Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-05, 21:57
  #1
Avstängd
fbtest11s avatar
Fick idén av denna tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?p=57775807
att om vi alla kunde ringa polisen (11414) och polisanmäla marijuanalukt hos någon granne som inte röker cannabis. Då kanske polisen skulle åka till färre riktiga anmälningar ergo färre cannabisrökare skulle åka fast. Sedan kan man ju spela in samtalen och dela med sig här på youtube.
Citera
2016-07-05, 22:03
  #2
Avstängd
Rök du din jävla pajas men blanda inte in oss som inte gör det!
__________________
Senast redigerad av MF6TEN 2016-07-05 kl. 22:11.
Citera
2016-07-05, 22:04
  #3
Medlem
Mia-Rovys avatar
"Legaliseringsvänner"? Fan, ska drogliberala fjanta till det som "Sverigevännerna" gör nu också? Tramsa dig inte.

Jag är drogliberal, men jag gillar inte idén eftersom det kräver att folk som inte har med det att göra dras in i det.

Du vinner fler sympatisörer genom gammal hederlig diskussion. Eller, om man ska ägna sig åt civil olydnad så kan man röka helt öppet.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-07-05 kl. 22:09.
Citera
2016-07-05, 22:05
  #4
Medlem
ReflectionZs avatar
På vilket sätt är det bra att slösa polisens tid? Tror du att det enda de sysslar med är att haffa folk som röker weed? Clown
Citera
2016-07-05, 22:08
  #5
Medlem
Rasandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MF6TEN
Rök du din jävla pajas men blanda in oss som inte gör det!

Det är ju det han vill göra
Citera
2016-07-05, 22:15
  #6
Avstängd
fbtest11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MF6TEN
Rök du din jävla pajas men blanda inte in oss som inte gör det!
Vad gör det dig om polisen sniffar i din brevlåda och drar iväg när de inte känner någon cannabislukt? I värsta fall ringer de väl på och när de ser att du är nykter så ber de om ursäkt och drar iväg. Tror knappast de vänder ut och in på din lägenhet letandes efter ditt gram weed.

Citat:
Ursprungligen postat av ReflectionZ
På vilket sätt är det bra att slösa polisens tid? Tror du att det enda de sysslar med är att haffa folk som röker weed? Clown
Polisen - precis som doktorer i akuten - prioriterar själva brott. Det är bara om de inte har något bättre för sig som de åker till cannabisbrottslingar. Så oroa dig inte för att polisen prickar av alla cannabisanmälningar innan de har tid att bearbeta våldtäkterna.

Denna busringningskampanj räddar ju cannabisrökare utan att skada någon.
Citera
2016-07-05, 22:23
  #7
Medlem
nedboys avatar
Ja här ser man klart och tydligt på vilken nivå tankarna skruvar sig på Flashbacks knarkdel. Att med meningen förstöra polisarbete med fullständigt trams när polisen behöves för riktiga brott.

Det finns de som ägnar sina liv åt att rädda folk från knark och rökpunderi. Då ska pundare sitta med en jolle i gipan och ringa polisen på vanliga människor?


Härligt TS att du självmant visar upp hur pantad du är. Svar från Klykan (eller va fan hen kallar sig) får vi nog vänta med. Tror hen är och ringer polisen på några trevliga oskyldiga för cannabis-punderi?
Citera
2016-07-05, 22:30
  #8
Avstängd
fbtest11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Ja här ser man klart och tydligt på vilken nivå tankarna skruvar sig på Flashbacks knarkdel. Att med meningen förstöra polisarbete med fullständigt trams när polisen behöves för riktiga brott.

Det finns de som ägnar sina liv åt att rädda folk från knark och rökpunderi. Då ska pundare sitta med en jolle i gipan och ringa polisen på vanliga människor?


Härligt TS att du självmant visar upp hur pantad du är. Svar från Klykan (eller va fan hen kallar sig) får vi nog vänta med. Tror hen är och ringer polisen på några trevliga oskyldiga för cannabis-punderi?
Jag har redan sagt varför det inte skadar någon (du kan fortfarande ringa beroendeakuten/psykiatrin om någon beter sig våldsamt/konstigt pga cannabis - och det inte dem vi ska busringa). Dessutom ringer man ju inte och säger "kom fort - någon beter sig aggressivt på cannabis!" utan man rapporterar en normal cannabisröknings"incident". Denna kampanj räddar vanliga hederliga cannabisrökare.

Så det enda nya jag ska förmedla är att du kan se det som "öga för öga, tand för tand". Normalt folk ringer snuten på cannabisrökare så varför ska inte cannabisrökarna få ringa polisen på vanligt folk? Det är civil olydnad för att få polisen att prioritera ned alla anmälningar om cannabisbrott eftersom de kan vara busringarnar. Och om riktigt många busringningar sker så kommer polisen ANTA att varje samtal om att "det luktar cannabis från grannens fönster" är en busringning - och det är bra.
__________________
Senast redigerad av fbtest11 2016-07-05 kl. 22:55.
Citera
2016-07-05, 22:56
  #9
Medlem
Så läser snuten den här tråden och åker hem till alla som ringer in

Edit: Eller så råkar din granne va en stoner och du sätter dit personen av misstag haha
__________________
Senast redigerad av tomatsosen 2016-07-05 kl. 22:59.
Citera
2016-07-05, 22:58
  #10
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Ja här ser man klart och tydligt på vilken nivå tankarna skruvar sig på Flashbacks knarkdel. Att med meningen förstöra polisarbete med fullständigt trams när polisen behöves för riktiga brott.

Du inser inte själv att det är sjuklöverismen med dess politik att låta polisen prioritera haschrökare (något man gjorde åtminstone fram till förra året, tillsammans med att prioritera att låta bilister blåsa en masse utan föregående brottsmisstanke), istället för att utreda riktiga brott som är en av orsakerna till att Sverige har den sämsta polismyndigheten i hela den industrialiserade världen? Även alla de andra orsakerna till det har sjuklöverismen som grundorsak. Inte ens utifrån den absurda morallagstiftningen blir det heller uppenbart varför svenska polisen har helt koncentrerat sig på att spana efter och gripa rekreationsanvändare och missbrukare i sista ledet, istället för säljarna och smugglarna av narkotikan. Men du tror på fullt allvar att katastrofen med den svenska polisen och det svenska rättsväsendet har orsakats av en forumdel på Flashback, eller ens teoretiskt skulle kunna tänkas påverkas av en forumsdel på Flashback, istället för av de som styr verksamheten? Har jag förstått det rätt? Är det någon form av önsketänkande i så fall?

I förbigående tror jag inte på att de ringningarna skulle påverka svenska polisens arbete i någon märkbar mån, men om det nu skulle t.ex. kunna få polisen att åka till de adresser som anges, så skulle jag rekommendera att istället för grannar ange adresserna för olika sjuklöverister och deras PK-politruker i svensk ljugmedia och i offentligfinansierad verksamhet.

Har i förbigående rökt tidigare i mitt liv, men har inte gjort det värst ofta efter att jag blev 22+ och inte alls under nästan ett årtionde. Men det är snarast lättare att inse det absurda och sjuka med den svenska narkotikapolitiken när man inte använder narkotika, åtminstone om man samtidigt ägnar tiden åt kunskapsinhämtning från seriös forskning, något som svenskarna uppfattar som en ännu mer subversiv verksamhet än att använda narkotika.
Citera
2016-07-05, 23:01
  #11
Avstängd
fbtest11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatsosen
Så läser snuten den här tråden och åker hem till alla som ringer in
Nä det går ju inte.
1: det skulle förstöra fundamentala principer i rättssystemet - man attackerar inte "offret" (dvs den som såg och anmälde cannabisrökaren).
2: att man anmält ett brott är inte tillräcklig grund för polisen att göra en husrannsakan hos anmälaren.

Och även om polisen åker hem till både anmälaren och den anmälde så får de dubbelt så mycket arbete med alla cannabisanmälningar. Men fan vad poliserna kommer tycka det är konstigt att åka hem till både anmälaren för att leta efter cannabis och också leta hos den anmälde. Det vore ett helt nytt juridiskt fenomen som skulle få poliser att skratta åt hela cirkusen.
__________________
Senast redigerad av fbtest11 2016-07-05 kl. 23:04.
Citera
2016-07-05, 23:03
  #12
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatsosen
Så läser snuten den här tråden och åker hem till alla som ringer in

Finns det fortfarande telefonautomater att ringa från? Jag har faktiskt en gång, när en krog serverade oss dricka vi hade beställt, för att endast sekunderna senare be oss att gå omedelbums för att de skulle stänga, utan att låta oss dricka ur, ringt från en sådan för att tipsa polisen om att krogen sysslade med narkotikaförsäljning (det fanns i telefonkiosken t.o.m. ett angivet nummer för polisens tipslinje om narkotikabrott). Kanske lite barnsligt, men jag var ung och en aning berusad... Förmodligen ledde det inte till någonting, antar jag.

Men om polisen åker hem till alla som anmäler under misstanken att de begår brott, så lär det ju knappast öka villigheten att anmäla misstänkta (narkotika)brott om det blir allmänt känt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback