Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-05, 18:59
  #1
Medlem
Min son är 6 år och vill verkligen hålla på med någon form av motorsport. Mitt intresse är ganska stort då jag är insnöad på veteranmopeder. Men jag har inget körkort (får ej ta) och jag vet inte vad som är lämpligt att börja med som barn.

6 år är vad jag förstår lite ungt. 7 eller 9 verkar gränsen vara.

Vi bor i Stockholm. Finns det något här som man kan pröva? Och för mig som aldrig kommer kunna köra utrustning på släp till och från, hur funkar det för barn?

Tänker på allt från gokart, cross, crosskart etc.
Citera
2016-07-05, 19:39
  #2
Medlem
WGASs avatar
Det borde funka utmärkt, bra ålder att starta i och att föräldra i. Gokartbanor kräver oftast inget medlemskap i motorklubb, vilket t.ex motokross brukar göra. Gör det mina föräldrar vägrade, ge ungen en chans att bränna lite gummi. All välgång och lycka till!
Citera
2016-07-05, 23:13
  #3
Medlem
Håller med, värt att börja nu.
Citera
2016-07-06, 11:33
  #4
Medlem
Några tiås på klubbar i stockholm för en 6 åring?
Citera
2016-07-09, 03:03
  #5
Medlem
Jag började köra gokart när jag var sju år. Om inte reglerna har ändrats så får man börja tävla i cadetti från det år man fyller sex. I min klubb fanns det "boxar" så att gokarten kunde stå där och därmed inte behöva transporteras varje gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback