Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-07, 16:49
  #1
Medlem
Epimetheuss avatar
Jag håller på att leta efter en laserskrivare till företaget.
Den behöver absolut inte vara avancerad, jag ska använda den till att skriva ut offerter, fakturor, reklamblad i mindre antal, etc.
Jag skriver ut mindre än 100 sidor/månad.

De enda kraven jag har egentligen är:

-Färg
-Ska klara A3
-Dubbelsidig utskrift
-Ska kunna anslutas till iMac, MacBook, iPad, iPhone, trådlöst via wifi/trådlöst nätverk
-Så ekonomisk som möjligt avseende förbrukning av toner.
-Det får gärna vara scanner på den, men det är ej något krav.

Ny eller begagnad spelar ingen roll, men smärtgränsen ligger någonstans runt 10.000:- + moms, men så billigt som möjligt är ju att föredra.

Vad ska jag leta efter? Har ni något tips på fabrikat och modell?
Eller har ni rent av tips på fabrikat som man ska undvika?
Citera
2016-07-08, 13:50
  #2
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
De enda kraven jag har egentligen är:

-Färg
-Ska klara A3
-Dubbelsidig utskrift
-Ska kunna anslutas till iMac, MacBook, iPad, iPhone, trådlöst via wifi/trådlöst nätverk
-Så ekonomisk som möjligt avseende förbrukning av toner.
-Det får gärna vara scanner på den, men det är ej något krav.

Ny eller begagnad spelar ingen roll, men smärtgränsen ligger någonstans runt 10.000:- + moms, men så billigt som möjligt är ju att föredra.

Vad ska jag leta efter? Har ni något tips på fabrikat och modell?
Eller har ni rent av tips på fabrikat som man ska undvika?

Den ska alltså klara allt (förutom finishing med vik och häft) för runt 10,000:-?
Du kanske hittar någon avdankad A3-skrivare som gått ett par hundratusen upp till någon mille utskrifter för detta pris där trummor, devboxar, transfer belt och fix är helt slut.

Att köpa en beggad A3-skrivare medför en stor risk om det inte ingår serviceavtal hos något företag.
Citera
2016-07-08, 19:37
  #3
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abalam
Den ska alltså klara allt (förutom finishing med vik och häft) för runt 10,000:-?
Du kanske hittar någon avdankad A3-skrivare som gått ett par hundratusen upp till någon mille utskrifter för detta pris där trummor, devboxar, transfer belt och fix är helt slut.

Att köpa en beggad A3-skrivare medför en stor risk om det inte ingår serviceavtal hos något företag.


Allt? Nja, jag är nöjd med färg, dubbelsidig utskrift och trådlös anslutning...
Scanner skulle vara ett plus, men inget krav.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback