband med beställning, med början från det datum bekräftelse har utfärdats av Loopia. Om Avtalet har ingåtts på distans, t.ex. via Internet, har dock Kunden rätt att frånträda Avtalet genom att meddela Loopia detta inom 30 dagar från datumet på orderbekräftelsen.

3.2 Vad som sägs i punkt 3.1 om ångerrätt gäller emellertid inte för tjänsten domännamn om Kunden begär att Loopia ska fullgöra Avtalet under ångerfristen eller om Kunden börjar använda tjänsten genom att exempelvis betala förskottsfaktura eller genom inloggning i Loopia Kundzon.




Har du betalat och Loopia har registrerat domänen åt dig ("begär att Loopia ska fullgöra Avtalet under ångerfristen") så kan du inte ångra dig.

För övrigt var det länge sedan man kunde tjäna pengar på domännamn.
__________________
Senast redigerad av CoreDump 2016-07-07 kl. 19:01.
Citera
2016-07-07, 19:03
  #4
Medlem
macdress avatar
Haha, nu sporrar du mig att överbevisa det. Tack

Återkommer både vid lycka och misslycka!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback