Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-07, 16:58
  #1
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Hade min extra dator igång (windows7) vid ett strömavbrott och efter det så blev det löjligt seg.
Det går att starta i felsäkert läge, men det går inte att göra något där, jag har även försökt att återställa burken, det alternativet fungerar inte. Så jag körde en scan då fick jag fram detta "indexposten diagerr.xml i index $i30 för filen 4668 är felaktig".
För att beskriva segheten så kan jag klicka på musen, 5 minuter senare så kommer klicket.
Jag googlade indexposten utan resultat så jag är väl mer eller mindre inställd på att formatera hårddisken om inget annat hjälper.
Men jag skulle vilja komma åt mina bilder.

Tacksam för alla svar som kan vara behjälpliga.
Citera
2016-07-07, 17:00
  #2
Medlem
hockexxs avatar
Möjligen hårddisken som ballat ur. Eftersom du nämner extradator så bör du ju kunna testa hårddisken i din andra burk? Kör en errorscan i HDtune på den.
Citera
2016-07-07, 18:19
  #3
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Möjligen hårddisken som ballat ur. Eftersom du nämner extradator så bör du ju kunna testa hårddisken i din andra burk? Kör en errorscan i HDtune på den.

Låter klokt. Det finns inget att göra innan jag monterar ut hårddisken ?
Citera
2016-07-07, 19:15
  #4
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warren-chezwick
Låter klokt. Det finns inget att göra innan jag monterar ut hårddisken ?

Istället för HDTune så kan du använda ex. data lifeguard diagnostic for windows om du har en Westen Digital disk eller SeaTools om du har en disk från Seagate. Om du har ett annat märke, Googla så hittar du rätta verktyget. (Du behöver inte flytta disken till en annan dator)

Förhoppningsvis är bara datan korrupt och kräver ominstallation. Men behöver du byta ut hårddisken så kommer verktygen ovan meddela detta.
Citera
2016-07-08, 10:37
  #5
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Jag drog ut disken, satte den i en usb släde så jag kunde spara det jag ville ha.
Det var inget fel på disken så det blev en formatering om en ominstallation av windows, så allt funkar igen.
Tack för engagemang.
Citera
2016-07-08, 20:25
  #6
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warren-chezwick
Jag drog ut disken, satte den i en usb släde så jag kunde spara det jag ville ha.
Det var inget fel på disken så det blev en formatering om en ominstallation av windows, så allt funkar igen.
Tack för engagemang.

Men du fick aldrig reda på vad det var som strulade ?
Citera
2016-08-31, 04:43
  #7
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Men du fick aldrig reda på vad det var som strulade ?

Mjukvara? Det är oftast det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback