Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-06, 06:48
  #1
Medlem
Tvillingar ville gå med i IS – knivhögg familj
Citat:
Tvillingarna Khaled och Saleh al-Oraini, 20, mördade sin mamma när hon försökte stoppa dem från att gå med i IS.
Dessutom knivhögg de sin bror och pappa innan bröderna flydde i en bil.
Citat:
Enligt nyhetsbyrån Reuters försökte mamman stoppa sina söner från att ansluta sig till IS i Syrien. Hon ska ha hotat att anmäla sönerna till polisen om de anslöt sig till terrororganisationen.
Det positiva i den här sörjan är att Saudiarabien med största sannolikhet kommer dela ut rättmätiga straff.

Reagerade även på att AB redan bestämt sig för att tvillingarna är skyldiga. Jag trodde inte att man var skyldig förrän man var dömd sas men det kanske beror på hur rättssäkerheten ser ut i landet man kommer ifrån.
Citera
2016-07-06, 06:53
  #2
Avstängd
StrypNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTEatingRoadkill
Tvillingar ville gå med i IS – knivhögg familj


Det positiva i den här sörjan är att Saudiarabien med största sannolikhet kommer dela ut rättmätiga straff.

Reagerade även på att AB redan bestämt sig för att tvillingarna är skyldiga. Jag trodde inte att man var skyldig förrän man var dömd sas men det kanske beror på hur rättssäkerheten ser ut i landet man kommer ifrån.
Lär bli ett var sitt nackskott.
Citera
2016-07-06, 07:13
  #3
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrypNegern
Lär bli ett var sitt nackskott.

Nej, det blir halshuggning med kroksabel efter fredagsbönen:

http://tarekfatah.com/warning-graphi...-against-isis/
Citera
2016-07-06, 07:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTEatingRoadkill
Tvillingar ville gå med i IS – knivhögg familj


Det positiva i den här sörjan är att Saudiarabien med största sannolikhet kommer dela ut rättmätiga straff.

Reagerade även på att AB redan bestämt sig för att tvillingarna är skyldiga. Jag trodde inte att man var skyldig förrän man var dömd sas men det kanske beror på hur rättssäkerheten ser ut i landet man kommer ifrån.
Sönerna är de mest bokstavstrogna muslimerna. De har stöd i koranen och haditherna att t o m mörda sina anhöriga, om de anhöriga går emot koranen och hadithernas bud. I detta fallet genom att stoppa sönerna från att begå jihad.
Citera
2016-07-06, 07:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTEatingRoadkill
Tvillingar ville gå med i IS – knivhögg familj


Det positiva i den här sörjan är att Saudiarabien med största sannolikhet kommer dela ut rättmätiga straff.

Reagerade även på att AB redan bestämt sig för att tvillingarna är skyldiga. Jag trodde inte att man var skyldig förrän man var dömd sas men det kanske beror på hur rättssäkerheten ser ut i landet man kommer ifrån.

Känns lite sent att gå med i IS nu men det är klart vill man bli martyr är det aldrig för sent, dö hinner man alltid.
Citera
2016-07-06, 09:22
  #6
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nej, det blir halshuggning med kroksabel efter fredagsbönen:

http://tarekfatah.com/warning-graphi...-against-isis/

Säga vad man vill om de där fasonerna, men snubben hade en djävla schwung
Citera
2016-07-06, 11:07
  #7
Medlem
silverkungens avatar
Så kan det gå
Citera
2016-07-06, 11:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Känns lite sent att gå med i IS nu men det är klart vill man bli martyr är det aldrig för sent, dö hinner man alltid.
Sent skulle jag nog inte kalla det. De som går med i IS på grund av uppmärksamhet istället för en tro är nog en försvinnande liten del. Jag tror nästan tvärtom att det är i svåra tider för det sk kalifatet som det kommer folk som var osäkra innan.
Citera
2016-07-06, 12:19
  #9
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Säga vad man vill om de där fasonerna, men snubben hade en djävla schwung

Han kan sitt jobb, det är sant. De brukar gilla sitt jobb och vara uppskattade. Dock har Saudiarabien fått brist på bödlar på senare år, då antalet avrättningar har ökat drastiskt. Förra året fick de annonsera efter åtta nya, så vi får väl se om standarden i avrättningarna håller i sig.
Citera
2016-07-06, 12:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTEatingRoadkill
Sent skulle jag nog inte kalla det. De som går med i IS på grund av uppmärksamhet istället för en tro är nog en försvinnande liten del. Jag tror nästan tvärtom att det är i svåra tider för det sk kalifatet som det kommer folk som var osäkra innan.
Aftonblaskan skriver att oron för radikalisering av muslimer nu ökar i Saudiarabien, efter det uppmärksammade mordet. Tja, så går det när ett moderat land som Saudiarabien finansierar global islamistisk terror - islam biter en i röfven, förr eller senare.

2 personer blir snart huvudet kortare, och det är bara att beklaga. Eller inte. Allahu akbar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23120811.ab
Citera
2016-07-06, 12:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverkungen
Så kan det gå
Jepp, det skulle vara intressant att få höra hur snacket går i Sharia-land nummer 1 efter detta jihadistdåd. Vad som är "sann" islam och vad som inte är det, varför IS inte är "äkta" muslimer (likt saudierna). Snacka om att ha målat in sig i ett hörn...
Citera
2016-07-07, 04:46
  #12
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Han kan sitt jobb, det är sant. De brukar gilla sitt jobb och vara uppskattade. Dock har Saudiarabien fått brist på bödlar på senare år, då antalet avrättningar har ökat drastiskt. Förra året fick de annonsera efter åtta nya, så vi får väl se om standarden i avrättningarna håller i sig.

Det är inte den uppfattningen jag fått.
I en intervju jag läste för några år sedan med en bödel i Saudi vart det samma motsägelsefulla sociala status som vi hade gentemot våra bödlar här en gång i tiden.

Pinsam tystnad vid middagarna alltså..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback